Dnes Pátek - zatazeno 8°C
Zítra Sobota - obcasny-dest 7°C
Pátek 19. 4. 2024
Svátek má Rostislav
Nabídka pro inzerenty
Inzerujte na serveru www.prazskypatriot.cz za zvýhodněné ceny.
Zvyšuje se zájem o pozici klientského poradce pojišťovny
Pobočka Kooperativy v blízkosti stanice metra Florenc. Foto: PP

Zvyšuje se zájem o pozici klientského poradce pojišťovny

Kooperativa pojišťovna má opět otevřeny pobočky celý pracovní týden. V rozhovoru pro server Pražský patriot to sdělil obchodní ředitel Agentury Praha pojišťovny Kooperativa Petr Procházka, podle kterého v poslední době stoupá zájem o pracovní pozici klientského poradce pojišťovny.

Došlo se zkušenostmi z jarní vlny na podzim k nějakým změnám nebo řekněme třeba vylepšením komunikace s klienty?
Pokud jde o komunikaci, tak je to dle mě velmi podobné. Pokud bylo nezbytné učinit změny v provozní době poboček, informujeme klienty o změně standardně na internetu a zároveň na vchodových dveřích u daných poboček. Nicméně od pondělí 23. listopadu jsme se vrátili k pětidennímu otevření poboček. Zákazníkům, kteří preferují osobní kontakt na pobočkách, tak budeme k dispozici celý pracovní týden. Pokud jde o jednání s klienty, tak klasicky nabízíme možnost osobně či na dálku.

Je v této poměrně nejisté době zájem o pozici klientského poradce pojišťovny?
Zájem o pozici se postupně zvyšuje, což souvisí a aktuálním vývojem na trhu práce, který nepříznivě dopadá například na sektory pohostinství, cestovního ruchu, kultury či ubytovacích služeb. Například uplynulý týden měla kolegyně již několik desítek reakcí na naši náborovou kampaň a dle mě je zřejmé, že počet kandidátů bude narůstat.

Změní se kvůli epidemii nějak náplň činnosti poradců?
Budu obdobná, jen se může změnit kontakt s klienty, který nemusí být vždy osobní.

kooperativa Jak klientský poradce začíná?
Nelze odpovědět jednoznačně, jelikož je potřeba vzít v úvahu dosavadní zkušenosti začínajícího poradce a také to, zda práci vykonává pouze na pobočce nebo i mimo ni. Samozřejmostí je rozsáhlá adaptace, kterou projde každý nováček. Na druhé straně je to samotná praxe, která je významně ovlivněna tím, zda má či nemá poradce uváděné zkušenosti s prodejem.

Je začínající poradce u vás takzvaně hozen do vody a musí se spoléhat jen na kontakty ze svého okolí?
Pokud jde o vyhledávání klientely, tak lze oslovovat klienty v rámci blízkého okolí nebo využít dosavadních kontaktů, například z předchozích zaměstnání. Dnes však není pro začínající kolegy výjimkou přidělení databáze našich klientů, o které začnou pečovat.

Jak je to aktuálně s obchodními praktikami v tomto oboru?
Současná legislativa nedovoluje klientskému poradci z jakékoliv renomované společnosti, ke které samozřejmě patří i Kooperativa, se odchýlit od předem definovaných postupů a pravidel. Navíc nově musí každý klientský poradce absolvovat odbornou zkoušku, bez které nemůže tuto činnost vykonávat. Tím by se měl zároveň vyčistit trh od lidí, kteří mnohdy neměli dostatečné znalosti k odbornému poradenství.

Nakolik je profese klientského poradce náročná na čas a cestování?
Záleží na tom, jak kdo umí s časem hospodařit.  Zejména pozice v terénu má výhodu v tom, že si každý organizuje čas dle vlastních možností, případně dle potřeb jeho zákazníků. S tím se pojí i setkávání se s nimi. Schůzky si lze domlouvat na pobočce, v kanceláři, u klientů doma či v zaměstnání nebo někde na neutrální půdě. V neposlední řadě je to možnost již zmíněné komunikace na dálku (on-line video přenosy nebo klasické telefonáty). Vzhledem k tomu, že působíme z převážné většiny v Praze, tak není cestování nijak časově náročné. Obchody lze ale sjednávat v rámci celého Česka.

petr-prochazka-kooperativa_1-nahled

Ing. Petr Procházka z Kooperativy

Příjem klientského poradce je určitě značně závislý na provizích z uzavřených pojistek. Nejsou někteří poradci zklamáni, že to ‚nesype‘, jak očekávali?
Zde to záleží na tom, zda se poradce rozhodne vykonávat činnost na pobočce nebo výhradně v terénu. V obou případech však platí to, že výsledný výdělek se odvíjí od času, který se tomu věnuje, dovednostech a znalostech.  V obchodě je velmi důležité mít neustále rozpracované obchody. Pokud se propojí vše uvedené, tak je úspěch zaručen. Nejvíc samozřejmě záleží na samotném poradci a jeho snaze a píli.

Co ještě kromě výše uvedeného nabízí vaše společnost na této pozici?
Kromě toho, že se jedná o práci spojenou s posláním zajistit spoluobčany a jejich rodiny, případně podnikající subjekty v nepříjemných situacích, mohu dále uvést například zaměstnanecký poměr, kariéru, motivační odměňovací systém, příspěvky na životní pojištění, doplňkové penzijní spoření a stravování, vzdělávání nebo třeba slevy na pojištění. Rozhodně toho není málo.


Autor: red

Národní centrum Stavebnictví 4.0 se opět představí na Stavebním veletrhu

14. dubna 2024 v 18:57

Národní centrum Stavebnictví 4.0 se již podruhé představí na Stavebním veletrhu a Festivalu architektury, který se letos uskuteční ve dnech 24.–27. dubna 2024 na brněnském výstavišti. Organizuje zde stavební hackathon na téma dostupné bydlení i diskuse s influencery, kteří se věnují rozdílným...

innogy pořádá setkání Klubu seniorů s energií

5. dubna 2024 ve 20:29

Společnost innogy pořádá pravidelné setkání Klubu seniorů s energií. „Vážíme si našich bývalých zaměstnanců, kteří v minulosti svoji pracovní dráhu spojili právě s innogy. Každoročně se s našimi seniory potkáváme v lokalitách po celé ČR, abychom s nimi a vedením firmy strávili příjemné chvíle, kdy...

Kariérní dny ČVUT spojí šest tisíc studentů se stovkou firem

5. dubna 2024 ve 12:31

Poptávka po absolventech informatických, elektrotechnických a strojírenských oborů ČVUT na trhu práce neustává. Fakulta strojní (FS) a Fakulta elektrotechnická (FEL) ČVUT v Praze vycházejí vstříc uspořádáním již třetího ročníku Kariérních dnů. Cílem akce, která se koná 9. a 10. dubna...

Podnikatelské fórum v H55

1. dubna 2024 v 06:57

Praze 14 letos končí platnost stávajícího strategického plánu rozvoje. Proto aktuálně připravuje nový, opět desetiletý plán, s názvem „Strategie udržitelného rozvoje 2025+“.

Velikonoce v Praze příjemně překvapily hoteliéry

31. března 2024 ve 20:54

V letošním roce se opět potvrdilo, že s příchodem velikonočních svátků startuje v České republice hlavní turistická sezóna. Jak ukazují aktuální data společnosti HotelTime Solutions, během Velikonoc budou ubytovací kapacity takřka vyprodané (prodáno je...

VIG Re uzavřela 15. rok působení s rekordními výsledky a položila základy pro budoucí růst

28. března 2024 v 06:15

Společnost VIG Re, zajišťovna skupiny Vienna Insurance Group, hlásí za fiskální rok 2023 významný nárůst jak na straně příjmů, tak i na straně zisku. Rok 2023 také znamená první reporting VIG Re podle nového účetního standardu IFRS 17/9.

Retailový Oscar míří do Prahy. Ocenění za nejlepší prodejnu získala česká společnost Potten & Pannen – Staněk

25. března 2024 ve 21:08

Skvělým úspěchem se může pyšnit česká společnost s prémiovým kuchyňským vybavením Potten & Pannen – Staněk, která si z amerického Chicaga odnáší tu nejprestižnější cenu ve světové soutěži Global Innovation Awards (GIA). Mezinárodní porotu uchvátila svou unikátní prodejnou Atelier Potten &...

Další články
Nahoru