Zvyšuje se zájem o pozici klientského poradce pojišťovny
29. listopadu 2020 13:45
Došlo se zkušenostmi z jarní vlny na podzim k nějakým změnám nebo řekněme třeba vylepšením komunikace s klienty?
Pokud jde o komunikaci, tak je to dle mě velmi podobné. Pokud bylo nezbytné učinit změny v provozní době poboček, informujeme klienty o změně standardně na internetu a zároveň na vchodových dveřích u daných poboček. Nicméně od pondělí 23. listopadu jsme se vrátili k pětidennímu otevření poboček. Zákazníkům, kteří preferují osobní kontakt na pobočkách, tak budeme k dispozici celý pracovní týden. Pokud jde o jednání s klienty, tak klasicky nabízíme možnost osobně či na dálku.
Je v této poměrně nejisté době zájem o pozici klientského poradce pojišťovny?
Zájem o pozici se postupně zvyšuje, což souvisí a aktuálním vývojem na trhu práce, který nepříznivě dopadá například na sektory pohostinství, cestovního ruchu, kultury či ubytovacích služeb. Například uplynulý týden měla kolegyně již několik desítek reakcí na naši náborovou kampaň a dle mě je zřejmé, že počet kandidátů bude narůstat.
Změní se kvůli epidemii nějak náplň činnosti poradců?
Budu obdobná, jen se může změnit kontakt s klienty, který nemusí být vždy osobní.
Jak klientský poradce začíná?
Nelze odpovědět jednoznačně, jelikož je potřeba vzít v úvahu dosavadní zkušenosti začínajícího poradce a také to, zda práci vykonává pouze na pobočce nebo i mimo ni. Samozřejmostí je rozsáhlá adaptace, kterou projde každý nováček. Na druhé straně je to samotná praxe, která je významně ovlivněna tím, zda má či nemá poradce uváděné zkušenosti s prodejem.
Je začínající poradce u vás takzvaně hozen do vody a musí se spoléhat jen na kontakty ze svého okolí?
Pokud jde o vyhledávání klientely, tak lze oslovovat klienty v rámci blízkého okolí nebo využít dosavadních kontaktů, například z předchozích zaměstnání. Dnes však není pro začínající kolegy výjimkou přidělení databáze našich klientů, o které začnou pečovat.
Jak je to aktuálně s obchodními praktikami v tomto oboru?
Současná legislativa nedovoluje klientskému poradci z jakékoliv renomované společnosti, ke které samozřejmě patří i Kooperativa, se odchýlit od předem definovaných postupů a pravidel. Navíc nově musí každý klientský poradce absolvovat odbornou zkoušku, bez které nemůže tuto činnost vykonávat. Tím by se měl zároveň vyčistit trh od lidí, kteří mnohdy neměli dostatečné znalosti k odbornému poradenství.
Nakolik je profese klientského poradce náročná na čas a cestování?
Záleží na tom, jak kdo umí s časem hospodařit. Zejména pozice v terénu má výhodu v tom, že si každý organizuje čas dle vlastních možností, případně dle potřeb jeho zákazníků. S tím se pojí i setkávání se s nimi. Schůzky si lze domlouvat na pobočce, v kanceláři, u klientů doma či v zaměstnání nebo někde na neutrální půdě. V neposlední řadě je to možnost již zmíněné komunikace na dálku (on-line video přenosy nebo klasické telefonáty). Vzhledem k tomu, že působíme z převážné většiny v Praze, tak není cestování nijak časově náročné. Obchody lze ale sjednávat v rámci celého Česka.
Ing. Petr Procházka z Kooperativy
Příjem klientského poradce je určitě značně závislý na provizích z uzavřených pojistek. Nejsou někteří poradci zklamáni, že to ‚nesype‘, jak očekávali?
Zde to záleží na tom, zda se poradce rozhodne vykonávat činnost na pobočce nebo výhradně v terénu. V obou případech však platí to, že výsledný výdělek se odvíjí od času, který se tomu věnuje, dovednostech a znalostech. V obchodě je velmi důležité mít neustále rozpracované obchody. Pokud se propojí vše uvedené, tak je úspěch zaručen. Nejvíc samozřejmě záleží na samotném poradci a jeho snaze a píli.
Co ještě kromě výše uvedeného nabízí vaše společnost na této pozici?
Kromě toho, že se jedná o práci spojenou s posláním zajistit spoluobčany a jejich rodiny, případně podnikající subjekty v nepříjemných situacích, mohu dále uvést například zaměstnanecký poměr, kariéru, motivační odměňovací systém, příspěvky na životní pojištění, doplňkové penzijní spoření a stravování, vzdělávání nebo třeba slevy na pojištění. Rozhodně toho není málo.