Dnes Úterý - skorojasno 15°C
Zítra Středa - prehanky-dest 15°C
Úterý 20. 4. 2021
Svátek má Marcela
Koronavirus
Aktuální informace o šíření epidemie v Praze.
Zvyšuje se zájem o pozici klientského poradce pojišťovny
Pobočka Kooperativy v blízkosti stanice metra Florenc. Foto: PP

Zvyšuje se zájem o pozici klientského poradce pojišťovny

Kooperativa pojišťovna má opět otevřeny pobočky celý pracovní týden. V rozhovoru pro server Pražský patriot to sdělil obchodní ředitel Agentury Praha pojišťovny Kooperativa Petr Procházka, podle kterého v poslední době stoupá zájem o pracovní pozici klientského poradce pojišťovny.

Došlo se zkušenostmi z jarní vlny na podzim k nějakým změnám nebo řekněme třeba vylepšením komunikace s klienty?
Pokud jde o komunikaci, tak je to dle mě velmi podobné. Pokud bylo nezbytné učinit změny v provozní době poboček, informujeme klienty o změně standardně na internetu a zároveň na vchodových dveřích u daných poboček. Nicméně od pondělí 23. listopadu jsme se vrátili k pětidennímu otevření poboček. Zákazníkům, kteří preferují osobní kontakt na pobočkách, tak budeme k dispozici celý pracovní týden. Pokud jde o jednání s klienty, tak klasicky nabízíme možnost osobně či na dálku.

Je v této poměrně nejisté době zájem o pozici klientského poradce pojišťovny?
Zájem o pozici se postupně zvyšuje, což souvisí a aktuálním vývojem na trhu práce, který nepříznivě dopadá například na sektory pohostinství, cestovního ruchu, kultury či ubytovacích služeb. Například uplynulý týden měla kolegyně již několik desítek reakcí na naši náborovou kampaň a dle mě je zřejmé, že počet kandidátů bude narůstat.

Změní se kvůli epidemii nějak náplň činnosti poradců?
Budu obdobná, jen se může změnit kontakt s klienty, který nemusí být vždy osobní.

kooperativa Jak klientský poradce začíná?
Nelze odpovědět jednoznačně, jelikož je potřeba vzít v úvahu dosavadní zkušenosti začínajícího poradce a také to, zda práci vykonává pouze na pobočce nebo i mimo ni. Samozřejmostí je rozsáhlá adaptace, kterou projde každý nováček. Na druhé straně je to samotná praxe, která je významně ovlivněna tím, zda má či nemá poradce uváděné zkušenosti s prodejem.

Je začínající poradce u vás takzvaně hozen do vody a musí se spoléhat jen na kontakty ze svého okolí?
Pokud jde o vyhledávání klientely, tak lze oslovovat klienty v rámci blízkého okolí nebo využít dosavadních kontaktů, například z předchozích zaměstnání. Dnes však není pro začínající kolegy výjimkou přidělení databáze našich klientů, o které začnou pečovat.

Jak je to aktuálně s obchodními praktikami v tomto oboru?
Současná legislativa nedovoluje klientskému poradci z jakékoliv renomované společnosti, ke které samozřejmě patří i Kooperativa, se odchýlit od předem definovaných postupů a pravidel. Navíc nově musí každý klientský poradce absolvovat odbornou zkoušku, bez které nemůže tuto činnost vykonávat. Tím by se měl zároveň vyčistit trh od lidí, kteří mnohdy neměli dostatečné znalosti k odbornému poradenství.

Nakolik je profese klientského poradce náročná na čas a cestování?
Záleží na tom, jak kdo umí s časem hospodařit.  Zejména pozice v terénu má výhodu v tom, že si každý organizuje čas dle vlastních možností, případně dle potřeb jeho zákazníků. S tím se pojí i setkávání se s nimi. Schůzky si lze domlouvat na pobočce, v kanceláři, u klientů doma či v zaměstnání nebo někde na neutrální půdě. V neposlední řadě je to možnost již zmíněné komunikace na dálku (on-line video přenosy nebo klasické telefonáty). Vzhledem k tomu, že působíme z převážné většiny v Praze, tak není cestování nijak časově náročné. Obchody lze ale sjednávat v rámci celého Česka.

petr-prochazka-kooperativa_1-nahled

Ing. Petr Procházka z Kooperativy

Příjem klientského poradce je určitě značně závislý na provizích z uzavřených pojistek. Nejsou někteří poradci zklamáni, že to ‚nesype‘, jak očekávali?
Zde to záleží na tom, zda se poradce rozhodne vykonávat činnost na pobočce nebo výhradně v terénu. V obou případech však platí to, že výsledný výdělek se odvíjí od času, který se tomu věnuje, dovednostech a znalostech.  V obchodě je velmi důležité mít neustále rozpracované obchody. Pokud se propojí vše uvedené, tak je úspěch zaručen. Nejvíc samozřejmě záleží na samotném poradci a jeho snaze a píli.

Co ještě kromě výše uvedeného nabízí vaše společnost na této pozici?
Kromě toho, že se jedná o práci spojenou s posláním zajistit spoluobčany a jejich rodiny, případně podnikající subjekty v nepříjemných situacích, mohu dále uvést například zaměstnanecký poměr, kariéru, motivační odměňovací systém, příspěvky na životní pojištění, doplňkové penzijní spoření a stravování, vzdělávání nebo třeba slevy na pojištění. Rozhodně toho není málo.


Nejslabší první čtvrtletí za 12 let. Živnost si založilo 14 tisíc lidí, o desetinu méně než před rokem

14. dubna 2021 v 09:10

Během prvního čtvrtletí letošního roku si založilo v České republice živnost 14 237 lidí, o 11 % méně než v prvním čtvrtletí roku 2020. Šlo o nejslabší první čtvrtletí nejméně od roku 2010, tedy za posledních 12 let. Svoji živnost zároveň přerušilo 37 171 lidí, o 4 % více než v minulém roce, a...

Podnikatelé sídlící v prostorách hl. m. Prahy mohou žádat o slevu na nájemném

11. dubna 2021 v 08:38

Pražští podnikatelé sídlící v objektech hlavního města mohou nově podat až do konce května elektronickou „Žádost na slevu z nájemného v prostorách hl. m. Prahy“. 

Letos vzniká více firem než loni

11. dubna 2021 v 08:32

Letos bylo v České republice zaregistrováno 8 025 nových firem. To je zhruba stejně jako ve srovnatelném období roku 2019 a o 7 % víc než loni. Celkový počet firem v ČR vzrostl na 523 186. Informace dnes zveřejnila poradenská společnost Bisnode A Dun & Bradstreet...

Nové očkovací centrum na zámku, s vybudováním pomohla Veolia

6. dubna 2021 v 17:36

V Moravskoslezském kraji s přispěním společnosti Veolia Energie vzniklo další očkovací centrum. Díky spolupráci města Kravaře, kraje, Slezské nemocnice v Opavě a společnosti Veolia začaly 30. března sloužit prostory zámku v Kravařích jako očkovací místo pro obyvatele...

Dvacet dva procent lidí se bojí, že přijdou o práci a nebudou mít na splátky. Rostou nejen obavy, ale také zájem o pojištění

2. dubna 2021 v 07:24

Pandemie covid-19 ovlivnila osobní a pracovní život naprosté většiny české populace. Velký dopad má také na obavy o ztrátu zaměstnání. Přesněji řečeno o ztrátu příjmu, který je dostatečný pro pokrytí nezbytných životních nákladů a splátek.

Veselé Velikonoce s Baronem Hildprandtem

1. dubna 2021 v 15:33

Spolu s jarem přicházejí jako každý rok i oblíbené Velikonoce. I když se letošní svátky jara ponesou (hlavně s ohledem na aktuální vládní opatření) v trochu jiném a soukromějším duchu, není důvod, proč si chvíle trávené doma nezpříjemnit alespoň dobrým jídlem a kvalitní čtyřikrát destilovanou...

Pomoc občanských poraden a innogy využívají stovky lidí ve finanční nouzi

1. dubna 2021 v 07:14

Energetická skupina innogy pokračuje v Moravskoslezském kraji i letos v úspěšné spolupráci s Asociací občanských poraden na společném projektu. Ten nabízí pomoc lidem, kteří se z nejrůznějších důvodů ocitli ve finančních problémech. Právě nyní v době pandemie koronaviru je pomoc o to více...

Slováci jsou podruhé nejčastějšími zahraničními vlastníky českých firem, svoje vedení posílili

31. března 2021 v 09:28

Slovenští podnikatelé pokračují v expanzi na českém trhu. Loni se poprvé v historii stali nejčastějšími zahraničními vlastníky našich firem, když po letech prvenství přebrali Rusům, letos svoje vedení dále posilují. Další příčky po Slovácích patří Rusům, Ukrajincům a...

Praha chce ulehčit podnikatelům nájemní politikou nebo prostřednictvím vlastního realitního portálu

30. března 2021 v 15:57

Zavřené restaurace a obchody, nefungující služby i výdělky na hranici udržitelnosti donutili řadu podnikatelů, sáhnout si hluboko do vlastních kapes. Přestože je to již více než rok od vypuknutí pandemie covid-19, vyhlídky na lepší zítřky jsou stále v nedohlednu. Magistrát hlavního města Prahy se...

Další články
Nahoru