Dnes Čtvrtek - zatazeno 2°C
Zítra Pátek - zatazeno 1°C
Čtvrtek 21. 1. 2021
Svátek má Běla
Koronavirus
Aktuální informace o šíření epidemie v Praze.
Zvyšuje se zájem o pozici klientského poradce pojišťovny
Pobočka Kooperativy v blízkosti stanice metra Florenc. Foto: PP

Zvyšuje se zájem o pozici klientského poradce pojišťovny

Kooperativa pojišťovna má opět otevřeny pobočky celý pracovní týden. V rozhovoru pro server Pražský patriot to sdělil obchodní ředitel Agentury Praha pojišťovny Kooperativa Petr Procházka, podle kterého v poslední době stoupá zájem o pracovní pozici klientského poradce pojišťovny.

Došlo se zkušenostmi z jarní vlny na podzim k nějakým změnám nebo řekněme třeba vylepšením komunikace s klienty?
Pokud jde o komunikaci, tak je to dle mě velmi podobné. Pokud bylo nezbytné učinit změny v provozní době poboček, informujeme klienty o změně standardně na internetu a zároveň na vchodových dveřích u daných poboček. Nicméně od pondělí 23. listopadu jsme se vrátili k pětidennímu otevření poboček. Zákazníkům, kteří preferují osobní kontakt na pobočkách, tak budeme k dispozici celý pracovní týden. Pokud jde o jednání s klienty, tak klasicky nabízíme možnost osobně či na dálku.

Je v této poměrně nejisté době zájem o pozici klientského poradce pojišťovny?
Zájem o pozici se postupně zvyšuje, což souvisí a aktuálním vývojem na trhu práce, který nepříznivě dopadá například na sektory pohostinství, cestovního ruchu, kultury či ubytovacích služeb. Například uplynulý týden měla kolegyně již několik desítek reakcí na naši náborovou kampaň a dle mě je zřejmé, že počet kandidátů bude narůstat.

Změní se kvůli epidemii nějak náplň činnosti poradců?
Budu obdobná, jen se může změnit kontakt s klienty, který nemusí být vždy osobní.

kooperativa Jak klientský poradce začíná?
Nelze odpovědět jednoznačně, jelikož je potřeba vzít v úvahu dosavadní zkušenosti začínajícího poradce a také to, zda práci vykonává pouze na pobočce nebo i mimo ni. Samozřejmostí je rozsáhlá adaptace, kterou projde každý nováček. Na druhé straně je to samotná praxe, která je významně ovlivněna tím, zda má či nemá poradce uváděné zkušenosti s prodejem.

Je začínající poradce u vás takzvaně hozen do vody a musí se spoléhat jen na kontakty ze svého okolí?
Pokud jde o vyhledávání klientely, tak lze oslovovat klienty v rámci blízkého okolí nebo využít dosavadních kontaktů, například z předchozích zaměstnání. Dnes však není pro začínající kolegy výjimkou přidělení databáze našich klientů, o které začnou pečovat.

Jak je to aktuálně s obchodními praktikami v tomto oboru?
Současná legislativa nedovoluje klientskému poradci z jakékoliv renomované společnosti, ke které samozřejmě patří i Kooperativa, se odchýlit od předem definovaných postupů a pravidel. Navíc nově musí každý klientský poradce absolvovat odbornou zkoušku, bez které nemůže tuto činnost vykonávat. Tím by se měl zároveň vyčistit trh od lidí, kteří mnohdy neměli dostatečné znalosti k odbornému poradenství.

Nakolik je profese klientského poradce náročná na čas a cestování?
Záleží na tom, jak kdo umí s časem hospodařit.  Zejména pozice v terénu má výhodu v tom, že si každý organizuje čas dle vlastních možností, případně dle potřeb jeho zákazníků. S tím se pojí i setkávání se s nimi. Schůzky si lze domlouvat na pobočce, v kanceláři, u klientů doma či v zaměstnání nebo někde na neutrální půdě. V neposlední řadě je to možnost již zmíněné komunikace na dálku (on-line video přenosy nebo klasické telefonáty). Vzhledem k tomu, že působíme z převážné většiny v Praze, tak není cestování nijak časově náročné. Obchody lze ale sjednávat v rámci celého Česka.

petr-prochazka-kooperativa_1-nahled

Ing. Petr Procházka z Kooperativy

Příjem klientského poradce je určitě značně závislý na provizích z uzavřených pojistek. Nejsou někteří poradci zklamáni, že to ‚nesype‘, jak očekávali?
Zde to záleží na tom, zda se poradce rozhodne vykonávat činnost na pobočce nebo výhradně v terénu. V obou případech však platí to, že výsledný výdělek se odvíjí od času, který se tomu věnuje, dovednostech a znalostech.  V obchodě je velmi důležité mít neustále rozpracované obchody. Pokud se propojí vše uvedené, tak je úspěch zaručen. Nejvíc samozřejmě záleží na samotném poradci a jeho snaze a píli.

Co ještě kromě výše uvedeného nabízí vaše společnost na této pozici?
Kromě toho, že se jedná o práci spojenou s posláním zajistit spoluobčany a jejich rodiny, případně podnikající subjekty v nepříjemných situacích, mohu dále uvést například zaměstnanecký poměr, kariéru, motivační odměňovací systém, příspěvky na životní pojištění, doplňkové penzijní spoření a stravování, vzdělávání nebo třeba slevy na pojištění. Rozhodně toho není málo.


Jak zjistit správnou výši nájmu? Ztrácet čas prohlížením inzerátů už nemusíte

Včera v 15:55

Stanovení optimální výše nájmu vyžaduje neustálé sledování aktuálního dění na trhu s bydlením. Ať už sháníte nového nájemníka, pronájem teprve promýšlíte nebo naopak hledáte nové bydlení v nájmu, současná situace na trhu s bydlením se stává značně nepřehlednou a...

Praha odpustí podnikatelům poplatky za předzahrádky až do konce března

17. ledna 2021 ve 22:30

Praha prodlouží podnikatelům možnost mít před svou provozovnu předzahrádky zdarma, a to až do konce března tohoto roku. Rozhodli o tom radní. Cílem je podpora podnikatelů v době koronavirové krize, za předzahrádky přitom nic provozovatelé restaurací neplatili již od dubna minulého roku, podobně...

Dozorčí rada Pražské plynárenské odvolala předsedu představenstva Janečka, společnost nově povede Pacovský

16. ledna 2021 v 11:34

Na zasedání 15. ledna 2021 dozorčí rada Pražské plynárenské odvolala Pavla Janečka z funkce předsedy představenstva a člena představenstva společnosti. Pavel Janeček ve společnosti působil od 7. 4. 2014. Na uvolněné místo v představenstvu Pražské plynárenské byl jmenován Martin...

Téměř 100 000 živnostníků loni přerušilo podnikání

12. ledna 2021 ve 13:07

Loni přerušilo podnikání 99 329 živnostníků, což je o 43 % víc než v roce 2019 a o 65 % víc než v roce 2018. Celkový trend, kterým OSVČ dočasně ukončovaly podnikatelské aktivity, nabral na tempu v druhé polovině roku. V meziročním srovnání bylo extrémní září a...

innogy chce přispět ke zvyšování energetické účinnosti českého hospodářství

8. ledna 2021 v 08:25

Energetická skupina innogy uzavřela se státem dobrovolnou dohodu v oblasti energetické efektivity a zavádění energeticky úsporných opatření. Dohoda uzavřená mezi Ministerstvem průmyslu a obchodu (MPO) a společností innogy Česká republika počítá se zvyšováním energetické účinnosti u konečného...

V roce 2020 začalo podnikat nejméně lidí za poslední čtyři roky

8. ledna 2021 v 08:03

V roce 2020 začalo v České republice podnikat 60 459 fyzických osob podnikatelů, o 3343 méně než v předchozím roce a zároveň nejméně za poslední čtyři roky. V uplynulém roce zároveň ukončilo své podnikání 36 139 lidí, což je o 11,5 tisíce méně než před rokem a nejméně za posledních 10 let. Naopak...

DPH nespolehlivě odvádí 22 166 firem

7. ledna 2021 v 06:44

V loňském roce v ČR přibylo 2077 subjektů, které nespolehlivě odvádí DPH. Meziročně se jejich počet zvýšil o desetinu, což byl nejpomalejší přírůstek od roku 2015. Aktuálně Bisnode na černé listině nespolehlivých firem registruje 22 166 subjektů, z toho 5792 nespolehlivých plátců DPH a...

Zákaznická centra innogy jsou otevřena

5. ledna 2021 v 10:14

S ohledem na topnou sezónu jsou zákaznická centra innogy pro zákazníky i v současné době otevřena.

Pražský inovační institut posílil Tomáš Lapáček

4. ledna 2021 v 16:11

Vedení Pražského inovačního institutu (Pii) rozšířil od začátku ledna Tomáš Lapáček. Bude řídit klíčový projekt na podporu výzkumu, podnikání a inovací v metropoli – Prague Smart Accelerator II (PSA). Jeho úkolem bude mimo jiné vybudovat Regionální inovační značku Prahy a zlepšit spolupráci...

Vybíráte pozemek? Pozor, ať nekoupíte zajíce v pytli

23. prosince 2020 v 09:00

Přemýšlíte o koupi pozemku a nevíte, jak vybrat z nabídek a inzerátů ten správný? Jaké faktory ovlivňují ceny pozemků a na co je třeba dát při výběru pozor?

Další články
Nahoru