dnes
Neděle - zatazeno
29°C
zítra
Pondělí - prehanky-dest
29°C
pozítří
Úterý - jasno
29°C
Zpravodajství

Žofín hostil Fórum starostů V5

Starostové Prahy 1, bratislavského Starého Mesta, Budaváru v Budapešti, Śródmieścia ve Varšavě a vídeňského Innere Stadtu jednali v Praze 1 a minulý pátek odpoledne se sešli na žofínském Fóru starostů V5, kde diskutovali o problémech, které jejich městské části a města spojují.

„Naše města spojují krása, bohatá a občas pohnutá historie, nádherná kultura, rychlý a moderní rozvoj. Spojují nás ale také problémy, s nimiž se v současnosti potýkají všechny evropské metropole – mohutný nárůst příjezdové turistiky a s ní spojené negativní jevy jako dopravní zátěž, krátkodobé pronájmy bytů, nové formy taxislužby, zhoršování životních podmínek stálých obyvatel a podobně. Jsou to problémy, které – jak se dnes moderně říká – sdílíme a které můžeme společně řešit – předáváním zkušeností, radou nebo třeba i včasným varováním. Stejně jako se samozřejmě můžeme v řadě oblastí vzájemně obohacovat – ať už se jedná o kulturu a společné kulturní projekty, společné aktivity v oblasti vzdělávání či sportu,“ uvedl ve svém úvodním projevu starosta Prahy 1 Oldřich Lomecký, jenž přivítal starostu Starého Mesta Radoslava Števčíka, Budaváru Gábora T. Nagye, Śródmieścia Krzysztofa Czubaszeka a Georga Prantla, významného představitele zastupitelstva 1. městského obvodu Vídně a předsedu kulturní komise.

Během téměř tříhodinového setkání prodiskutovali představitelé V5 například problematiku parkování, segwayů, pivních kol, turistického ruchu, krátkodobých pronájmů, taxislužeb, Uberu, Pub Crawls, městských a státních policií, heren, prostituce a kasin.

Praha 1 je podle starosty Oldřicha Lomeckého výrazně limitována nedostavěným městským okruhem a v důsledku toho silnou tranzitní dopravou. „Na území naší městské části je 7 tisíc parkovacích míst v modrých zónách a 1500 ve fialových zónách, celkem ale máme vydáno asi 11 tisíc parkovacích povolení, z toho téměř 9 tisíc pro rezidenty a dále pro úřady, zastupitelské úřady, Integrovaný záchranný systém nebo zde působící podnikatele,“ vyjmenoval Oldřich Lomecký, podle kterého je cestou budování podzemních parkovacích stání nebo třeba parkování ve vnitroblocích.

V čem se městské části liší, jsou třeba některé „atrakce“ turistického průmyslu. Budavár ani Śródmieście například neznají pivní kola. Obdobně Innere Stadt. „Ve Vídni preferujeme u pití piva v klidu sedět,“ konstatoval s úsměvem Georg Prantl. Praha 1 čeká, až pivní kola vydefinuje v silničním zákoně Ministerstvo dopravy.

Obdobné to je v otázce Pub Crawls, kde je podle Oldřicha Lomecké nutné, aby proti tomuto jevu razantněji postupovaly Městská policie Praha i Policie ČR. Varšava této problém oproti jiným polským městům, jako například Krakovu, nemá. Stejně tak Staré Mesto, Budavár i vídeňský Innere Stadt.

Na žofínském setkání bylo také představeno logo V5, symbolizující spolupráci uvedených centrálních městských částí středoevropských metropolí.


Připomínky k Metropolitnímu plánu mohou lidé zasílat už jen týden

19. července 2018 v 17:19

Čas pro zasílání připomínek k Metropolitnímu plánu se krátí. Obyvatelé České republiky a městské části Prahy mají na jejich odeslání už jen sedm pracovních dní. Právě v posledním týdnu ale obvykle dochází k největšímu nárůstu doručovaných připomínek. Za první tři týdny se jich na pražském...

Zvýšení průtočnosti v úseku Vltavy na Maninách

18. července 2018 v 09:55

Rada Prahy včera vybrala nejvhodnějšího uchazeče o zakázku na zvýšení průtočnosti Vltavy na Maninách v rámci protipovodňových opatření na ochranu hl. m. Prahy. Stala se jím společnost Aquatest, a. s. s nabídkovou cenou 7 870 048,06 korun bez DPH.

Akční plán pro implementaci Územní energetické koncepce Prahy

18. července 2018 v 09:37

Hlavní město má od včerejška Akční plán pro implementaci Územní energetické koncepce hl. m. Prahy na období 2018–2022. Jde o dokument, který pro uvedené období definuje priority, opatření a projekty, které povedou k zajištění hospodárného nakládání s energií v souladu s udržitelným...

Další články
Nahoru