dnes
Neděle - zatazeno
20°C
zítra
Pondělí - obcasny-dest
15°C
pozítří
Úterý - skorojasno
13°C
Zpravodajství

Žofín hostil Fórum starostů V5

Starostové Prahy 1, bratislavského Starého Mesta, Budaváru v Budapešti, Śródmieścia ve Varšavě a vídeňského Innere Stadtu jednali v Praze 1 a minulý pátek odpoledne se sešli na žofínském Fóru starostů V5, kde diskutovali o problémech, které jejich městské části a města spojují.

„Naše města spojují krása, bohatá a občas pohnutá historie, nádherná kultura, rychlý a moderní rozvoj. Spojují nás ale také problémy, s nimiž se v současnosti potýkají všechny evropské metropole – mohutný nárůst příjezdové turistiky a s ní spojené negativní jevy jako dopravní zátěž, krátkodobé pronájmy bytů, nové formy taxislužby, zhoršování životních podmínek stálých obyvatel a podobně. Jsou to problémy, které – jak se dnes moderně říká – sdílíme a které můžeme společně řešit – předáváním zkušeností, radou nebo třeba i včasným varováním. Stejně jako se samozřejmě můžeme v řadě oblastí vzájemně obohacovat – ať už se jedná o kulturu a společné kulturní projekty, společné aktivity v oblasti vzdělávání či sportu,“ uvedl ve svém úvodním projevu starosta Prahy 1 Oldřich Lomecký, jenž přivítal starostu Starého Mesta Radoslava Števčíka, Budaváru Gábora T. Nagye, Śródmieścia Krzysztofa Czubaszeka a Georga Prantla, významného představitele zastupitelstva 1. městského obvodu Vídně a předsedu kulturní komise.

Během téměř tříhodinového setkání prodiskutovali představitelé V5 například problematiku parkování, segwayů, pivních kol, turistického ruchu, krátkodobých pronájmů, taxislužeb, Uberu, Pub Crawls, městských a státních policií, heren, prostituce a kasin.

Praha 1 je podle starosty Oldřicha Lomeckého výrazně limitována nedostavěným městským okruhem a v důsledku toho silnou tranzitní dopravou. „Na území naší městské části je 7 tisíc parkovacích míst v modrých zónách a 1500 ve fialových zónách, celkem ale máme vydáno asi 11 tisíc parkovacích povolení, z toho téměř 9 tisíc pro rezidenty a dále pro úřady, zastupitelské úřady, Integrovaný záchranný systém nebo zde působící podnikatele,“ vyjmenoval Oldřich Lomecký, podle kterého je cestou budování podzemních parkovacích stání nebo třeba parkování ve vnitroblocích.

V čem se městské části liší, jsou třeba některé „atrakce“ turistického průmyslu. Budavár ani Śródmieście například neznají pivní kola. Obdobně Innere Stadt. „Ve Vídni preferujeme u pití piva v klidu sedět,“ konstatoval s úsměvem Georg Prantl. Praha 1 čeká, až pivní kola vydefinuje v silničním zákoně Ministerstvo dopravy.

Obdobné to je v otázce Pub Crawls, kde je podle Oldřicha Lomecké nutné, aby proti tomuto jevu razantněji postupovaly Městská policie Praha i Policie ČR. Varšava této problém oproti jiným polským městům, jako například Krakovu, nemá. Stejně tak Staré Mesto, Budavár i vídeňský Innere Stadt.

Na žofínském setkání bylo také představeno logo V5, symbolizující spolupráci uvedených centrálních městských částí středoevropských metropolí.


Pražští hasiči dostanou od města deset cisteren

20. září 2018 v 16:46

Slavnostní předání nových zásahových vozidel pro pražské hasiče proběhne tuto neděli, 23. září, od 15 hodin na Výstavišti v Holešovicích v rámci akce Den s IZS.

Praha se připojila k EDWARDovi, Dnu bez úmrtí na silnicích

20. září 2018 v 07:27

Praha se letos vůbec poprvé připojila k projektu „Evropský den bez úmrtí na silnicích“. Ten má vnést do společnosti myšlenku, jak naše chování na silnicích ovlivňuje životy ostatních účastníků silničního provozu. Denně totiž na komunikacích po celém světě přijde o život 3 400 lidí, to je jinými...

#dostbyloplastu: MŽP a pražský magistrát zvou na první ekologickou náplavku

19. září 2018 ve 23:08

Kampaň Ministerstva životního prostředí #dostbyloplastu vede gastrořetězce, kavárny, úřady, firmy a všechny s odpovědným přístupem k životnímu prostředí k dobrovolnému snižování vzniku zbytečného plastového odpadu. Nyní se obrací na všechny společenské či kulturní pouliční akce se stejnou výzvou...

Další články
Nahoru