Znění dohody o budově bývalého nákladového nádraží schválilo vedení Prahy
29. ledna 2020 15:51
Signatáři memoranda potvrzují zájem na revitalizaci budovy Nákladového nádraží Žižkov, která je kulturní památkou, a na využití vnitřního prostoru nádraží jako významného veřejného prostoru.
Společně s hlavním městem svůj podpis pod memorandum připojí také městská část Praha 3, Ministerstvo kultury ČR, společnost Žižkov Station Development, Národní filmový archiv, společnost České dráhy a společnost Sekyra Group.
„Nemovitost by se do budoucna měla stát centrem nové vznikající čtvrti. Objekt by se měl stát nově přirozeným společensko-kulturním centrem, jehož význam nebude vzhledem k předpokládanému obsahu činností pouze lokální, ale celopražský,“ uvedl radní Jan Chabr.
Metropole v minulém volebním období schválila, že rozsáhlou funkcionalistickou budovu odkoupí samo, nové vedení však s ohledem na nutné náklady na rekonstrukci přišlo s plánem spoluvlastnictví.
Náklady pro město na odkup části, kterou by mělo využívat, budou podle Chabra zřejmě zhruba třetinové proti původně plánované částce na odkup celé budovy. Tu určil posudek na 660 milionů korun.
Město původně zvažovalo, že středem nádraží povede tramvaj, nyní to však vypadá, že povede severně od něj paralelně s Malešickou ulicí. Město nyní připravuje změnu územního plánu, která je nutná pro zástavbu brownfieldu a hotova by měla být v druhé polovině letošního roku.
Osud nádraží, které přestalo fungovat v roce 2002, se řeší roky. Původně mělo ustoupit výstavbě, po tlaku aktivistů z demolice sešlo. Podle studie Institutu plánování a rozvoje (IPR) by na okolních pozemcích měla v budoucnu vzniknout čtvrť pro až 15000 obyvatel.