Dnes Pondělí - zatazeno 4°C
Zítra Úterý - oblacno 4°C
Pondělí 24. 1. 2022
Svátek má Milena
Koronavirus
Aktuální informace o epidemii.
Značkové Česko: Loni vstoupilo na trh skoro třicet nových značek
S ohledem na nastupující trendy lze jako zlomové považovat také otevření takzvané phygital prodejny partnerských společností eobuv.cz a Modivo na Smíchově. Foto: novy-smichov.klepierre.cz

Značkové Česko: Loni vstoupilo na trh skoro třicet nových značek

Analýza společnosti CBRE, světového lídra v oblasti komerčních realitních služeb, ukazuje, že i přes pokračující pandemii covidu-19 přicházejí na tuzemský retailový trh stále nové značky, a to v nebývalém počtu. V loňském roce jich bylo 29, což představuje meziroční nárůst o 26 procent. Tento výsledek je dokonce výrazně lepší i při srovnání s předcovidovým rokem 2019.

Hlavní událostí loňska byla pražská premiéra irského obchodu s oblečením a doplňky Primark na Václavském náměstí, z pohledu High Street pak otevření butiku s italskou luxusní módou Versace v Pařížské ulici. 

S ohledem na nastupující trendy lze jako zlomové považovat také otevření takzvané phygital prodejny (z anglických slov physical a digital) partnerských společností eobuv.cz a Modivo na pražském Smíchově. 

Nový obchod, nabízející široký sortiment produktů z oblasti módy, obuvi a doplňků, unikátně propojuje výhody kamenného obchodu s komfortem e-shopů a je předzvěstí nakupování blízké budoucnosti. 

„Příchod nových značek do Česka vykazoval v průběhu loňského roku vzestupnou tendenci: v 1. čtvrtletí se jednalo o tři nové značky, ve 2. čtvrtletí sedm, ve 3. kvartálu osm a v posledním kvartálu již jedenáct,“ komentuje Jan Janáček, vedoucí týmu maloobchodních pronájmů v CBRE. 

Většina nově příchozích brandů mířila do Prahy, která je tradičně vyhledávanou turistickou destinací a zároveň zde nechybí vysoká kupní síla obyvatelstva s potenciálem dalšího růstu. Dohromady jich bylo 23, především z oblasti módy. 

Ovšem dvě značky si pro vstup na český trh vybraly Brno: obchod s módním oblečením Heavy Tools z Maďarska se rozhodl pro Galerii Vaňkovka a rakouská značka mikrodrinků Waterdrop si zvolila pěší zónu v Rašínově ulici. 

Po jedné zamířily značky také do Karlových Varů (čistírna oděvů Mr Jeff ze Španělska), Olomouce (slovenský provozovatel multikin Cinemax) a Příbrami (diskontní řetězec supermarketů Mere původem z Ruska). 

Vesměs všechny nové značky pocházejí z Evropy 

Nejvíce brandů k nám vloni přišlo ze sousedících zemí. Ať už se jedná o dva německé oděvní řetězce specializované výhradně na pánskou módu Anson´s a Hiltl, optiku Fielmann či fitness centrum Clever fit. 

Shodně po čtyřech značkách přibylo také z Polska: obchod s módou, obuví a doplňky od společností eobuv.cz/Modivo, řetězec HalfPrice ze skupiny CCC nabízející značkovou módu a vybavení do domácnosti za zvýhodněné ceny, zábavní koutek pro děti Leopark a síť kaváren Dobro & Dobro Cafe. 

Aktivní byly také značky původem ze Slovenska – Dedoles se sortimentem převážně ponožek, spodního prádla a dalších doplňků, obchod CUBE s výběrem kabelek a obuvi od světových návrhářů jako je Vivienne Westwood, Marc Jacobs, Michael Kors či Furla a již zmiňovaná síť multikin Cinemax. 

Nezaostávaly však ani francouzské brandy jako MOA Paris s módními doplňky, multi-brandový obchod Vermont Store s prémiovými produkty značek Karl Lagerfeld, Manuel Ritz nebo Gant a síť luxusních cukráren Aux Merveilleux de Fred. Ta otevřela svoji provozovnu v Revoluční ulici jako první ve střední Evropě teprve v prosinci. 

Obecně všechny značky, které vloni přišly na tuzemský trh, pocházejí ze starého kontinentu. Výjimkou je kanadská značka Aldo s obuví a kabelkami, která se vloni vrátila do Česka po krátké pauze. 

Dominovala móda, s odstupem pak gastronomie 

Společnost CBRE v minulém roce zaznamenala vstup řady nových mezinárodních brandů, což potvrzuje dlouhodobě dobré renomé českého trhu jakožto vhodné destinace pro další expanzi zahraničních společností v rámci regionu střední a východní Evropy. 

Nejvíce značek pocházelo již tradičně z módního odvětví – celkem 15. Konkrétně sedm bylo prodejců oblečení a doplňků. Kromě irského řetězce s dostupnou módou Primark, který na Václavském náměstí 47 otevřel třípodlažní obchodní dům, se jednalo o již zmiňované HalfPrice, Dedoles, Falconeri a Heavy Tools a také o dva specialisty na pánské odívání (Hiltl a Anson´s). 

K nim lze připočíst obchody s doplňky Moa Paris a Victorinox, obuví (Aldo, eobuv.cz/Modivo) a luxusním zbožím (Versace, multi-brandové prodejny CUBE a Vermont Store a švýcarská značka hodinek Tudor). Šest nových značek zastupovalo gastronomii (například sladkosti a zmrzliny Motiko či My Cookie Dough). 

Nabídku volnočasových konceptů rozšířil mj. největší krytý zábavní park Majaland v pražském outletovém centru POP Airport. Vybavení do domácnosti lze nově zakoupit také v prodejnách Cozy Home či Dyson. 

Počet značek opouštějící český trh se vloni meziročně snížil: mj. odešla například americká značka dekorativní kosmetiky NYX, polská značka obuvi Kazar a italský obchod Bruno Morelli & Brands z Freeport Fashion Outletu u Znojma. 

„S ohledem na velmi obtížné období, kterým prochází nejen maloobchod, je pozitivním zjištěním, že český trh zůstává stále atraktivní pro řadu zahraničních značek. Současně čilý expanzní ruch pozorujeme také u českých brandů. Mnohdy se jedná o digitální projekty, jež rozšiřují svou on-line obchodní platformu o kamenné prodejny. Ovšem zdaleka se nebavíme o konci covidového období a nikdo z nás není schopen dohlédnout důsledků, které tato doba do maloobchodu přinese. Výhled na následující rok je však relativně slibný, ať již mluvíme o dlouho očekávaném otevření butiků luxusních módních brandů Chanel a Balenciaga v pražské Pařížské ulici anebo avizovanou velkou expanzi nového českého kávového řetězce Basics Coffee, který CBRE exkluzivně zastupuje,“ uzavírá Jan Janáček. 


Autor: puc

V DPI zůstávají už jen 4 % zákazníků

20. ledna 2022 v 18:23

Naprostá většina zákazníků v DPI z podzimní vlny pádů dodavatelů energií už má nové standardní smlouvy na dodávky zemního plynu a už také obdržela závěrečné vyúčtování za období dodávky DPI. V záchranném režimu DPI u innogy zůstávají už jen 4 procenta zákazníků. Pro zbylé bývalé zákazníky zejména...

První investiční fond zaměřený na veterinární péči v ČR

18. ledna 2022 v 07:40

Na českém trhu začíná působit první investiční fond kvalifikovaných investorů zaměřený na oblast veterinární péče First Veterinary Fund Central Europe SICAV a.s. Unikátní fond založili Dušan Moskaliev, který byl uplynulé čtyři roky jedním z partnerů nemovitostního fondu ZDR Investments, a Richard...

innogy Energo novým členem COGEN Europe

18. ledna 2022 v 07:23

COGEN Europe, Evropská asociace pro podporu kogenerace, vítá innogy Energo jako nového člena. Od svého založení před 25 lety je hlavní činností innogy Energo podnikání v oblasti zřizování, financování, modernizace a provozu systémů dálkového vytápění a společné výroby tepla a...

McDonald‘s nově i v Karlíně

7. ledna 2022 v 10:23

Hned na začátku ledna otevřela zákazníkům své dveře nová restaurace McDonald’s v Karlíně. V pořadí 109. pobočka sítě s rychlým občerstvením sídlí v Paláci Karlín v Thámově ulici a zákazníkům nabízí plnou snídaňovou a klasickou produktovou nabídku. 

Počet žadatelů o insolvenci byl v loňském roce druhý nejnižší za posledních 10 let

5. ledna 2022 ve 13:18

Navzdory pokračující pandemii a jejím dopadům na ekonomiku obdržely soudy v roce 2021 druhé nejnižší množství insolvenčních návrhů za posledních 10 let. Meziročně nových insolvencí ubylo o 12 %. Kromě vládní pomoci sehrál důležitou roli také fakt, že řadě dlužníků zůstává na každodenní živobytí...

Praha 6 nabízí dotace na opravu památkových objektů

4. ledna 2022 v 08:12

Radnice Prahy 6 nabízí vlastníkům památkově chráněných domů dotace na opravu, restaurátorské práce nebo rekonstrukci. Požádat o dotaci lze až do 15. února.

Letos vznikne o desetinu více společností než v roce 2020

23. prosince 2021 v 08:18

Letos vznikne v České republice necelých 30 tisíc obchodních společností, o desetinu více než loni a podobně jako v roce 2019. Během prvních 11 měsíců už vzniklo 27 153 společností, což je téměř stejně jako v celém roce 2020. V samotném listopadu vzniklo v České republice 2 407 obchodních...

innogy: 92 % zákazníků z režimu DPI už má nové smlouvy

22. prosince 2021 v 10:49

innogy hlásí velký pokrok v řešení krize na energetickém trhu. Už 92 % všech zákazníků, kteří spadli do režimu dodavatele poslední instance k innogy od dodavatelů, kteří ukončili svoji činnost, už má nové řádné smlouvy na dodávky energií. Na řešení současné situace se nadále podílí více než...

Další články
Nahoru