Dnes Neděle - jasno 22°C
Zítra Pondělí - skorojasno 23°C
Neděle 28. 5. 2023
Svátek má Vilém
Newsletter Pražský patriot
Pro odběr ranního přehledu článků za posledních 24 hodin se přihlaste zde.
Značkové Česko: Loni vstoupilo na trh skoro třicet nových značek
S ohledem na nastupující trendy lze jako zlomové považovat také otevření takzvané phygital prodejny partnerských společností eobuv.cz a Modivo na Smíchově. Foto: novy-smichov.klepierre.cz

Značkové Česko: Loni vstoupilo na trh skoro třicet nových značek

Analýza společnosti CBRE, světového lídra v oblasti komerčních realitních služeb, ukazuje, že i přes pokračující pandemii covidu-19 přicházejí na tuzemský retailový trh stále nové značky, a to v nebývalém počtu. V loňském roce jich bylo 29, což představuje meziroční nárůst o 26 procent. Tento výsledek je dokonce výrazně lepší i při srovnání s předcovidovým rokem 2019.

Hlavní událostí loňska byla pražská premiéra irského obchodu s oblečením a doplňky Primark na Václavském náměstí, z pohledu High Street pak otevření butiku s italskou luxusní módou Versace v Pařížské ulici. 

S ohledem na nastupující trendy lze jako zlomové považovat také otevření takzvané phygital prodejny (z anglických slov physical a digital) partnerských společností eobuv.cz a Modivo na pražském Smíchově. 

Nový obchod, nabízející široký sortiment produktů z oblasti módy, obuvi a doplňků, unikátně propojuje výhody kamenného obchodu s komfortem e-shopů a je předzvěstí nakupování blízké budoucnosti. 

„Příchod nových značek do Česka vykazoval v průběhu loňského roku vzestupnou tendenci: v 1. čtvrtletí se jednalo o tři nové značky, ve 2. čtvrtletí sedm, ve 3. kvartálu osm a v posledním kvartálu již jedenáct,“ komentuje Jan Janáček, vedoucí týmu maloobchodních pronájmů v CBRE. 

Většina nově příchozích brandů mířila do Prahy, která je tradičně vyhledávanou turistickou destinací a zároveň zde nechybí vysoká kupní síla obyvatelstva s potenciálem dalšího růstu. Dohromady jich bylo 23, především z oblasti módy. 

Ovšem dvě značky si pro vstup na český trh vybraly Brno: obchod s módním oblečením Heavy Tools z Maďarska se rozhodl pro Galerii Vaňkovka a rakouská značka mikrodrinků Waterdrop si zvolila pěší zónu v Rašínově ulici. 

Po jedné zamířily značky také do Karlových Varů (čistírna oděvů Mr Jeff ze Španělska), Olomouce (slovenský provozovatel multikin Cinemax) a Příbrami (diskontní řetězec supermarketů Mere původem z Ruska). 

Vesměs všechny nové značky pocházejí z Evropy 

Nejvíce brandů k nám vloni přišlo ze sousedících zemí. Ať už se jedná o dva německé oděvní řetězce specializované výhradně na pánskou módu Anson´s a Hiltl, optiku Fielmann či fitness centrum Clever fit. 

Shodně po čtyřech značkách přibylo také z Polska: obchod s módou, obuví a doplňky od společností eobuv.cz/Modivo, řetězec HalfPrice ze skupiny CCC nabízející značkovou módu a vybavení do domácnosti za zvýhodněné ceny, zábavní koutek pro děti Leopark a síť kaváren Dobro & Dobro Cafe. 

Aktivní byly také značky původem ze Slovenska – Dedoles se sortimentem převážně ponožek, spodního prádla a dalších doplňků, obchod CUBE s výběrem kabelek a obuvi od světových návrhářů jako je Vivienne Westwood, Marc Jacobs, Michael Kors či Furla a již zmiňovaná síť multikin Cinemax. 

Nezaostávaly však ani francouzské brandy jako MOA Paris s módními doplňky, multi-brandový obchod Vermont Store s prémiovými produkty značek Karl Lagerfeld, Manuel Ritz nebo Gant a síť luxusních cukráren Aux Merveilleux de Fred. Ta otevřela svoji provozovnu v Revoluční ulici jako první ve střední Evropě teprve v prosinci. 

Obecně všechny značky, které vloni přišly na tuzemský trh, pocházejí ze starého kontinentu. Výjimkou je kanadská značka Aldo s obuví a kabelkami, která se vloni vrátila do Česka po krátké pauze. 

Dominovala móda, s odstupem pak gastronomie 

Společnost CBRE v minulém roce zaznamenala vstup řady nových mezinárodních brandů, což potvrzuje dlouhodobě dobré renomé českého trhu jakožto vhodné destinace pro další expanzi zahraničních společností v rámci regionu střední a východní Evropy. 

Nejvíce značek pocházelo již tradičně z módního odvětví – celkem 15. Konkrétně sedm bylo prodejců oblečení a doplňků. Kromě irského řetězce s dostupnou módou Primark, který na Václavském náměstí 47 otevřel třípodlažní obchodní dům, se jednalo o již zmiňované HalfPrice, Dedoles, Falconeri a Heavy Tools a také o dva specialisty na pánské odívání (Hiltl a Anson´s). 

K nim lze připočíst obchody s doplňky Moa Paris a Victorinox, obuví (Aldo, eobuv.cz/Modivo) a luxusním zbožím (Versace, multi-brandové prodejny CUBE a Vermont Store a švýcarská značka hodinek Tudor). Šest nových značek zastupovalo gastronomii (například sladkosti a zmrzliny Motiko či My Cookie Dough). 

Nabídku volnočasových konceptů rozšířil mj. největší krytý zábavní park Majaland v pražském outletovém centru POP Airport. Vybavení do domácnosti lze nově zakoupit také v prodejnách Cozy Home či Dyson. 

Počet značek opouštějící český trh se vloni meziročně snížil: mj. odešla například americká značka dekorativní kosmetiky NYX, polská značka obuvi Kazar a italský obchod Bruno Morelli & Brands z Freeport Fashion Outletu u Znojma. 

„S ohledem na velmi obtížné období, kterým prochází nejen maloobchod, je pozitivním zjištěním, že český trh zůstává stále atraktivní pro řadu zahraničních značek. Současně čilý expanzní ruch pozorujeme také u českých brandů. Mnohdy se jedná o digitální projekty, jež rozšiřují svou on-line obchodní platformu o kamenné prodejny. Ovšem zdaleka se nebavíme o konci covidového období a nikdo z nás není schopen dohlédnout důsledků, které tato doba do maloobchodu přinese. Výhled na následující rok je však relativně slibný, ať již mluvíme o dlouho očekávaném otevření butiků luxusních módních brandů Chanel a Balenciaga v pražské Pařížské ulici anebo avizovanou velkou expanzi nového českého kávového řetězce Basics Coffee, který CBRE exkluzivně zastupuje,“ uzavírá Jan Janáček. 


Autor: puc

Sirotčinec v Kongu z ČVUT slaví světový úspěch

24. května 2023 v 08:08

Soutěžní návrh vzniklý na Projektovém maratonu se úspěšně prosadil ve 43. ročníku prestižní architektonické soutěže World Architecture Award. V každém ročníku se vybírají nejlepší z projektů v kategorii Architektura nebo interiér. A projekt ICWD – zázemí pro sirotky v Kongu – byl oceněn...

Odborníci z oblasti chytrých měst a udržitelné mobility představí nové poznatky

23. května 2023 v 09:07

Fakulta dopravní ČVUT v Praze v letošním roce slaví 30 let od svého založení, a u této příležitosti pořádá ve dnech 25. a 26. května v Národní technické knihovně dvě významné akce: 21. ročník Evropského dopravního kongresu (ETC) společně s 9. ročníkem mezinárodního sympozia Smart Cities Symposium...

Pražský hotel Don Giovanni zahájil oslavy 30 let s místními policisty

21. května 2023 ve 21:11

V rámci oslav 30 let od založení hotelu Don Giovanni poblíž stanice metra Želivského, pohostili v uplynulých dnech zaměstnanci hotelu řadové policisty z Prahy 3 na slavnostním obědě.

Studenti ČVUT testovali emailové nástroje. Pomáhala umělá inteligence

19. května 2023 v 09:46

Studenti třetího ročníku Masarykova ústavu při ČVUT měli možnost na vlastní kůži projít kampaní e-mailového marketingu. Jejím cílem bylo vytvořit personalizovanou kampaň e-shopu, který nabízí různé druhy kávy a vnitřní procesy zautomatizovat. S obsahem pomáhala umělá...

Praha 14 uzavřela registraci do systému Corrency

19. května 2023 v 08:20

Registrace do systému Corrency pro obyvatele Prahy 14 je již uzavřena. Prvních 1000 místních občanů využilo šanci a získalo correnty ve výši 1000 korun.

Jaké příležitosti k hrdinství umožňují technologie? Odpovědi přinese konference

17. května 2023 v 08:40

Tématem druhého ročníku konference Technologie ve společnosti je hrdinství a hledání všech jeho podob. Co je hrdinství? A má v našem cloudovém světě hrdinství ještě vůbec místo? 

V anketě AČPM Pojišťovna roku dominovala Kooperativa

16. května 2023 v 08:13

Letošní anketu Asociace českých pojišťovacích makléřů (AČPM) Pojišťovna roku ovládla pojišťovna Kooperativa. Na vyhlášení výsledků si převzala první místa v kategoriích Životní pojištění, Pojištění průmyslu a podnikatelů a Pojištění občanů. Třetí místo pak obsadila v kategorii...

Konference doručitelnosti přivede odborníky z celého světa

15. května 2023 v 10:48

Konference doručitelnosti se bude poprvé konat v Praze 1. a 2. června. Nabídne několik přednášek, panelových diskusí i interaktivních workshopů a představí technologie, díky kterým marketéři minimalizují riziko, že budou jejich kampaně označeny za spam. Experti z celého světa budou...

Scott.Weber Workspace otevře třetí lokalitu v Praze 8

15. května 2023 v 07:14

Poskytovatel privátních flexibilních kanceláří a coworkingu se rozšiřuje o lokalitu Dock v Libni na Praze 8. Třinácté centrum nabídne na ploše 3 190 m2 celkem 350 kancelářských míst, eventové prostory, privátní terasy a přes 20 zasedacích a jiných místností pro soustředěnou práci pro zvýšení...

Praha 14: Podniky Corrency poznáte podle červené samolepky

8. května 2023 v 08:47

Praha 14 se koncem března zapojila do programu podpory lokální ekonomiky Corrency se záměrem posílit koupěschopnost místních obyvatel. Podniky, které se do projektu zapojily, poznáte snadno podle červené samolepky umístěné většinou na dveřích nebo na výloze.

Další články
Nahoru