Dnes Pondělí - zatazeno 1°C
Zítra Úterý - snih 2°C
Pondělí 18. 1. 2021
Svátek má Vladislav
Koronavirus
Aktuální informace o šíření epidemie v Praze.
Zmodernizovaní „sloni" nabídnou zásuvky pro dobíjení elektroniky i wi-fi připojení
Jeden z vlaků CityElefant. Foto: ČD

Zmodernizovaní „sloni" nabídnou zásuvky pro dobíjení elektroniky i wi-fi připojení

V plném proudu je modernizace příměstského vlaku CityElefant, který je známý také pod přezdívkami slon, elfík, ešus, hliník nebo ledovec. Ve vylepšených soupravách bude umožněno dobíjení mobilních telefonů a notebooků. Přes palubní wi-fi síť půjde připojit se k internetu.

„Dohodli jsme se s objednavateli našich služeb, hlavním městem Prahou a Středočeským krajem, na vylepšení pražských jednotek CityElefant a rozšíření služeb na jejich palubě,“ uvedl Jakub Goliáš, ředitel Regionálního obchodního centra Českých drah v Praze.

Ve všech vozech podle něj budou doplněny zásuvky 230 V pro napájení elektroniky cestujících, jako jsou mobilní telefony, notebooky nebo tablety. V oddíle 1. třídy bude nově zásuvka ke každému místu, ve 2. třídě to bude přibližně jedna zásuvka ke dvěma místům na sezení.

Nové zásuvky 230 V jsou umístěny v dolním podlaží na stěnách mezi okny a v horním podlaží v liště zavazadlových polic, dosazeny jsou již do devíti vlaků tohoto typu.

„Další novinkou v CityElefantech bude palubní wi-fi síť, která usnadní cestujícím přístup na internet. První jednotka je již wi-fi routery vybavena a instalace do dalších bude pokračovat v průběhu celého roku, tak aby nebyla omezena disponibilita těchto v pracovní dny velmi intenzivně využívaných souprav,“ sdělil Goliáš.

Zatímco elektrické zásuvky jsou instalovány na základě objednávky Prahy a Středočechů do sedmi desítek pražských jednotek, tedy celkem do 210 vozů, palubní wi-fi mají být v průběhu roku vybaveny všechny, včetně těch, které jezdí na severní Moravě na tratích z Ostravy do Opavy, Havířova, Českého Těšína, Třince a Mostů u Jablunkova. Jedná se celkem o 82 souprav (246 vozů).

Na těchto vlacích probíhají i další úpravy. Jedná se například o úpravy dveří, kdy jsou vnitřní ovládací tlačítka přemístěna z rámu dveří přímo na křídla dveří a jsou doplněny o funkci předvolby.

To umožňuje cestujícím navolit otevření dveří ještě před zastavením vlaku a zrychluje výstup a nástup cestujících. Dosazovány jsou i nové vnější informační displeje s LED technologií.

V rámci takzvaných vyvazovacích oprav pak probíhá výměna podlahových krytin nebo oprava a přečalounění sedaček. Postupně je dosazován také systém měření odběru elektrické energie a v příštích letech dostanou nejmodernější zabezpečovací systém ETCS.

České dráhy v současnosti provozují 82 patrových bezbariérových vozidel CityElefant, z toho vypravuje 70 souprav pražské depo na linky Pražské integrované dopravy a 12 vlaků depo Bohumín na spoje v Moravskoslezském kraji.

Celkem 79 metrů dlouhé a 155 tun těžké jednotky nabízejí 310 míst k sezení, z toho 23 míst v 1. třídě, což je sedm procent kapacity, a 330 míst ke stání. Ročně najezdí vozidla CityElefant okolo třinácti milionů kilometrů.


První jednání Komise pro životní prostředí RMČ Praha 11

Včera ve 12:14

Jednání komise pro životní prostředí je veřejné a bude se konat v pondělí dne 18. ledna od 17 hodin v zasedací místnosti Vidimova, na Úřadě MČ Praha 11, Vidimova 1324, Praha 4.

Další články
Nahoru