dnes
Sobota - zatazeno
4°C
zítra
Neděle - prehanky-snih
3°C
pozítří
Pondělí - snih
2°C
Zima poškodila silnice nejvíce za poslední roky
Tomáš Mrázek je mluvčím Technické správy komunikací a zároveň zastupitelem Prahy 8. Foto: archiv

Zima poškodila silnice nejvíce za poslední roky

Tomáš Mrázek je zároveň mluvčím Technické správy komunikací a zastupitelem Prahy 8. I když zima ještě neskončila, již nyní lze konstatovat, že její průběh se na pražských komunikacích komunikacích podepsal nejvíce za poslední roky. Opravy budou stát velké peníze, stejně jako jarní úklid. Na ten chybí oproti loňsku zhruba sto milionů korun, říká Tomáš Mrázek.

Jak se letošní zima „podepsala“ na kvalitě pražských silnic a chodníků?
Je to každoroční folklór. V zimním období dostávají komunikace velmi zabrat a s první oblevou je to na jejich stavu vidět. Zdá se, že letošní sezóna se na pražských komunikací podepsala nejvíce za poslední léta. Na běžnou údržbu komunikací, včetně oprav po zimě, máme zhruba 200 milionů korun. To je zhruba stejně jako loni. Zda to bude stačit, je nyní předčasné hodnotit,

V jakých lokalitách metropole je v tomto ohledu situace nejhorší?
Nerozlišoval bych lokality či městské části. Zde platí obecná formulka. Komunikace staršího data, na kterých probíhala pouze běžná údržba v podobě oprav výtluků a kde je velký provoz, jsou na tom podstatně hůře než komunikace nové či komunikace po rekonstrukci.

Na co by si měli řidiči dávat při jízdě pozor?
Dle zákona musí přizpůsobit styl své jízdy stavu vozovky. Zároveň musí sledovat dopravní značení, které by je v místech z poškozenou vozovkou mělo varovat.

Troufnete si porovnat kvalitu pražských komunikací před dvaceti lety a nyní?
Praha se rozrůstá, v ulicích se každoročně zvyšuje počet automobilů, přes metropoli míří tranzitní doprava. To vše se podepisuje na stavu komunikací. I přes to, si dovolím tvrdit, že jejich stav je lepší. My děláme vše proto, abychom komunikace udrželi na solidní úrovni, a to i přes omezené finanční prostředky.

Jak jste na tom se stavem silnic v Praze 8?
Stejně jako na jiných městských částech. Někde jezdíme po novém tichém povrchu, viz ulice Horňátecká v Kobylisích, či po úplně nové komunikaci – Rohanské nábřeží. Jinde, zejména na sídlištních ulicích, je to o nervy. Největším neštěstím Prahy 8 je neexistence Pražské okruhu. Mám pocit, že jeho dokončení se snad ani nedožiji. Opravdu bych všem těch rádoby ekologům, kteří jeho výstavbu blokují, přál bydlet v ulici V Holešovičkách či v ulicích Libně, kde denně projíždějí zbytečně desítky tisíc aut, které by jinak mohly osmičku minout po okruhu.

Před týdnem jste Pražskému patriotu přiznal, že na úklid po zimě letos vyčlenilo město zhruba o sto milionů korun méně než loni. Město nyní žádáte o navýšení rozpočtu. Jaké jsou vaše hlavní argumenty pro zvýšení výdajů na úklid?
Hlavní argument je, že chceme zachovat standard úklidu minulých let. Se sníženým rozpočtem toho bohužel nemůžeme dostát.

Pokud město rozpočet nenavýší, co budete dělat, aby lidé poznali zhoršení kvality úklidu co nejméně?
Trochu se obávám, že to poznají. Budeme muset škrtat ve všech položkách. Od snížení frekvence vývozu košů a až po snížení rozsahu čištění. Ale pevně věřím, že k tomu nedojde a vedení města nám peníze poskytne.

Jste mluvčím Technické správy komunikací a zároveň zastupitelem ODS v Praze 8. Je pro vás působení u správce pražských komunikací nějak přínosné pro pozici zastupitele a naopak?
Na úvod je nutné říci, že nejdříve jsem se stal tiskovým mluvčím Technické správy komunikací a až o dva roky později jsem byl zvolen do zastupitelstva Prahy 8. A souběh těchto pozic je jednoznačně plusový. Na výtky obyvatel Osmičky, které na mě směřují jako na zastupitele nebo souseda, mohu ve většině případů rychle reagovat, protože vím „o co jde“. Lidé totiž nerozlišují, kdo co dělá, kdo je za co zodpovědný a komu co patří. Prostě něco je špatně a někdo to musí rychle vyřešit. Já je dokážu nasměrovat na správná místa, aby jejich stížnosti byly adresné. A pokud je to v mých silách, tak se jim snažím pomoci.

Dá se oběma činnostem věnovat naplno?
Samozřejmě, jde jen o správný rozvrh času. Působím jako řadový zastupitel a naplánovat si účast na jednáních zastupitelstva není problém. Naopak práce tiskového mluvčího je úvazek na téměř 24 hodin denně. Novináři potřebují informace hned a na čas příliš nehledí. Naposledy jsem jedné komerční televizi poskytoval o víkendu rozhovor na kameru přímo na sjezdovce, stál jsem na lyžích a u toho držel malou dceru, aby někam neujela.

Jaký máte vztah k Praze 8?
V Praze 8 žiji celý život, jen jsem se stěhoval mezi jejími jednotlivými částmi, a nedám na ni dopustit. Osmička má vše, co potřebuji. Krásnou přírodu, zázemí pro děti, skvělé dopravní spojení do centra, pulzující Karlín se zajímavými restauracemi. A po 25 letech máme na Šutce konečně i bazén. Takže teď ještě ten silniční okruh. Ale o tom jsem již mluvil.

A vztah k metropoli jako celku?
Praha je jedno z nejkrásnějších měst. Pokud někdo jenom trochu cestoval po Evropě či po světě, tak to musí uznat. Prahu opouštět nehodlám, bydlet v nějakém satelitním městečku v paneláku naležato a jezdit tam pouze přespávat mě opravdu neláká.

Další články
Nahoru