dnes
Pondělí - jasno
3°C
zítra
Úterý - oblacno
0°C
pozítří
Středa - zatazeno
1°C
Zhruba 22 000 reklamních ploch v metru převzal nový provozovatel, ten dosavadní se brání
Nová smlouva se týká smluv i na reklamní rámečky ve vagonech metra. Ilustrační foto: archiv

Zhruba 22 000 reklamních ploch v metru převzal nový provozovatel, ten dosavadní se brání

Pražský dopravní podnik (DPP) předal zhruba 22 000 reklamních ploch v metru, které dosud provozovala firma Rencar, novému provozovateli. Tím je firma Railreklam ze skupiny BigBoard. DPP o tom včera informoval v tiskové zprávě s tím, že podnik na základě nové smlouvy získá příjem 91,5 milionu korun ročně. Railreklam pro účely reklamy v metru založila společnost MetroZoom a podle jejího vyjádření chce firma jednat o uzavření nových smluv s klienty, kteří měli sjednané reklamní plochy s firmou Rencar. Šéf JCDecaux a Rencar Pavel Slabý uvedl, že se budou postupu DPP bránit všemi právními prostředky.

Nová smlouva se týká smluv na reklamní rámečky ve vagonech metra a nosiče v průchodech a kolem eskalátorů. Podle DPP platí od začátku letošního listopadu. „Díky novým provozovatelům DPP získá do svého rozpočtu několikanásobně vyšší příjem. Navýšení příjmů z reklamy pro DPP oproti dřívějšímu stavu tak jasně potvrzuje, že dosavadní plnění společnosti Rencar za využívané reklamní plochy je nízké a neodpovídá realitě trhu," uvedl ředitel DPP Petr Witowski.

Reklamu dosud provozovala společnost Rencar z mezinárodní skupiny JCDecaux na základě smlouvy z roku 1997 na všech asi 130 000 reklamních plochách v pražské MHD. Podle DPP za ně ročně platila asi 50 milionů. Obvodní soud pro Prahu 9 začátkem září rozhodl, že smlouva je od počátku neplatná. Rozhodnutí je však zatím nepravomocné, Rencar se proti němu odvolal.

Podnik smlouvu vypověděl v roce 2016 poté, co ji jeho vedení a tehdejší primátorka Adriana Krnáčová (ANO) označily za nevýhodnou, což firma odmítla. Po vypovězení smlouvy začal DPP organizovat dílčí tendry na pronájmy reklamních ploch v metru, autobusech, tramvajích či takzvaných city light vitrín.

Jednatelka firmy MetroZoom Dana Svobodová uvedla, že dosavadní smlouvy na reklamní kampaně v metru s firmou Rencar již nejsou platné. „Naše společnost je samozřejmě připravena uzavřít za standardních podmínek smlouvy nové, a to v kompletním požadovaném objemu klientů," uvedla.

Podle Rencar to však není pravda, jelikož o sporu mezi firmou a DPP zatím soud pravomocně nerozhodl. „Není pravdivé tvrzení MetroZoom, že jakékoliv smlouvy, které byly uzavřeny s jinými podnikatelskými subjekty, nejsou po datu 1. listopadu 2019 platné. Stejně tak není pravdou, že MetroZoom má právo exkluzivně obchodovat všechny reklamní plochy v metru, které jsou aktuálně k dispozici. Zároveň chci ujistit všechny naše zákazníky, že všechny jejich smlouvy uzavřené s Rencar platí a že uděláme vše proto, aby byly dodrženy. Vůči krokům DPP a skupiny BigBoard se budeme bránit všemi právními prostředky," uvedl šéf firmy Slabý. Podle společnosti může případ skončit mezinárodní arbitráží.

Společnost Rencar založil v roce 1990 samotný DPP, v roce 2001 pak prodal většinový podíl společnosti Europlakat z mezinárodní skupiny JCDecaux. Nyní má dopravní podnik ve firmě menšinový podíl. Podle výroční zprávy loni Rencar utržil více než 251 milionů korun, z prodeje reklamy v pražské MHD získal téměř 132 milionů a dalších několik desítek milionů za její instalaci. Podle DPP ztratila společnost předáním ploch v metru veškeré reklamní zakázky na majetku podniku, které tvořily více než polovinu jejích příjmů.

JCDecaux má v Praze také smlouvu s magistrátem na provoz přístřešků MHD, kterou minulé vedení magistrátu rovněž označilo za nevýhodnou a rozhodlo o tom, že ji neprodlouží. Podle firmy je smlouva pro město naopak výhodná. Nyní se připravuje tendr na provozovatele přístřešků po roce 2021, kdy firmě skončí smlouva. JCDecaux se do něj chystá rovněž přihlásit.


Praha 5 zve na první letošní setkání s občany

17. ledna 2020 v 07:28

První únorové setkání s občany, na kterém se starostka Renáta Zajíčková společně s radními Prahy 5 bude věnovat participačnímu rozpočtu a péči o chodníky, silnice a zeleň.

Praha otevřela své první Expat centrum, které pomůže cizincům s adaptací

15. ledna 2020 v 18:37

Po vzoru dalších evropských metropolí bude v Praze kvalifikovaným, studujícím či podnikajícím cizincům, kteří se rozhodli svou budoucnost spojit s hlavním městem České republiky, k dispozici Expat centrum Praha ve Škodově paláci v Jungmannově ulici. Cizinci v něm získají pozoruhodnou příležitost...

Byla spuštěna platforma znesnáze21, umožní zakládat ověřené sbírky

15. ledna 2020 ve 14:46

Zdravotnická záchranná služba hl. m. Prahy nově navázala spolupráci s Nadačním fondem pomoci. Tato organizace již od roku 2012 pomáhá lidem v tíživé životní situaci. Aktuálně spouští fond novou platformu znesnáze21, jež umožní jednoduše zakládat ověřené sbírky pro lidi či organizace potřebující...

Polytechnické hnízdo se otevírá v Praze 1, celkově je už třinácté v metropoli

15. ledna 2020 v 10:44

Učebny pro moderní pojetí výuky dílen a robotiky se dnes nově otevírají v první městské části v prostorech Střední průmyslové školy strojnické v Betlémské ulici. Z pohledu celé metropole jde již o 13. „hnízdo“ a zároveň první, které je k dispozici na území městské části Prahy 1. Žáci a učitelé...

Další články
Nahoru