dnes
Pondělí - polojasno
4°C
zítra
Úterý - prehanky-snih
4°C
pozítří
Středa - jasno
6°C
Zhruba 22 000 reklamních ploch v metru převzal nový provozovatel, ten dosavadní se brání
Nová smlouva se týká smluv i na reklamní rámečky ve vagonech metra. Ilustrační foto: archiv

Zhruba 22 000 reklamních ploch v metru převzal nový provozovatel, ten dosavadní se brání

Pražský dopravní podnik (DPP) předal zhruba 22 000 reklamních ploch v metru, které dosud provozovala firma Rencar, novému provozovateli. Tím je firma Railreklam ze skupiny BigBoard. DPP o tom včera informoval v tiskové zprávě s tím, že podnik na základě nové smlouvy získá příjem 91,5 milionu korun ročně. Railreklam pro účely reklamy v metru založila společnost MetroZoom a podle jejího vyjádření chce firma jednat o uzavření nových smluv s klienty, kteří měli sjednané reklamní plochy s firmou Rencar. Šéf JCDecaux a Rencar Pavel Slabý uvedl, že se budou postupu DPP bránit všemi právními prostředky.

Nová smlouva se týká smluv na reklamní rámečky ve vagonech metra a nosiče v průchodech a kolem eskalátorů. Podle DPP platí od začátku letošního listopadu. „Díky novým provozovatelům DPP získá do svého rozpočtu několikanásobně vyšší příjem. Navýšení příjmů z reklamy pro DPP oproti dřívějšímu stavu tak jasně potvrzuje, že dosavadní plnění společnosti Rencar za využívané reklamní plochy je nízké a neodpovídá realitě trhu," uvedl ředitel DPP Petr Witowski.

Reklamu dosud provozovala společnost Rencar z mezinárodní skupiny JCDecaux na základě smlouvy z roku 1997 na všech asi 130 000 reklamních plochách v pražské MHD. Podle DPP za ně ročně platila asi 50 milionů. Obvodní soud pro Prahu 9 začátkem září rozhodl, že smlouva je od počátku neplatná. Rozhodnutí je však zatím nepravomocné, Rencar se proti němu odvolal.

Podnik smlouvu vypověděl v roce 2016 poté, co ji jeho vedení a tehdejší primátorka Adriana Krnáčová (ANO) označily za nevýhodnou, což firma odmítla. Po vypovězení smlouvy začal DPP organizovat dílčí tendry na pronájmy reklamních ploch v metru, autobusech, tramvajích či takzvaných city light vitrín.

Jednatelka firmy MetroZoom Dana Svobodová uvedla, že dosavadní smlouvy na reklamní kampaně v metru s firmou Rencar již nejsou platné. „Naše společnost je samozřejmě připravena uzavřít za standardních podmínek smlouvy nové, a to v kompletním požadovaném objemu klientů," uvedla.

Podle Rencar to však není pravda, jelikož o sporu mezi firmou a DPP zatím soud pravomocně nerozhodl. „Není pravdivé tvrzení MetroZoom, že jakékoliv smlouvy, které byly uzavřeny s jinými podnikatelskými subjekty, nejsou po datu 1. listopadu 2019 platné. Stejně tak není pravdou, že MetroZoom má právo exkluzivně obchodovat všechny reklamní plochy v metru, které jsou aktuálně k dispozici. Zároveň chci ujistit všechny naše zákazníky, že všechny jejich smlouvy uzavřené s Rencar platí a že uděláme vše proto, aby byly dodrženy. Vůči krokům DPP a skupiny BigBoard se budeme bránit všemi právními prostředky," uvedl šéf firmy Slabý. Podle společnosti může případ skončit mezinárodní arbitráží.

Společnost Rencar založil v roce 1990 samotný DPP, v roce 2001 pak prodal většinový podíl společnosti Europlakat z mezinárodní skupiny JCDecaux. Nyní má dopravní podnik ve firmě menšinový podíl. Podle výroční zprávy loni Rencar utržil více než 251 milionů korun, z prodeje reklamy v pražské MHD získal téměř 132 milionů a dalších několik desítek milionů za její instalaci. Podle DPP ztratila společnost předáním ploch v metru veškeré reklamní zakázky na majetku podniku, které tvořily více než polovinu jejích příjmů.

JCDecaux má v Praze také smlouvu s magistrátem na provoz přístřešků MHD, kterou minulé vedení magistrátu rovněž označilo za nevýhodnou a rozhodlo o tom, že ji neprodlouží. Podle firmy je smlouva pro město naopak výhodná. Nyní se připravuje tendr na provozovatele přístřešků po roce 2021, kdy firmě skončí smlouva. JCDecaux se do něj chystá rovněž přihlásit.


Praha 8: Na účtu pro boj proti koronaviru je více než 160 tisíc korun

Dnes v 10:13

Na radnici Prahy 8 se obrátili občané s přáním pomoci v současné epidemiologické situaci formou finančního příspěvku.

Praha 6 objednala a koupila roušky a respirátory

Dnes v 07:47

Ochranné pomůcky Praha 6 objednala a koupila v Hongkongu za něco přes 3 miliony korun. Dorazilo 9 tisíc respirátorů a 150 tisíc roušek, které radnice posílá dál, do domovů seniorů v Praze 6 – seniorům a personálu, který se o ohrožené seniory stará, do domů s pečovatelskou službou a pečovatelům,...

Odběry k testům na COVID-19 bude vinohradská nemocnice dělat ve stanu

Včera ve 21:50

Fakultní nemocnice Královské Vinohrady dnes zahájila zkušební provoz vyšetřovacího stanu pro lidi, kteří mají doporučení k odběru na testování na koronavirus. Plně by stan měl fungovat od úterý.

Praha 4 odložila splatnost nájemného

Včera v 07:49

Rada městské části Praha 4 rozhodla minulý týden o pomoci podnikatelům a živnostníkům. Schválila odklad splatnosti nájemného nájemcům nebytových prostorů ve správě městské části Praha 4, kteří byli postiženým krizovými opatřeními.

Praha 13 rozdala tisíc litrů dezinfekce

27. března 2020 v 09:10

Radnice Prahy 13 zajistila 1000 litrů dezinfekce, Bezpečnostní rada Prahy 13 rozhodla o její redistribuci. Celkem čtyři sta litrů dostanou polikliniky, které jsou v majetku městské části.

Praha 21 se připojila k Mobilnímu rozhlasu

26. března 2020 v 15:14

Mobilní rozhlas je nástroj pro sdělování okamžitých a praktických informací veřejnosti. V tuto chvíli jde o nejrozšířenější aplikaci určenou pro moderní komunikaci města a obcí s občany – aktuálně jej používá více jak 600 českých samospráv a 300 000 lidí. Jedná se o systém, který má silné zázemí a...

Praha 15: Návrhy k participativnímu rozpočtu pouze elektronicky

26. března 2020 v 11:57

Od 1. dubna mohou občané Prahy 15 podávat své návrhy do 2. ročníku Participativního rozpočtu. V rámci této výzvy budou přijímány návrhy na investiční projekty určené na úpravu veřejně přístupného prostranství na území patnácté městské části, na pozemcích svěřených Praze 15. Přijímány budou...

Další články
Nahoru