Dnes Sobota - oblacno 14°C
Zítra Neděle - skorojasno 23°C
Sobota 8. 5. 2021
Koronavirus
Aktuální informace o šíření epidemie v Praze.
Zhruba 22 000 reklamních ploch v metru převzal nový provozovatel, ten dosavadní se brání
Nová smlouva se týká smluv i na reklamní rámečky ve vagonech metra. Ilustrační foto: archiv

Zhruba 22 000 reklamních ploch v metru převzal nový provozovatel, ten dosavadní se brání

Pražský dopravní podnik (DPP) předal zhruba 22 000 reklamních ploch v metru, které dosud provozovala firma Rencar, novému provozovateli. Tím je firma Railreklam ze skupiny BigBoard. DPP o tom včera informoval v tiskové zprávě s tím, že podnik na základě nové smlouvy získá příjem 91,5 milionu korun ročně. Railreklam pro účely reklamy v metru založila společnost MetroZoom a podle jejího vyjádření chce firma jednat o uzavření nových smluv s klienty, kteří měli sjednané reklamní plochy s firmou Rencar. Šéf JCDecaux a Rencar Pavel Slabý uvedl, že se budou postupu DPP bránit všemi právními prostředky.

Nová smlouva se týká smluv na reklamní rámečky ve vagonech metra a nosiče v průchodech a kolem eskalátorů. Podle DPP platí od začátku letošního listopadu. „Díky novým provozovatelům DPP získá do svého rozpočtu několikanásobně vyšší příjem. Navýšení příjmů z reklamy pro DPP oproti dřívějšímu stavu tak jasně potvrzuje, že dosavadní plnění společnosti Rencar za využívané reklamní plochy je nízké a neodpovídá realitě trhu," uvedl ředitel DPP Petr Witowski.

Reklamu dosud provozovala společnost Rencar z mezinárodní skupiny JCDecaux na základě smlouvy z roku 1997 na všech asi 130 000 reklamních plochách v pražské MHD. Podle DPP za ně ročně platila asi 50 milionů. Obvodní soud pro Prahu 9 začátkem září rozhodl, že smlouva je od počátku neplatná. Rozhodnutí je však zatím nepravomocné, Rencar se proti němu odvolal.

Podnik smlouvu vypověděl v roce 2016 poté, co ji jeho vedení a tehdejší primátorka Adriana Krnáčová (ANO) označily za nevýhodnou, což firma odmítla. Po vypovězení smlouvy začal DPP organizovat dílčí tendry na pronájmy reklamních ploch v metru, autobusech, tramvajích či takzvaných city light vitrín.

Jednatelka firmy MetroZoom Dana Svobodová uvedla, že dosavadní smlouvy na reklamní kampaně v metru s firmou Rencar již nejsou platné. „Naše společnost je samozřejmě připravena uzavřít za standardních podmínek smlouvy nové, a to v kompletním požadovaném objemu klientů," uvedla.

Podle Rencar to však není pravda, jelikož o sporu mezi firmou a DPP zatím soud pravomocně nerozhodl. „Není pravdivé tvrzení MetroZoom, že jakékoliv smlouvy, které byly uzavřeny s jinými podnikatelskými subjekty, nejsou po datu 1. listopadu 2019 platné. Stejně tak není pravdou, že MetroZoom má právo exkluzivně obchodovat všechny reklamní plochy v metru, které jsou aktuálně k dispozici. Zároveň chci ujistit všechny naše zákazníky, že všechny jejich smlouvy uzavřené s Rencar platí a že uděláme vše proto, aby byly dodrženy. Vůči krokům DPP a skupiny BigBoard se budeme bránit všemi právními prostředky," uvedl šéf firmy Slabý. Podle společnosti může případ skončit mezinárodní arbitráží.

Společnost Rencar založil v roce 1990 samotný DPP, v roce 2001 pak prodal většinový podíl společnosti Europlakat z mezinárodní skupiny JCDecaux. Nyní má dopravní podnik ve firmě menšinový podíl. Podle výroční zprávy loni Rencar utržil více než 251 milionů korun, z prodeje reklamy v pražské MHD získal téměř 132 milionů a dalších několik desítek milionů za její instalaci. Podle DPP ztratila společnost předáním ploch v metru veškeré reklamní zakázky na majetku podniku, které tvořily více než polovinu jejích příjmů.

JCDecaux má v Praze také smlouvu s magistrátem na provoz přístřešků MHD, kterou minulé vedení magistrátu rovněž označilo za nevýhodnou a rozhodlo o tom, že ji neprodlouží. Podle firmy je smlouva pro město naopak výhodná. Nyní se připravuje tendr na provozovatele přístřešků po roce 2021, kdy firmě skončí smlouva. JCDecaux se do něj chystá rovněž přihlásit.


Praha pronajme byt spolku Silou Hlasu

Dnes v 09:21

Pražští radní v pondělí rozhodli o pronájmu bytu uzpůsobeného pro lidi na vozíku spolku Silou Hlasu. Jeho zástupci zde bude učit kvadruplegiky žít v domácnosti ovládané hlasem. 

PVK mají rychlejší a přesnější přehled o kvalitě vody

5. května 2021 ve 20:59

Kvalita pitné vody je pro Pražské vodovody a kanalizace naprostou prioritou. Vzhledem k nutnosti rychlé a spolehlivé detekce kontaminantů vod, PVK ve své akreditované laboratoři zavedly nové moderní metody analýzy vody.

Diskuze: Dostupné rodinné bydlení v Praze 8

5. května 2021 ve 20:06

Praha 8 eviduje více než 100 000 stálých obyvatel a nadále se rozvíjí. Jak vytvořit dobré podmínky pro život celých rodin? Jak jim nabídnout finančně dostupné a kvalitní bydlení a vybavenost? Kam se má ubírat bytová výstavba? Jaké možnosti má samospráva a jaké nástroje má...

Města a obce musí dostat víc peněz na rozvoj, shodl se kulatý stůl poslankyně Červíčkové

5. května 2021 ve 20:04

Jak zajistit udržitelný rozvoj českých měst a obcí? A je kontribuce (nucený příspěvek/daň, pozn. red.) investorů tou správnou cestou? Podle účastníků včerejšího kulatého stolu pořádaného pražskou poslankyní Monikou Červíčkovou je kontribuce dvousečnou zbraní, která může vést akorát k dalšímu...

Radnice pomůže živnostníkům a podnikatelům, mohou inzerovat zdarma

5. května 2021 v 18:18

Praha 15 chce prostřednictvím bezplatné řádkové inzerce podpořit firmy, podnikatele a živnostníky se sídlem, provozovnou či poskytováním služeb v patnácté městské části.

Další články
Nahoru