dnes
Sobota - zatazeno
3°C
zítra
Neděle - zatazeno
2°C
pozítří
Pondělí - oblacno
3°C
Zhruba 22 000 reklamních ploch v metru převzal nový provozovatel, ten dosavadní se brání
Nová smlouva se týká smluv i na reklamní rámečky ve vagonech metra. Ilustrační foto: archiv

Zhruba 22 000 reklamních ploch v metru převzal nový provozovatel, ten dosavadní se brání

Pražský dopravní podnik (DPP) předal zhruba 22 000 reklamních ploch v metru, které dosud provozovala firma Rencar, novému provozovateli. Tím je firma Railreklam ze skupiny BigBoard. DPP o tom včera informoval v tiskové zprávě s tím, že podnik na základě nové smlouvy získá příjem 91,5 milionu korun ročně. Railreklam pro účely reklamy v metru založila společnost MetroZoom a podle jejího vyjádření chce firma jednat o uzavření nových smluv s klienty, kteří měli sjednané reklamní plochy s firmou Rencar. Šéf JCDecaux a Rencar Pavel Slabý uvedl, že se budou postupu DPP bránit všemi právními prostředky.

Nová smlouva se týká smluv na reklamní rámečky ve vagonech metra a nosiče v průchodech a kolem eskalátorů. Podle DPP platí od začátku letošního listopadu. „Díky novým provozovatelům DPP získá do svého rozpočtu několikanásobně vyšší příjem. Navýšení příjmů z reklamy pro DPP oproti dřívějšímu stavu tak jasně potvrzuje, že dosavadní plnění společnosti Rencar za využívané reklamní plochy je nízké a neodpovídá realitě trhu," uvedl ředitel DPP Petr Witowski.

Reklamu dosud provozovala společnost Rencar z mezinárodní skupiny JCDecaux na základě smlouvy z roku 1997 na všech asi 130 000 reklamních plochách v pražské MHD. Podle DPP za ně ročně platila asi 50 milionů. Obvodní soud pro Prahu 9 začátkem září rozhodl, že smlouva je od počátku neplatná. Rozhodnutí je však zatím nepravomocné, Rencar se proti němu odvolal.

Podnik smlouvu vypověděl v roce 2016 poté, co ji jeho vedení a tehdejší primátorka Adriana Krnáčová (ANO) označily za nevýhodnou, což firma odmítla. Po vypovězení smlouvy začal DPP organizovat dílčí tendry na pronájmy reklamních ploch v metru, autobusech, tramvajích či takzvaných city light vitrín.

Jednatelka firmy MetroZoom Dana Svobodová uvedla, že dosavadní smlouvy na reklamní kampaně v metru s firmou Rencar již nejsou platné. „Naše společnost je samozřejmě připravena uzavřít za standardních podmínek smlouvy nové, a to v kompletním požadovaném objemu klientů," uvedla.

Podle Rencar to však není pravda, jelikož o sporu mezi firmou a DPP zatím soud pravomocně nerozhodl. „Není pravdivé tvrzení MetroZoom, že jakékoliv smlouvy, které byly uzavřeny s jinými podnikatelskými subjekty, nejsou po datu 1. listopadu 2019 platné. Stejně tak není pravdou, že MetroZoom má právo exkluzivně obchodovat všechny reklamní plochy v metru, které jsou aktuálně k dispozici. Zároveň chci ujistit všechny naše zákazníky, že všechny jejich smlouvy uzavřené s Rencar platí a že uděláme vše proto, aby byly dodrženy. Vůči krokům DPP a skupiny BigBoard se budeme bránit všemi právními prostředky," uvedl šéf firmy Slabý. Podle společnosti může případ skončit mezinárodní arbitráží.

Společnost Rencar založil v roce 1990 samotný DPP, v roce 2001 pak prodal většinový podíl společnosti Europlakat z mezinárodní skupiny JCDecaux. Nyní má dopravní podnik ve firmě menšinový podíl. Podle výroční zprávy loni Rencar utržil více než 251 milionů korun, z prodeje reklamy v pražské MHD získal téměř 132 milionů a dalších několik desítek milionů za její instalaci. Podle DPP ztratila společnost předáním ploch v metru veškeré reklamní zakázky na majetku podniku, které tvořily více než polovinu jejích příjmů.

JCDecaux má v Praze také smlouvu s magistrátem na provoz přístřešků MHD, kterou minulé vedení magistrátu rovněž označilo za nevýhodnou a rozhodlo o tom, že ji neprodlouží. Podle firmy je smlouva pro město naopak výhodná. Nyní se připravuje tendr na provozovatele přístřešků po roce 2021, kdy firmě skončí smlouva. JCDecaux se do něj chystá rovněž přihlásit.


Praha 3 rozšiřuje úřední hodiny

26. listopadu 2020 v 11:47

Praha 3 se na mimořádném zasedání usnesla o rozšíření úředních hodin radnice po dobu trvání nouzového stavu. Cílem je zajištění poskytnutí služeb úřadu všem klientům za bezpečných a důstojných podmínek.

V Praze se otevírá Honorární konzulát Islandu

26. listopadu 2020 v 09:14

V úterý 1. prosince oficiálně otevírá Honorární konzulát Islandu v Praze. Honorární konzulkou je advokátka Klára Dvořáková z kanceláře Holubová advokáti, jediná oficiální zástupkyně Islandu v České republice.

Praha 5: Zasedne Řídící skupina ke Strategii rozvoje 2030+

25. listopadu 2020 ve 20:07

Zítra, 26. listopadu, bude od 14 hodin zasedat Řídící skupina ke Strategii rozvoje 2030+. Prezentace analytické části Strategie rozvoje za jednotlivé Odborné skupiny Strategie proběhne formou online setkání přes platformu LifeSize.

Zasedání zastupitelstva. Praha 6 zveřejnila program

25. listopadu 2020 v 16:29

V pátek 27. listopadu se od 10 hodin koná v kongresovém sálu Orea Hotelu Pyramida patnácté zasedání Zastupitelstva městské části Praha 6.  

Vaříme za vás. Kampaň má pomoci pražským restauracím

25. listopadu 2020 ve 13:18

Magistrát hlavního města Prahy ve spolupráci s Asociací hotelů a restaurací (AHR ČR) a Svazem obchodu a cestovního ruchu (SOCR) připravil kampaň s názvem Vaříme za vás na podporu pražských restaurací. Jejím cílem je vyzývat Pražany, aby si kupovali jídlo a nápoje přímo z výdejních okének podniků a...

Sněmovna se rozsvítí červeně

25. listopadu 2020 ve 13:13

Dnes se rozsvítí budova Poslanecké sněmovny červeným světlem. Stane se tak u příležitosti tzv. „Červené středy“ – mezinárodního dne lidí pronásledovaných pro svou víru.

Další články
Nahoru