dnes
Neděle - prehanky-snih-dest
5°C
zítra
Pondělí - obcasny-dest
6°C
pozítří
Úterý - obcasny-dest
10°C
Železniční výluky zkomplikují cestování, ale pustí na koleje i kuriozitu: tři spojené pantografy
Příměstský vlak CityElefant. V době výluky bude třikrát delší. Foto: Petr Štefek / Wikimedia Commons

Železniční výluky zkomplikují cestování, ale pustí na koleje i kuriozitu: tři spojené pantografy

Dvě větší železniční výluky se v následujících dvou týdnech dotknou všech, kteří cestují vlakem mezi Prahou a Berounem nebo do Bubenče na severu metropole.

Vzhledem k pokračující stavbě železničního koridoru v Bubenči a okolí nebudou od 15. do 28. srpna vždy v čase 9:10 – 14:15 zastavovat vlaky ve stanici Praha-Bubeneč. V tuto dobu bude zavedena náhradní autobusová doprava Roztoky u Prahy – Praha-Bubeneč a zpět.

Praha-Radotín – Dobřichovice

V pondělí 18. srpna začne velká dvoutýdenní výluka na hlavní trati z Prahy do Berouna, která ovlivní vlaky na tratích Praha – Beroun, Praha – Rudná u Prahy – Beroun a Zadní Třebaň – Lochovice.

Mezi Radotínem a Dobřichovicemi se bude jezdit pouze po jedné koleji, a po trati tak projede méně vlaků.

Trať Praha – Beroun (linka S7)

Mezi Radotínem a Berounem pojedou vlaky pouze jednou za hodinu, výjimku tvoří ranní špička z Berouna směrem do Prahy a odpolední špička z Prahy do Berouna, kdy pojedou vlaky v uvedeném směru každých 30 minut. Ostatní osobní vlaky, které zde normálně jezdí, skončí už v Radotíně.

O víkendu pojedou vlaky z Prahy do Berouna pouze jednou za hodinu. Aby dokázaly odvézt všechny cestující, budou na ně nasazeny tři spojené CityElefanty. Souprava bude dlouhá 240 metrů!

V minulosti byly tři spojené pantografy nasazeny ve špičce na frekventovanou trať mezi Prahou a Kolínem. Na Masarykově nádraží musely zastavovat na nejdelším nástupišti přes Masarykovým salonkem.

„Použití tří spojených jednotek do jednoho vlaku přepravujícího cestující v současnosti není běžný jev, ale pouze výjimečná výluková záležitost," uvedl Petr Šťáhlavský z tiskového oddělení Českých drah. 

Na trati do Berouna se vejdou k nástupištím ve většině stanic a zastávek. Výjimkou jsou Srbsko, Černošice a Velkác Chuchle.

Teoreticky lze spojit maximálně čtyři CityElefanty řízené z jednoho stanoviště jedním strojvedoucím. Tento vlak by měl 12 vozů a délku 320 metrů.

Trať Zadní Třebaň – Lochovice (linka S76)

U některých vlaků se posouvají odjezdy ze Zadní Třebaně i z Lochovic, aby zůstala v Zadní Třebani zachována návaznost na vlakové spoje do Prahy a z Prahy, které jedou kvůli výluce na hlavní trati často v jiných než obvyklých časech.

Trať Praha – Rudná u Prahy – Beroun (linka S6)

Tři osobní vlaky v každém směru budou na této trati v pracovní dny nahrazeny odkloněnými rychlíky z hlavní tratě Praha – Beroun. Rychlíky jedoucí místo osobního vlaku ale nebudou zastavovat na všech zastávkách, jako osobní vlak. Zpravidla zastaví pouze v Nučicích, Rudné u Prahy a Zbuzanech.


Praha uspěla ve sporu s řidičem UBERu. Podle soudu se jedná o taxislužbu

8. listopadu 2017 v 18:30 | Aktualizováno 1. ledna 1970, 01:00

Nejvyšší správní soud zrušil verdikt městského soudu v kauze řidiče využívajícího aplikaci UberPop. Řidič město žaloval kvůli tomu, že nesouhlasil s pokutou od magistrátu. Nejvyšší správní soud tak svým rozhodnutím potvrdil, že UBER má být posuzován jako klasická...

Další články
Nahoru