
Železniční trať na letiště má územní rozhodnutí pro další úsek
6. července 2022 13:28
V rámci stavby dojde k vybudování části trati v nové stopě, rekonstrukci stávajícího železničního svršku a spodku a instalaci moderního zabezpečovacího zařízení ETCS s dálkovým řízením provozu.
„Díky zřízení nových odboček, které umožní vlakům přejíždět z jedné koleje na druhou, se zajistí vyšší kapacita trati. Železniční přejezdy na nejfrekventovanějších komunikacích se zruší a nahradí mimoúrovňovým křížením, zbývající část projde modernizací,“ sdělila Pistoriusová.
Kompletní přestavbou projde stanice Hostivice, která získá dvě ostrovní nástupiště a dva podchody. Stanice Jeneč v nové poloze bude mít plně bezbariérová nástupiště přístupná z vybudovaného podchodu.
Dnešní stanice Unhošť se zruší a nahradí ji zastávka Malé Přítočno na postavené přeložce trati. Vybudují se také zastávky Hostivice-Jeneček a Pletený Újezd, které výrazně zvýší dostupnost železniční dopravy obyvatelům přilehlých lokalit. Kompletní rekonstrukcí projde zastávka Pavlov.
Součástí vybraných železničních stanic bude výstavba parkovišť typu P+R. Vybudují se v Hostivici (461 míst), v Jenči (256 míst) a Malém Přítočnu (384 míst) Dohromady půjde o téměř 1100 parkovacích míst. Ve stanici Hostivice nově vznikne parkovací dům P+R, který projektuje a financuje Středočeský kraj.

Nové nádraží bude disponovat dvěma kusými kolejemi obklopujícími ostrovní nástupiště. Z něj se cestující dostanou podchody k oběma terminálům. Zejména přístup do terminálu 2 bude velmi krátký.
Celý připravovaný projekt umožní přímé napojení mezinárodního letiště na železnici, jízdní doba mezi centrem Prahy a letištěm se předpokládá okolo 25 minut, do Kladna by cesta měla trvat půl hodiny.
Kompletní úprava jednokolejné a neelektrizované trati do Kladna s odbočkou na pražské letiště by měla vyjít na zhruba 31 miliard korun.
Nové spojení má být elektrizované, vedené po dvou kolejích a mělo by umožnit interval vlaků jedoucích na letiště i do Kladna v desetiminutových intervalech.