Dnes Pátek - zatazeno 18°C
Zítra Sobota - jasno 22°C
Pátek 29. 3. 2024
Svátek má Taťána
Nabídka pro inzerenty
Inzerujte na serveru www.prazskypatriot.cz za zvýhodněné ceny.
Železnice z centra na letiště možná povede na území Prahy 6 pod zemí
Součástí modernizované trati bude estakáda Bubny - Výstaviště. Dále ve směru z centra se na území Prahy 6 trať ponoří pod zem. Vizualizace: SŽDC

Železnice z centra na letiště možná povede na území Prahy 6 pod zemí

Vedení Prahy 6 se podle svých slov dohodlo se Správou železniční dopravní cesty (SŽDC), že modernizovaná dráha z centra Prahy do Kladna (s odbočkou na ruzyňské Letiště Václava Havla) povede na území „šestky“ pod povrchem. SŽDC jako investor stavby původně počítala, že úsek mezi Dejvicemi a Veleslavínem bude veden tunelem jen částečně. Nyní prověří možnost vést modernizované železniční spojení mezi Dejvicemi a Veleslavínem v podzemí. Variantu dvou ražených tunelů pro každou kolej, bude ale ještě nutné důkladně posoudit, zatím jde jen o teoretickou možnost. ČTK to řekl mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský. 

„Praha 6 dlouhodobě a konzistentně požaduje podpovrchové vedení připravované železniční trati v úseku mezi Dejvicemi a Nádražím Veleslavínem,“ uvedl starosta Prahy 6 Ondřej Kolář.

Aktuální studie proveditelnosti plně podzemní varianty, kterou představila SŽDC, počítá podle Koláře se zbrusu novým postupem formou raženého tunelu. Navrhovaná technologie ražby, jež se užívá při výstavbě stanic metra, bude podle vedení radnice ve střešovickém křídovém masivu technicky nejefektivnější, ekonomicky nejvýhodnější a ekologicky nejšetrnější.

„Vše je otázkou dalších jednání, ale požadovaná cyklostezka v původní stopě Buštěhradské dráhy je zase o krok blíže realitě,“ kvitoval záměr zástupce starosty Martin Polách, zodpovědný za oblast dopravy a strategického rozvoje.

Podle Ptačinského je ale ohledně podpovrchové varianty na místě zatím spíše opatrný optimismus. K realizaci bude potřeba provést řadu průzkumů a získat povolení. Nutný bude například geologický posudek, zda je možné v uvedené trase dolovat. Zatím rovněž schází územní rozhodnutí a ekonomické zhodnocení projektu.

Rada městské části Praha 6 nicméně na svém včerejším uvedenou variantu jednomyslně schválila. Komise strategického rozvoje ji už dříve rovněž podpořila. Usnesení tak nyní musí ještě schválit na svém nejbližším jednání zastupitelstvo.

Stavba by měla být hotova v roce 2023. S náklady se počítá mezi 18 a 22 miliardami korun. Varianta plně zahloubené dráhy na území Prahy 6 by znamenala navýšení o více než tři miliardy korun.


Autor: Jan Puci

Na Štěrboholské spojce budou opravena svodidla

25. března 2024 v 06:58

V termínu od 28. března do 28. dubna bude na Štěrboholské spojce probíhat oprava svodidel a zábradlí mostní konstrukce přes Hostavický potok.

Výměna plynového potrubí na Lehovci a omezení dopravy v Kukelské

24. března 2024 v 07:47

V termínu od 6. dubna do 30. dubna bude postupně pro veškerý automobilový provoz i parkování uzavírána Kukelská ulice na Lehovci. Důvodem postupného uzavírání ve 3 fázích je výměna starého plynového potrubí, které vede ve vozovce.

Koncem března se mění vedení dopravy v Komořanské ulici

22. března 2024 v 09:35

Technická správa komunikací hl. m. Prahy (TSK) naplno obnoví po zimní přestávce práce na Komořanské ulici. V pondělí 25. března se změní aktuální vedení dopravy, a to s ohledem na postup stavebních prací. Spočívat bude v převodu automobilové dopravy ve směru do centra na novou komunikaci...

Hornokrčská ulice bude uzavřena

21. března 2024 v 15:47

V pondělí 25. března zahájí Technická správa komunikací (TSK) opravu dalšího úseku vozovky a chodníků v ulici Hornokrčská v Městské části Praha 4, a to v úseku od křižovatky U Krčské vodárny po ulici Budějovická. 

Další články
Nahoru