dnes
Pondělí - snih-dest
6°C
zítra
Úterý - obcasny-dest
10°C
pozítří
Středa - zatazeno
11°C
Nejčastěji se krade dvaadvacítka a devítka. Ze starých tramvají mizí plastové cedule s čísly
Dvaadvacítka je v kurzu, krade se nejčastěji. Ilustrační foto: Jan Groh / Wikimedia Commons

Nejčastěji se krade dvaadvacítka a devítka. Ze starých tramvají mizí plastové cedule s čísly

Cedule s čísly a popisem trasy se ze staršího a velmi rozšířeného typu tramvají T3  ztrácí v Praze už mnoho let. Dají se totiž lehce vysunout a často se tak stávají suvenýrem při cestě z baru či hospody. Každý den se z „tétrojek“ ztratí v průměru tři cedule.

„Plastové cedule se ztrácejí velmi často, v průměru kolem stovky měsíčně. Je to sezonní záležitost, zejména při výlukách, kdy se objeví jinak jedoucí linka,“ sděluje Aneta Řehková z tiskového oddělení pražského dopravního podniku.

Ztrácejí se nejen plastové zadní cedule s čísly, ale také čísla linek na zrcátkách a boční papírové orientace, které se lepí na plastové desky. „S ubývajícími vozy, na které se plastové orientace dávají, budou klesat i počty ztracených orientací,“ pokračuje Řehková.

V současné době je provozováno ještě zhruba 200 tramvají staršího typu, které jsou osazovány plastovými cedulemi s čísly.

Z jakých tramvají se cedule „ztrácejí“ nejvíce? Nejčastěji z linek číslo 22, potom 9 a 26. Nahrazování stojí v průměru 120 až 150 tisíc korun ročně. Dopravní podnik má cedule v zásobě, udržují se potřebné počty, které jsou průběžně doplňovány.

Cedule se v minulosti ztrácely i z autobusů. Byly přední, boční, zadní a takzvané cílové udávající směr jízdy spoje.

V autobusech dopravního podniku mají sběrači těchto suvenýrů smůlu, protože jsou vybaveny již jen elektronickými panely. V rámci pražské integrované dopravy však jezdí i soukromí dopravci, v jejichž autobusech lze u některých starších typů na cedule narazit.


Praha uspěla ve sporu s řidičem UBERu. Podle soudu se jedná o taxislužbu

8. listopadu 2017 v 18:30

Nejvyšší správní soud zrušil verdikt městského soudu v kauze řidiče využívajícího aplikaci UberPop. Řidič město žaloval kvůli tomu, že nesouhlasil s pokutou od magistrátu. Nejvyšší správní soud tak svým rozhodnutím potvrdil, že UBER má být posuzován jako klasická...

Další články
Nahoru