
Zástupci Prahy 2 a Karlin Port Real Estate deklarovali zájem na záchraně nádraží Vyšehrad
27. června 2024 10:19
Praha 2 podle Recmana přístup nového vlastníka vítá. Ten už v únoru radnici seznámil se svým záměrem a přislíbil, že provede první nezbytné kroky vedoucí k zabezpečení budovy a jejího okolí, tak aby se zabránilo dalšímu poškození. Plán zahrnoval i samotné zakrytí objektu.
„Nový majitel splnil, co slíbil. Zakryl obvodové zdi a střechu budovy a zabezpečil tak nádraží před dalším chátráním. Díky tomu mohly být odstraněny bezpečnostní zábrany a došlo ke zprovoznění přilehlého chodníku a komunikace. Máme před sebou ještě dlouhou cestu, ale dobře fungující vzájemnou komunikaci vnímáme jako základ pokračující spolupráce,“ řekl místostarosta Recman, který má v gesci oblast výstavby a územního rozvoje.
„Jde o velmi náročný a výjimečný architektonický projekt, který zvelebí centrum Prahy. Jsem rád, že tento projekt krásně navazuje na jedinečnou zkušenost naší společnosti z revitalizace Karlínské čtvrti,“ podotkl Milorad Miško Mišković, spolumajitel projektu.Samotný projekt nového vlastníka počítá se zachováním stávající historické budovy nádraží. Ta bude koncipována jako multifunkční, v jejím přízemí se bude nacházet občanská vybavenost a projekt bude zahrnovat také dostatečné množství podzemních parkovacích stání v souladu s Pražskými stavebními předpisy. Ve dvou nových budovách pak budou především bytové jednotky.
„Těší nás, že po dlouhých letech nejistoty máme partnera, se kterým můžeme společně na záchraně této nemovité kulturní památky pracovat. Další osud historického nádraží Vyšehrad nám není lhostejný. Byli bychom rádi, aby se do budoucna stalo chloubou nejen naší městské části, ale i celé Prahy,“ řekl starosta Prahy 2 Jan Korseska.Majitel chátrající budovy bývalého vyšehradského nádraží v Praze 2 plánuje budovu zrekonstruovat v původní podobě, v dolní části budou obchody a služby a v horní byty. Po obou stranách pak vyrostou budovy s malými byty. Architekt projektu Ivo Nahálka již dříve řekl, že na projektu pracuje téměř dva roky a je předjednaný s památkáři. Právě na památkové ochraně nádraží v minulosti záměry bývalých majitelů pohořely.
Podle Nahálky má rekonstrukce nádraží v co nejvyšší míře zachovat jeho původní podobu. Byty v horní části budovy podle něj vzniknou v podkroví a v prostorách, kde dříve byly kanceláře.