
Zaměstnanci věží a turistických center se oblékli do stejnokrojů
3. července 2023 08:33
Společnost Prague City Tourism od 1. července sjednotila dress code všech zaměstnanců na pražských historických objektech a v turistických informačních centrech. Jedná se o další strategický krok v kultivaci značky Praha a rozvoje špičkového klientského servisu.
Kolekce navržená designérem Vladimírem Staňkem má navíc silný aspekt společenské a environmentální odpovědnosti. Prague City Tourism se tak snaží jít příkladem v udržitelném přístupu i dalším veřejným i soukromým institucím.
Dress code je určen pracovníkům pražských věží, turistických informačních center, historické tramvaje č. 42 a dispečinku průvodcovských služeb. Jeho smyslem je vytvořit sjednocující vizuální standard pro oficiální turistické služby, garantované hlavním městem, a tím je jasně odlišit.
Dress code byl vyroben ve dvou českých rodinných firmách. Bavlněné části dodala vimperská rodinná firma Vavi Jiřího a Věry Vávrových. Vlněné části dodal sociální podnik Vitapur manželů Vlasty a Martina Veselíkových. Jeho součástí je i Schindlerova pletárna v Krásné Lípě, kde Veselíkovi udržují a rozvíjí tradici výroby pleteného zboží.
„Jsme nadšení, že se nám pro tvorbu oděvních kousků podařilo vybrat české rodinné podniky s dlouholetou tradicí a podpořit strukturálně postižený region. Rádi bychom tímto přístupem inspirovali i další velké firmy a instituce,” uvedla místopředsedkyně představenstva PCT Jana Adamcová.
„Textilní průmysl byl zdrojem bohatství našeho regionu od poloviny 19. století. Byli jsme součástí průmyslově nejvyspělejší části Rakouska-Uherska, evropský věhlas místní textilní výroby se podařilo udržet i v meziválečném a poválečném období. Až po roce 1989 došlo v důsledku společenských změn k postupnému zániku většiny místních textilek. Strukturální postižení znamenalo i velký dopad do sociální oblasti. V krásnolipské Schindlerově pletárně se však řemeslný um místních pletařů podařilo udržet dodnes. A je pro nás výbornou zprávou, že její špičková textilní produkce bude v podobě nových stejnokrojů přítomna i na významných turistických místech našeho hlavního města,“ řekl starosta Krásné Lípy Jan Kolář.
Design letní a zimní varianty nového oblečení vytvořil pražský návrhář Vladimír Staněk. Využil přitom symboly jednotlivých pražských věží, které motivují k hlubšímu zájmu o historii města. Ty rozpracoval do každé části dress codu v podobě vzoru a dezénu.
Jednotlivé kousky oblečení kombinují specifickou královskou modrou barvu s bronzově zlatou, která podporuje image Prahy jako prémiové destinace. Staněk pracuje s úplety a pleteninami, které jsou z kvalitních materiálů a jsou komfortní pro každodenní nošení.
Kolekce pokrývá všechna roční období a je vystavena tak, aby dala dámám i pánům dostatek volnosti vytvořit si co nejpříjemnější vlastní kombinaci podle své osobnosti.
„Spolupráce s Prahou byla báječná. Nový dress code jsem proto vytvořil tak, aby dokonale odrážel úroveň a atmosféru královského města. Kombinace barev má za úkol na první pohled zaujmout, stejně jako typy symbolů, které se na oděvech střídají,” sdělil návrhář Vladimír Staněk.
„Věděl jsem, že kousky obléknou lidé nejrůznějších výšek a proporcí, proto jsou například rukávy řešeny raglánovým stylem, aby kousky vypadaly skvěle na všech a lichotily jim,” dodal.