dnes
Pondělí - zatazeno
4°C
zítra
Úterý - zatazeno
6°C
pozítří
Středa - polojasno
3°C
Zákonné normy na České poště nejsou občas dodrženy, připustil bývalý ministr vnitra
Pobočka České pošty. Ilustrační foto: archiv

Zákonné normy na České poště nejsou občas dodrženy, připustil bývalý ministr vnitra

Situace zaměstnanců České pošty, kterou monitoruje a průběžně o ní informuje server Pražský patriot, se dostala až do nejvyšších pater politiky. Dnes už bývalého ministra vnitra Jana Kubiceho se na ni zeptala poslankyně Marta Semelová (KSČM). Kubice se za Českou poštu postavil, připustil ale, že občas dojde k nedodržení zákonných norem.

Proč musí zaměstnanci České pošty, kteří pracují za přepážkou, nabízet klientům produkty aliančních partnerů – nabídky životních a penzijních pojištění, sjednávání úvěrů či prodej panenek, skládaček puzzle nebo ponožek? Na to se v ústní interpelaci zeptala pražská poslankyně Marta Semelová (KSČM).

„Jak je možné, že pokud se jim nedaří plnit tento úkol, přicházejí nejen o významnou část odměny, ale také jsou převáděni z pobočky na pobočku, či dokonce přicházejí o práci?“ pokračovala. Podle ní tím zaměstnanci pošt vykonávají práci, která neodpovídá poštovním službám.

Pošta je součástí liberalizovaného trhu

Dotaz, který vznesla nedlouho poté, co o podmínkách zaměstnanců na České poště informoval server Pražský patriot, směrovala dnes již bývalému ministrovi vnitra Janu Kubicemu, který jí odpověděl písemně. Odpověď má náš server k dispozici.

Podle Kubiceho jsou služby České pošty od ledna letošního roku „součástí plně liberalizovaného trhu“. Každý pracovník podle jeho slov svým podpisem u popisu pracovní činnosti, potažmo v pracovní smlouvě, stvrzuje souhlas s obchodní činností, kterou po něm bude zaměstnavatel vyžadovat.

„Vzhledem k tomu, že podnik nedostává od státu žádné dotace a veškeré služby i rozvojové aktivity financuje z vlastních zdrojů, je logické, že nutně musí využívat všechny dostupné možnosti k zachování výnosů, které mu umožní dále modernizovat a zkvalitňovat služby veřejnosti,“ dodal.

Kubice: zákonné normy nebývají dodrženy

Semelová se zeptala i na to, jak je dodržována bezpečnost práce poštovních doručovatelek. „Ve smyslu, kolik kilogramů jsou nuceny nosit,“ upřesnila. Dodala, že se nejedná jen „o poštovní zásilky, ale také o roznos letáků a dalších předmětů“. Kubiceho požádala o prošetření situace.

Kubice odpověděl, že nechal prověřit příslušné směrnice podniku. „Výsledek nebyl příliš překvapivý. Směrnice samozřejmě odpovídají všem zákonným normám, v reálném životě podniku se však skutečně občas stane, že nejsou do důsledku dodrženy,“ řekl.

Ve výjimečných případech je podle něj na vině „nedůsledná kontrolní činnost ze strany nadřízených pracovníků“. Co se týče kvality poštovních služeb, Kubice uvedl, že na jeden milion zásilek připadlo v loňském roce 174 reklamací. „Skutečně odůvodněných však bylo pouhých 94,“ doplnil.


Autor: Anna Skálová
Další články
Nahoru