dnes
Pondělí - zatazeno
5°C
zítra
Úterý - zatazeno
6°C
pozítří
Středa - polojasno
3°C
Zákaz segwayů bude vymahatelný až v listopadu. Mohou za průtahy politici, nebo úředníci?
Ilustrační foto: archiv

Zákaz segwayů bude vymahatelný až v listopadu. Mohou za průtahy politici, nebo úředníci?

I když zákaz provozu segway začal platit v centru Prahy a dalších lokalitách už na začátku srpna, vozítka jezdí dál. Chybí totiž zákazové značky. A jak bylo nyní oznámeno, když „vše půjde dobře“, bude zákaz vymahatelný až od druhé poloviny listopadu. Politici se navzájem obviňují, kdo za situaci, která tak trochu připomíná Kocourkov, vlastně může. 

„Čeká se na osazení dopravních značek, které zadal magistrát. „Za zpoždění mohou magistrátní úředníci,“ řekli novinářům místostarosta Prahy 1 Richard Bureš (ODS) a radní Ivan Solil (ČSSD). Oba nepřímo naznačili, že by za nezájmem úřadníků o rychlý postup mohl stát lobbing provozovatelů vozítek.

„Liknavostí úředníků hlavního města Prahy, kteří neaplikovali možnosti, které jim dává zákon a vyhlášky, došlo k tomu, že segwaye jezdí stále," řekl radní Solil. Jeho stranický kolega Petr Dolínek, náměstek pražské primátorky, takový výklad odmítá a jako viníka průtahů označuje první městskou část.

Magistrát podle něj nabídl městským částem instalaci dočasného dopravního značení na mostech mezi Prahou 1 a Prahou 7 a na takzvané Královské cestě, tedy právě v lokalitách, kde je zátěž provozem segwaů největší. Městská část Praha 7 byla ochotna na toto dočasné řešení přistoupit, ovšem podmiňovala to souhlasem Prahy 1, která ovšem dočasné dopravní značení odmítla.

„Nechápu, proč městské části, zejména pak Praha 1, nespolupracují. Je přece v našem společném zájmu, abychom dostali segwaye z ulic co nejdříve. Dočasné dopravní značení by to umožnilo alespoň v nejpostiženějších lokalitách. Praha 1 to ale bohužel odmítla s tím, že chce počkat na stálé značení,“ uvedl Dolínek.

Podle Richarda Bureše by systém dočasných značek nebyl dostatečně efektivní. „Všichni víme, jak to s nimi vypadá. Často je lidé kradou nebo převrací a jinak ničí. A v takovém případě je zákaz nevymahatelný,“ uvedl místostarosta, podle kterého je Praha 1 v rámci urychlení vymahatelnosti o značkách uvažovat a finančně se na nich podílet.

Podle Bureše bude zákaz provozu segway při dodržení všech lhůt podle Bureše vymahatelný asi až na na konci listopadu. „Náš propočet vychází z maximálních lhůt, které úředníci mají," dodal Bureš. Podle něj by je ale mohli výrazně zkrátit.

Zákaz vozítek Praze umožnila změna zákona o silniční dopravě, která definovala, co to je segway. Do té doby zákon na dvoukolová elektrická vozítka pohlížel jako na chodce. Na provoz vozítek, která si na cesty po památkách půjčují většinou turisté, si dlouhodobě stěžovali občané a radnice Prahy 1.


Další články
Nahoru