dnes
Čtvrtek - oblacno
8°C
zítra
Pátek - zatazeno
10°C
pozítří
Sobota - zatazeno
8°C
Začínáte chodit do posilovny? Je dobré se vyhnout chybám ve stravování i při samotném cvičení
Ilustrační foto: Marcel Aniceto / Freeimeges.com

Začínáte chodit do posilovny? Je dobré se vyhnout chybám ve stravování i při samotném cvičení

Jak časté by měly být návštěvy nováčků v posilovně? Jakých chyb je potřeba se vyvarovat a jak upravit jídelníček? Na tyto a další otázky serveru Pražský patriot odpovídá majitel útulného centra pod Vyšehradem K&K Family Fitness Václav Kváča, který se v minulosti věnoval kulturistice na vrcholové úrovni. Několikrát se stal mistrem ČR ve své váhové kategorii a jednou byl dokonce mistrem Evropy.  

 

kvaca

Václav Kváča býval úspěšným kulturistou

Když někdo začíná chodit do posilovny, jak časté by měly být návštěvy?
Záleží na tom, jaké cíle chce dotyčný dosáhnout. U začátečníků doporučuji dvakrát týdně procvičit celé tělo, při hubnutí zařadit ještě navíc dvakrát týdně aerobní aktivitu. Při nabírání svalové hmoty potom třikrát až čtyřikrát týdně, kdy trénink je již rozdělen na jednotlivé svalové partie.

Se kterými cviky je dobré začít?
Úplní začátečníci by se určitě měli domluvit s osobním trenérem, kterým jim sestaví tréninkový plán a seznámí je s používáním strojů v posilovně. Lepší je pro začátek použít stroje, které vám ohlídají alespoň dráhu pohybu, samozřejmě při dodržení správné techniky provedení.

Po jak dlouhé době pravidelného cvičení se projeví výsledky?
Při hubnutí, kdy se upraví i strava, se výsledky dostaví již po jednom měsíci. U nabírání svalové hmoty to jsou pak dva až tři měsíce, ale i tady záleží hodně na stravě.

Jaké nejčastější chyby návštěvníci fitness centra dělají?
U začátečníků je většinou chyba, že se nedomluví s trenérem a potom přebíhají chaoticky od stroje ke stroji. Jiní zase z frajeřiny mnohdy přecení své schopnosti a může tak dojít i k úrazu.

Měli bychom nějak upravit jídelníček, když začneme chodit do posilovny?
Při cvičení je strava hodně důležitá, ať už je to při hubnutí nebo nabírání svalové hmoty. Bez kvalitní stravy to prostě nejde. V tomto ohledu vám pomohou i doplňky stravy, a to jak při hubnutí, tak při nabírání svalové hmoty.

Jsou potraviny, kterých bychom se měli v době cvičení vyhnout?
Určitě bych se při cvičení vyhnul sladkostem, tučným masům, uzeninám, smaženým jídlům, fast foodům. Pokud chcete cvičení myslet vážně a chcete mít výsledky, tak strava je základ a musí se rozumně upravit. I s tím vám může na začátku pomoci osobní trenér.

family-fitness-interier Jak byste stručně K&K Family fitness ve Vratislavově ulici charakterizoval a jaké služby jsou zde k dispozici?
V našem fitness centru se zaměřujeme hlavně na osobní přístup ke klientům. Je zde rodinné prostředí, kam již 13 let dochází z velké části stálá klientela. Od klasického vybavení a kardio strojů zde najdete i skupinové lekce, stolní tenis a solárium.
 


O cestování trochu jinak. Kateřina Šedá vystoupí v rámci cyklu Diáky v Biu Oko

Dnes v 06:17

Kateřina Šedá bude v pondělí 2. prosince v letenském kině Bio Oko v rámci cyklu Diáky mluvit o svých projektech, za něž získala řadu mezinárodních ocenění – včetně pocty vystavovat v londýnské galerii Tate Modern, a které se zabývají mezilidskými vztahy. Jak zmírnit dopady masivního turismu? Jak...

Kdo nedýchá, nežije. Zdravotní přednáška v Praze 15

12. listopadu 2019 v 06:45

S dýcháním a dýchacím ústrojím seznámí zájemce Markéta Andršová a Tomáš Rysl. Přednáška se koná 14. listopadu v Praze 15, v Komunitním centru. Začíná ve 14 hodin.

Další články
Nahoru