
Začíná stavba tramvajové tratě z Modřan na Libuš, zprovozněna bude příští rok
3. dubna 2022 18:56
Nová tramvajová trať bude vycházet z dnešní smyčky v Modřanech, odkud dále povede v boční poloze podél ulice Generála Šišky k Sídlišti Libuš a křižovatce s Novodvorskou ulicí. V tomto zhruba 1,3 kilometru dlouhém úseku bude mít trať otevřený kolejový svršek a jsou v něm naplánovány tři páry zastávek s pracovními názvy Modřanský vodojem, Observatoř Libuš a Sídliště Libuš. Poslední jmenovaná bude zajišťovat obsluhu současného sídliště Libuš i budované zástavby, a současně zde cestující budou moct přestoupit na autobusové spoje.
Novodvorskou bude trať vedena v ose ulice do konečné zastávky Libuš, která bude umístěna vedle současných zastávek autobusů Pavlíkova, nedaleko obchodního centra Obzor. Tramvajová trať bude mít v křižovatce ulic Generála Šišky a Novodvorské asfaltový povrch, zhruba 230 metrů dlouhý úsek v Novodvorské ulici bude zatravněn.
U budoucí zastávky Sídliště Libuš bude postavena měnírna Libuš, která bude sloužit k napájení nejen budované tratě Modřany – Libuš, ale i připravovaného pokračování na Nové Dvory.
Nová tramvajová trať Modřany – Libuš nabídne obyvatelům Sídliště Libuš a jeho okolí přímou dopravu do Modřan, Braníka, a dále do centra například na Palackého náměstí, nebo na Staroměstskou bez nutnosti přestupovat.„Tato trať v první fázi umožní rychlejší cestování obyvatel sídliště Libuš a okolí přímými spoji do Modřan, Braníka, na Palackého náměstí a dále do centra. Význam této tratě je nicméně nutné vnímat v širším kontextu ve vazbě na metro D, jehož první úsek začneme stavět také tento měsíc. Tramvajová trať z Modřan totiž bude končit v Libuši jen dočasně. Už nyní připravujeme její prodloužení k budoucí stanici metra D Nové Dvory,“ řekl Petr Witowski, generální ředitel DPP.
„Už v komplexní studii výhledového řešení hromadné dopravy v Praze z roku 1988 město počítalo s tramvajovou tratí z Modřan do Komořan a větví Poliklinika Modřany – Labe – Hasova – Sídliště Lhotka – Cílkova – Nové Dvory. V době dokončování tratě do Sídliště Modřany panovalo jasné odhodlání prakticky ihned prodloužit trať do smyčky Sídliště Libuš, stavba měla dokonce i územní rozhodnutí. Dokonce i dnešní smyčka v Modřanech byla k tomuto účelu v roce 1995 připravena. Tento plán ztroskotal, prioritu dostalo vybudování tratě Hlubočepy – Barrandov,“ doplnil Jan Šurovský, technický ředitel DPP.
V okolí nové tramvajové tratě bude vysazeno 85 nových vzrostlých alejových stromů, zejména javorů babyk, jírovců, střemch, hlohů, štědřenců, ale i cedrů, a téměř 26 400 keřů, například růží, zlatic, pustorylů, různých odrůd tavolníků, dřišťálů, ale také svídy, dříny, ptačí zoby, celkem 33 různých druhů keřů.DPP zahájil stavbu nové smyčky u stanice metra A Depo Hostivař v září získal stavební povolení na prodloužení trati z Divoká Šárky na sídliště Dědina.
Podnik již dokončuje prodloužení trati z Barrandova do Holyně. „Na příští týden plánujeme slavnostní otevření této trati a budeme pokračovat stavbou z Holyně dále do Slivence," řekl Witowski.
V uplynulých měsících DPP dokončil také novou smyčku na Zahradním Městě a zprovoznil prodlouženou trať z Pražského povstání na Pankrác. Plánuje se i trať z Kobylis do středočeských Zdib.