Začíná rekonstrukce stanice metra Flora, v únoru se uzavře na 10 měsíců
8. října 2025 16:47
Rozsah stavebních prací ve stanici metra Flora bude podle mluvčí DPP Anety Řehkové obdobný jako v případě nedávno realizované investiční akce v sousední stanici Jiřího z Poděbrad. Kompletní rekonstrukce se bude týkat veřejných i neveřejných částí.
V první etapě, která potrvá do začátku února 2026, budou probíhat přípravné práce za plného provozu stanice, pouze s nezbytnými lokálními zábory. Dojde k částečnému odstrojení obkladů a k přípravě na samotné uzavření stanice, které je nezbytné pro výměnu eskalátorů a sanace průsaků. Od 2. února bude stanice pro veřejnost uzavřena, aby zhotovitelé mohli provádět veškeré práce v plném rozsahu.
Zhotovitelé ve stanici provedou rozsáhlé sanace průsaků a vymění původní tříramenné eskalátory sovětské výroby za nové, moderní a úsporné pohyblivé schody. Stanice dostane nové kabelové rozvody, energeticky úsporné LED osvětlení, vzduchotechniku, zabezpečovací zařízení a v neposlední řadě také informační systém.
„Lhůtu uzavření stanice zatím předpokládáme stejně jako v případě stanice Jiřího z Poděbrad, tedy deset měsíců. Během této doby budou vlaky stanicí pouze projíždět sníženou rychlostí. Zmodernizovanou stanici, zatím bez výtahů, jejichž výstavba potrvá ještě čtrnáct měsíců, plánujeme opět zprovoznit na přelomu listopadu a prosince 2026,“ řekl technický ředitel DPP – Metro Jaroslav Kristen.
Pro cestující nejviditelnější částí rekonstrukce budou kromě eskalátorů a osvětlení nové podhledy a obklady. Na rozdíl od stanice Jiřího z Poděbrad proběhne v rámci této investiční akce také kompletní rekonstrukce technologie distribuční transformovny při zachování jejího provozu pro zajištění provozu metra na trase A.Nedílnou součástí stavebních prací ve stanici metra Flora bude vybudování jejího bezbariérového zpřístupnění z nástupiště do uliční úrovně. Flora se díky tomu stane 49. bezbariérovou stanicí pražského metra. Obdobně jako ve stanici Jiřího z Poděbrad bude bezbariérový přístup tvořit kaskáda dvou úrovní výtahů navzájem spojených krátkou přestupní chodbou.
„Rád bych dopravnímu podniku poděkoval za to, že při přípravě takto komplexního projektu postupoval tak, aby stanice byla úplně uzavřena pro cestující jen na nezbytně dlouhou dobu deseti měsíců. Za obyvatele ulic v okolí Flory jsem rád, že po dokončení celé rekonstrukce bude mít Praha 3 další bezbariérový přístup do stanice metra,“ sdělil starosta Prahy 3 Michal Vronský (TOP 09).
Stanice metra Flora je v rámci trasy A jednou z nejmělčeji uložených, a to v hloubce 25,4 metru pod povrchem. Jedná se o trojlodní stanici se středovým ostrovním nástupištěm s celkovou délkou 108 metrů.
„Stanice má čtyři pozemní podlaží – úroveň vestibulu, pod vestibulem, nástupiště + kolejiště a pod nástupištěm. Veřejné prostory tvoří pouze zhruba třetinu stanice, zhruba 70 procent tvoří zázemí pro technologie. Stanice byla uvedena do provozu v roce 1980 v rámci úseku Náměstí Míru – Želivského a doposud neprošla žádnou zásadní rekonstrukcí,“ dodala mluvčí DPP Řehková.

Přidejte si nás na domovskou