Začíná hledání projektanta modernizace tratě z Výstaviště do Dejvic
15. ledna 2024 14:22
Vítěz vytvoří projekt pro téměř tříkilometrový úsek mezi již budovanou zastávkou na Výstavišti a stanicí v Dejvicích. Ta bude nově umístěná v podzemí a nabídne lepší napojení na stanici metra Hradčanská.
Výsledkem modernizace bude dvoukolejná elektrifikovaná trať, která povede z velké části v tunelu. Realizace stavby se předpokládá v letech 2026 až 2029, celkové náklady dosahují 7,66 miliardy korun.
V rámci projektu železnice na letiště aktuálně probíhají práce v úsecích Praha-Bubny – Praha-Výstaviště a Kladno – Kladno-Ostrovec. Další části tratě jsou v různém stadiu přípravy.
„Konkrétně pro úsek z Výstaviště do Dejvic již byla dokončena dokumentace pro územní řízení, v první polovině letošního roku předpokládáme vydání územního rozhodnutí,“ sdělila Eberl Friebová.Cílem plánované stavby je modernizace celého úseku, která zahrnuje jeho zdvoukolejnění a elektrifikaci. Současně se zruší všechny přejezdy. Na povrchu trať povede pouze v lokalitě Stromovky, poté vlaky vjedou do tunelu.
„V podzemí se bude nacházet i přesunutá stanice Praha-Dejvice, ze které bude přímý přestup na metro. Stávající nádražní budova bude opuštěna,“ dodala mluvčí.
Předpokládaná hodnota veřejné zakázky činí 162,3 milionu korun bez DPH. Samotná realizace prací se plánuje v letech 2026 až 2029.