
Začíná další část demolice mostu přes Chlumeckou ulici
26. března 2022 06:33
Na Pražském okruhu začíná po zimní technologické přestávce druhá etapa výstavby mostu přes Chlumeckou ulici. Tentokrát se týká jeho východní, tedy levé části.
Vyroste místo původního mostu, který bude demolován a odstraněn v průběhu dvou víkendových uzavírek 26. a 27. března a 2. až 4. dubna. Tím se uvolní místo pro stavbu nového mostu s vyšší kapacitou 3 + 3 jízdní pruhy.
„Jsme vlastně v teoretické polovině. Během loňské stavební sezóny jsme pravou část mostu zvládli zbourat a opět postavit za 198 dní. Na levou máme stejný časový plán, i když nás čeká mnohem víc práce. Zahrnuje i úpravu křižovatkových ramp, opravu Chlumecké, instalaci nového portálu dopravního značení a vybudování protihlukové stěny na mostě a dalších úsecích. Bude to náročné, ale reálné,“ řekl Michal Blahovič, výrobní ředitel závodu Mosty společnosti Swietelsky stavební. Ta projekt realizuje pro Ředitelství silnic a dálnic ČR.
Konstrukčně jde v každém jízdním pásu o jeden most. To umožňuje práce rozdělit a dopravu převést vždy na ten sousední v užších pruzích 2 plus 2, odstranit druhý most a postavit nový.
Během březnové víkendové demolice bude doprava Chlumeckou ulicí uzavřena směrem do centra a směrem do Horních Počernic se bude jezdit obousměrně. Při dubnové demolici bude v Chlumecké ulici směrem do centra obousměrný provoz, a naopak do Horních Počernic bude uzavřen.
Součástí projektu je rovněž úprava křižovatkových ramp mimoúrovňové křižovatky, stavba 248 metrů dlouhé protihlukové stěny na východní římse mostu a přilehlých částech křižovatkových ramp nebo úpravu samotné ulice.
Celý nový most má být zprovozněn ve 3. čtvrtletí letošního roku v režimu 2 + 2 jízdní pruhy každý v šířce 3,75 metru. Zprovoznění na 3+3 jízdní pruhy bude možné až po dokončení dálničního úseku Satalice – Běchovice, tedy takzvané Vysočanské radiály. S její stavbou se zatím počítá nejdříve v roce 2023.
Most přes Chlumeckou byl do provozu uveden koncem roku 1984 jako součást stavby R1 Satalice – Běchovice. Od té doby neprošel zásadní rekonstrukcí. Zejména horní stavba byla ve špatném stavu a stav mostovky se blíží tomu havarijnímu.