
Začaly přípravné práce na opravu Libeňského mostu, projektu za více než dvě miliardy korun
21. září 2022 00:05
Technická správa komunikací (TSK) letos v lednu podepsala smlouvu na rekonstrukci Libeňského soumostí s nejúspěšnějším uchazečem, společností Metrostav TBR, s nabídkovou cenou 2,181 miliardy korun bez DPH a navrhovanou dobou výluky tramvajových tratí 365 dnů. Zhotovitel je zároveň projektantem i realizátorem stavby.
Společnost Metrostav TBR zahájila svou činnost 1. března 2022 prací na zpracování projektové dokumentace pro veškerá územní rozhodnutí a stavební povolení či jejich změny, potřebné pro realizaci celé stavby.
„Během následujících dvou let budeme pracovat na přípravných pracích. Postavíme havarijní a retenční nádrže, proplachovací kanál a provizorní lávky. V letech 2024 až 2027 začnou hlavní stavební práce. Opravíme nejcennější oblouky Pavla Janáka. Postavíme celé soumostí od Manin po Palmovku v délce 1 200 metrů včetně protipovodňových opatření. Proměníme i nejbližší okolí Libeňského mostu. Počítáme i s novými přístupy k vodě a skateparkem,“ uvedl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě).
„Vzhledem k tomu, že Libeňský most byl jedním z hlavních témat kampaně v minulých volbách, očekával bych, že s tím současné vedení magistrátu bude chtít opravdu pohnout. Bohužel se tak nestalo, čtyři roky jsou pryč a nic moc se nestalo, to je velké zklamání. Plány jsou sice ohromující, ale jak se říká, papír snese všechno. Dokud na Libeňském mostě neuvidím stroje a dělníky, neuvěřím, že to s rekonstrukcí opravdu myslí vážně,“ reagoval opoziční zastupitel a předseda hnutí ANO v Praze Ondřej Prokop.
Cílem rekonstrukce je nejen oprava Libeňského mostu přes Vltavu (V009) a obloukového inundačního mostu (X656) na Rohanském ostrově, ale i kompletní vybudování všech dalších mostních objektů, přilehlých komunikací a nutných přeložek inženýrských sítí v ulici Libeňský most od křižovatky Dělnická–Jankovcova v Praze 7 ke křižovatce Palmovka, Praha 8.
Součástí rekonstrukce je také kompletní výměna trakčního vedení a kolejového svršku pro tramvajovou trať v ulici Libeňský most a okolí, kterou bude realizovat pražský dopravní podnik. Počítá se i se stavbou proplachovacího kanálu, retenční nádrže a souboru protipovodňových opatření.
„Příprava projektové dokumentace a zahájení schvalovacích procesů rekonstrukce započaly prakticky okamžitě po vybrání zhotovitele a nyní zahájíme stavební přípravné práce, přičemž hlavní stavební výkony se uskuteční v průběhu roku 2024,“ uvedl Jozef Sinčák, generální ředitel a předseda představenstva TSK.
Z probíhajících projekčních prací zhotovitel již předložil dokumentaci pro stavební povolení provizorního mostu, kde projektant zapracoval nové požadavky Povodí Vltavy. Následně zpracoval dokumentaci pro I. etapu rekonstrukce, a to stavbu vodohospodářských objektů havarijní nádrže a proplachovacího kanálu.