Začalo hledání firmy na stavbu nové haly tramvajové vozovny Hloubětín
15. března 2021 08:50
Nová hala bude mít odstavnou část pro 61 vozů typu 15T ForCity a část opravárenskou se šesti stanovišti pro 12 tramvají. Novinkou budou visuté lávky, které umožní zejména snadnější údržbu částí novějších typů vozů. Výstavba haly naváže na energocentrum, které v současnosti DPP buduje a mělo by být hotov na konci letošního září.
Nová hala bude mít dvě části – deponovací s kapacitou až 61 vozů typu 15T a opravárenskou se šesti stanovišti a kapacitou až 12 tramvají typu 14T/15T. DPP je vybaví novou technologií pro údržbu nízkopodlažních tramvají.
Kromě toho v areálu vzniknou dvě nové budovy pro ostatní provozy, ale také bude dokončeno bourání několik zbylých objektů, které jsou určeny k demolici. Přestavbou projdou také komunikace, odstavné a parkovací plochy či plochy zeleně.
„Celkově bude vozovna z větší části sloužit k odstavení tramvají mezi jednotlivými jízdami. Část haly bude ovšem vyhrazena také údržbě. Novinkou ve vybavení haly se stanou visuté lávky, které umožní zejména snadnější údržbu částí novějších typů vozů,“ řekl náměstek primátora pro oblast dopravy Adam Scheinherr (Praha Sobě).
„Jediné, co z původního areálu zůstane beze změny, je hala úrovňového soustruhu, kterou jsme postavili v roce 2012. Podstatné je, že hala oprav bude speciálně postavena pro údržbu nízkopodlažních tramvají. Nebudou v ní chybět lávky, jeřáby a stanoviště pro otáčení podvozků. Nová hala bude sousedit s někdejší halou denního ošetření, kterou budeme z hlediska vybavení modernizovat mimo jiné přestavbou myčky tramvají. Kromě Ústředních dílen v Hostivaři podobně vybavenou opravárenskou halu pro nízkopodlažní tramvaje nemáme v žádné jiné vozovně,“ řekl technický ředitel DPP Jan Šurovský.
Podle aktuálního vývoje stavebních prací by nové energocentrum a měnírna ve vozovně Hloubětín měly být zprovozněny na konci letošního září. Pokud výběr zhotovitele v právě vyhlášené veřejné zakázce proběhne bez komplikací, DPP plánuje navázat na zprovoznění energocentra zahájením stavby nové deponovací a opravárenské haly v průběhu čtvrtého kvartálu letošního roku. V takovém případě by nová vozovna Hloubětín mohla začít naplno sloužit svému účelu na konci roku 2023.