
Začala stavba tramvajové tratě na Dědinu
13. července 2022 17:45
Jedná se o prodloužení tratě ze stávajícího obratiště Divoká Šárka, odkud bude pokračovat přímo Evropskou ulicí s novým párem zastávek Divoká Šárka a následně vlevo do Vlastiny ulice. Zde trať povede nejprve do křižovatky s ulicí U Silnice ve společném koridoru s automobily, před samotnou křižovatkou bude vybudován další pár zastávek. Vlastina ulice se v úseku od Evropské po ulici U Silnice nebude nerozšiřovat. Parkování v těchto místech zůstane zachováno v původním rozsahu.
V dalším úseku, od křížení s ulicí U Silnice, dostane Vlastina ulice nové urbanistické řešení. Po dokončení stavby bude ve středu Vlastiny ulice stromořadí a od něj k okrajům postupně zatravněná tramvajová trať, jízdní pruhy pro automobily a na jižní straně parkovací stání.
Stromořadí mezi ulicemi U Silnice a Hodčina zůstane zachováno, mezi novými zastávkami Sídliště na Dědině a Ciolkovského na něj DPP naváže a vysadí novou alej. Nové uspořádání Vlastiny ulice bude znamenat její částečné rozšíření na jižní stranu na úkor sousedního areálu vojenského útvaru Ruzyně.

„Nová tramvajová trať nabídne nejen obyvatelům sídliště Na Dědině, ale i vznikající bytové výstavby kolem Drnovské ulice přímé, kapacitní spojení nejen k metru, ale také k úřadům a zdravotnickým zařízením v Praze 6 a samozřejmě dále do centra,“ uvedl náměstek primátora pro oblast dopravy Adam Scheinherr (Praha Sobě).
„Tramvajová trať se v této lokalitě plánovala již od 70. let minulého století. Za městskou část jsme proto rádi, že je stavba zahájena a slibujeme si od ní ve výsledku zlepšení životních podmínek pro místní obyvatele, jakož i celkové vylepšení uličního parteru a vytvoření celkově příjemného prostředí,“ řekl místostarosta Prahy 6 pro dopravu Jiří Lála (ODS).
„Kromě tramvajové tratě dostane Vlastina ulice novou podobu, de facto zrenovujeme celý uliční profil. Silnice, ale také naprostá většina chodníků zde bude mít nové povrchy. Všechny tramvajové zastávky na nové trati budou samozřejmě plně bezbariérové a vybaveny novým typem přístřešků,“ řekl generální ředitel DPP Petr Witowski. Po nové trati budou jezdit linky 20 a 26.
„Bude to náročná stavba. Kvůli novému urbanistickému řešení Vlastiny ulice bude zhotovitel muset přeložit velkou část stávajících inženýrských sítí. Bude to během stavby znamenat řadu lokálních dopravních omezení jak pro autobusovou, tak i individuální automobilovou dopravu,“ doplnil technický ředitel DPP Jan Šurovský.Na tramvajové trati Divoká Šárka – Dědinská bude pět párů zastávek. Ve směru z centra v následujícím pořadí, umístění a pracovními názvy:
Divoká Šárka – na Evropské ulici mezi křižovatkami s Libockou a Vlastinou ulicí,
Vlastina – před křižovatkou ulic Vlastina a U Silnice,
Sídliště na Dědině – u budovy nákupního centra a České pošty,
Ciolkovského – před křižovatkou se stejnojmennou ulicí a
Dědinská – konečná na stejnojmenném obratišti.
V souvislosti s výstavbou tramvajové trati připravuje hl. m. Praha parkovací dům u křižovatky ulic Vlastina a Ciolkovského nejen jako kompenzaci úbytku stávajících parkovacích míst, ale i zajištění jejich celkového navýšení. Nový parkovací dům, s jehož dokončením se počítá společně s tratí, bude mít kapacitu pro 290 vozidel.