dnes
Středa - zatazeno
4°C
zítra
Čtvrtek - polojasno
5°C
pozítří
Pátek - obcasny-dest
4°C
Začala soutěž, architekti navrhnou podobu lávky, která propojí Holešovice a Karlín
Lávka povede v místech, odkud je pořízen tento snímek, tedy u východní části ostrova Štvanice. Foto: archiv IPR

Začala soutěž, architekti navrhnou podobu lávky, která propojí Holešovice a Karlín

Praha vyhlásila architektonickou soutěž na novou lávku přes ostrov Štvanice. Architekti mohou soutěžní návrhy odevzdávat do 25. července, vítěze vyberte odborná porota.  

„Díky nové lávce vznikne nové propojení dvou městských čtvrtí. Usnadní život především pěším a cyklistům – nejsnazší propojení Karlína a Holešovic doposud představoval oblíbený přívoz, který ovšem v zimě nejezdí. Štvanice tak bude konečně přístupná po celý rok,“ uvedl radní pro dopravu Petr Dolínek.

„Jsem velmi rád, že obě městské části – Praha 7 a Praha 8 – souhlasily s myšlenkou pojmout lávku přes Štvanici jako jeden společný projekt, nikoli jako jednu lávku z Holešovic a druhou z Karlína,“ říká Ondřej Boháč, ředitel Institutu plánování a rozvoje Prahy (IPR Praha). „Věřím, že architektonická soutěž je nejlepším způsobem, jak dojít ke kvalitnímu návrhu.“

Se stavbou lávky dlouhodobě počítá i platný územní plán. Na straně Holešovic bude lávka navazovat na hustě obydlenou rezidenční čtvrt a rozvíjející se areál Pražské tržnice. Na něj pak navazuje transformační území Bubny, kde v budoucnu vznikne nová městská čtvrť. Na karlínské straně pak lávka bezprostředně naváže na území Rohanského nábřeží, kde v posledním desetiletí vzniká nová zástavba.

V současnosti se na ostrov Štvanice dá dostat jen přes Hlávkův most, který je ovšem zatížen hustým automobilovým provozem – přístup pro pěší je zdlouhavý a nekomfortní. Lávka usnadní cestu i cyklistům, protože propojí cyklistické trasy vedoucí podél řeky na obou březích a podpoří možnost významné cyklistické linie Žižkov-Karlín-Holešovice-Troja.

Lávka bude překlenovat koryto řeky v šířce 38 metrů mezi Karlínem a Štvanicí a 149 metrů mezi Štvanicí a Holešovicemi. Poskytnout by měla co nejpřímější a úrovňově jednoduchý přístup.

Soutěž je vyhlášena k 10. dubnu, termín pro odevzdání návrhu je 25. červenec. Vítěze jednokolové soutěže vybere porota, jejímž předsedou je Mirko Baum, původem český architekt působící jako profesor na univerzitě v Cáchách. Kromě něj zasednou v porotě i zástupci obou městských částí – starosta Roman Petrus za Prahu 8 a radní pro územní rozvoj Lenka Burgerová za Prahu 7 – a pražský radní pro dopravu Petr Dolínek. Soutěž organizuje IPR Praha, investorem je magistrát.


Další články
Nahoru