
Začala rekonstrukce stanice metra Opatov, cestující musí počítat s víkendovými výlukami
6. prosince 2019 10:40
Stanice Opatov se při modernizaci dočká nových podhledů, osvětlení, mobiliáře či vzduchotechniky. Opravou projdou obklady stěn, dlažba nebo hydroizolace stropní desky nástupiště. Bude vybudovány výtahy. Po zprovoznění bude Opatov 47. bezbariérovou stanicí pražského metra.
Modernizace stanice metra Opatov začala ve středu skrývkou zeminy, odstraňováním chodníků a sloupů veřejného osvětlení v rámci záboru východně od vestibulu směrem k Centrálnímu parku přímo nad samotným nástupištěm. Bude potřebné odstranit všechny vrstvy až na strop nástupiště a provést kompletní opravu hydroizolace stropní desky.
Po skončení oprav budou v parku nad nástupištěm vybudovány nové chodníky a nainstalováno nové pouliční osvětlení. Stanice metra i autobusové zastávky nad ní dostanou nový mobiliář a v neposlední řadě ocelové konstrukce přístřešků nové nátěry. Zásadní novinkou pro cestující, využívající stanici metra Opatov, bude vybudování bezbariérového přístupu nejen na samotné nástupiště, ale také k autobusovým zastávkám východní části v Chilské ulici. Bezbariérový přístup bude tvořit kaskáda výtahů.
První bude zakomponován do pevného schodiště a bude sloužit k přepravě mezi vestibulem a nástupištěm, podobně jako je tomu ve stanicích metra Chodov nebo Roztyly. Druhý výtah bude zajišťovat přepravu z úrovně vestibulu do úrovně autobusových zastávek v Chilské ulici směr centrum. Kapacita obou výtahů je koncipována na dva kočárky. Pro osoby s omezenou schopností pohybu a orientace DPP nechá ve stanici nainstalovat akustické majáčky.

„Největším přínosem rekonstrukce je rozhodně vybudování dvou výtahů. Stanice metra tak bude konečně zpřístupněna pro cestující s pohybovým omezením, kteří na tuto změnu čekali léta. Po dokončení rekonstrukce bude Praha 11 patřit mezi nejvíce bezbariérové městské části v metropoli,“ doplnil radní Prahy 11 pro dopravu Martin Duška.
Stanice metra Opatov je hloubená stanice na trase C, úseku II.C s monolitickou, železobetonovou konstrukcí. Nástupiště stanice leží v hloubce 11 metrů. Celý úsek II.C z Kačerova na Háje se začal budovat v roce 1975, otevřen byl před téměř 40 lety 7. listopadu 1980. Stanice se v té době jmenovala Družby. Současné jméno získala v rámci přejmenovávání stanic 22. února 1990.