Začala ražba průzkumné štoly nového úseku Radlické radiály Jihozápadní město - Smíchov
30. září 2014 12:30
Radiála bude dlouhá 5,5 kilometru, z toho téměř polovina povede v hloubených a ražených tunelech. Po jejím dokončení bude umožněno přímé spojení obou silničních okruhů. Na západním okraji města bude napojená na Pražský okruh a dálnici D5 a v prostoru Zlíchova bude zaústěna na Městský okruh s pokračováním na Barrandovský most, ulici Strakonickou, nebo do tunelů Mrázovka.
Tím dojde k odklonění vnitroměstské tranzitní dopravy z dnes přetěžovaných komunikací a zklidnění dopravy v Městských částech Praha 5 a 13.
Investorem této stavební akce je Hlavní město Praha, generálním dodavatelem inženýrsko-geologického průzkumu včetně vyražení průzkumné štoly je společnost Subterra.
Přibližně 850 metrů dlouhá štola začíná vedle portálu Zlíchovského tunelu, kde dodavatel na začátku května zahájil práce na zařízení staveniště a kde je nyní 14 metrů hluboká těžní šachta, která slouží k dopravě materiálu a k odtěžení rubaniny. Štola v úvodní části podchází silniční komunikaci a železniční trať, proto zde nemohou být použity v plném rozsahu trhací práce.
Náročné bude zajištění dopravy materiálů a odtěžení rubaniny ze vzdálenosti až 850 metrů. Uvnitř štoly budou zřízeny čtyři výhybny, které by měly usnadnit obtížnou koordinaci dopravy a umožnit i inženýrsko-geologický průzkumu.
Na základě získaných výsledků bude dále možné navrhnout a upřesnit postup ražby tunelu Radlice, jeho hydroizolaci, založení mostních objektů, opěrných zdí, zřízení násypů a podobně. Průzkumná štola by měla být vyražena za necelých 18 měsíců.