Začala oprava trati na levém břehu Vltavy, tramvaje úsekem nepojedou do poloviny října
29. srpna 2021 06:49
Během rekonstrukce se změní trasy pravidelných tramvajových linek 15, 17, 93 i obou historických 42 a 43. Náhradní doprava nebude zavedena, DPP místo ní zavede v denním provozu polokružní tramvajovou linku 27.
„Jednotlivé investice se nám daří úspěšně koordinovat. Na nábřeží Edvarda Beneše začala Technická správa komunikací začala opravou odvodnění a vozovky včetně části dlažby při výjezdu z Letenského tunelu. Teď dopravní podnik naváže rekonstrukcí tramvajové trati. Zároveň během rekonstrukce posunujeme trať o půl metru směrem k řece, aby byl nástup do tramvají pohodlnější a nebyla mezi nimi nepříjemná mezera,“ uvedl náměstek primátora pro oblast dopravy Adam Scheinherr (DPP).
„Tramvajovou trať na nábřeží Edvarda Beneše jsme rekonstruovali v roce 1982. Před 11 lety sice prošla opravou, nicméně se tehdy jednalo o opravu užitým materiálem, část z ní leží na původních velkoplošných panelech, které dožívají. Nová trať bude na betonové desce s pružným upevněním kolejnic a asfaltovým povrchem, díky čemuž se sníží hluk a vibrace z tramvajového provozu,“ sdělil technický ředitel DPP Jan Šurovský.
Čtěte také:
Koněvova ulice se opět uzavře pro auta
Ve směru z centra naopak budou auta nově jezdit po tramvajovém tělese. „V konečném důsledku očekáváme, že díky tomuto řešení zde ubude konfliktních a nebezpečných situací mezi tramvajemi a individuální automobilovou dopravou, a v neposlední řadě se zlepší jízdní doba tramvajových spojů,“ podotkl Šurovský.
Tramvajovou trať v úseku Čechův most – Klárov DPP zatím rekonstruovat nechystá. „V tomto úseku je zhruba třetinový provoz ve srovnání s úsekem mezi Čechovým a Štefánikovým mostem, proto se trať tolik neopotřebovává, navíc v roce 2008 byly panely kompletně vyměněny za nové,“ doplnil Šurovský. Navazující úsek na nábřeží kapitána Jaroše je mnohem mladší, zde rekonstrukce proběhla v roce 2012 a výměna opotřebených kolejnic na jaře 2019.
Změny tras tramvajových linek během rekonstrukce
Linka 15 je ve směru od Olšanských hřbitovů ze zastávky Dlouhá třída odkloněna přes zastávky Strossmayerovo náměstí a Veletržní palác do obratiště Výstaviště.
Linky 17 a 93 jsou v úseku Staroměstská – Strossmayerovo náměstí odkloněny přes zastávky Malostranská, Sparta a Letenské náměstí (všechny spoje linky 17 jsou provozovány v trase Levského – Vozovna Kobylisy).
Historická linka 42 je vedena v trase Dlabačov – Pražský hrad – Královský letohrádek – Sparta – Strossmayerovo náměstí – Dlouhá třída – Náměstí Republiky – Masarykovo nádraží – Václavské náměstí – Národní třída – Národní divadlo – Újezd – Malostranská – Královský letohrádek – Pražský hrad – Dlabačov.
Historická linka 43 je vedena v trase Vozovna Střešovice – Prašný most – Hradčanská – Sparta – Strossmayerovo náměstí – Výstaviště – Planetárium Praha – Výstaviště – Strossmayerovo náměstí – Sparta – Chotkovy sady – Královský letohrádek – Pražský hrad – Vozovna Střešovice.
V denním provozu je zavedena linka 27 polookružně v trase Levského – Sídliště Modřany – Nádraží Modřany – Nádraží Braník – Výtoň – Palackého náměstí – Jiráskovo náměstí – Národní divadlo – Staroměstská – Malostranská – Čechův most – Právnická fakulta – Staroměstská – Národní divadlo – Jiráskovo náměstí – Palackého náměstí – Výtoň – Nádraží Braník – Nádraží Modřany – Sídliště Modřany.
Změny v zastávkách tramvají
Na nábřeží Edvarda Beneše se zřizuje zastávka Čechův most (směr Právnická fakulta).
Náhradní doprava není zavedena.