Dnes Sobota - skorojasno 10°C
Zítra Neděle - skorojasno 12°C
Sobota 23. 10. 2021
Svátek má Teodor
Koronavirus
Aktuální informace o epidemii.
Začala oprava trati na levém břehu Vltavy, tramvaje úsekem nepojedou do poloviny října
Práce na nové tramvajové trati jsou v plném proudu. Foto: PID

Začala oprava trati na levém břehu Vltavy, tramvaje úsekem nepojedou do poloviny října

Pražský dopravní podnik (DPP) začal včera s rekonstrukcí tramvajové trati na nábřeží Edvarda Beneše v úseku mezi Čechovým a Štefánikovým mostem. Rekonstrukce téměř 40 let staré tratě potrvá do pátku 15. října, proto bude v celém úseku obousměrně přerušen provoz tramvají, a i nadále vyloučena automobilová doprava.

Během rekonstrukce se změní trasy pravidelných tramvajových linek 15, 17, 93 i obou historických 42 a 43. Náhradní doprava nebude zavedena, DPP místo ní zavede v denním provozu polokružní tramvajovou linku 27. 

„Jednotlivé investice se nám daří úspěšně koordinovat. Na nábřeží Edvarda Beneše začala Technická správa komunikací začala opravou odvodnění a vozovky včetně části dlažby při výjezdu z Letenského tunelu. Teď dopravní podnik naváže rekonstrukcí tramvajové trati. Zároveň během rekonstrukce posunujeme trať o půl metru směrem k řece, aby byl nástup do tramvají pohodlnější a nebyla mezi nimi nepříjemná mezera,“ uvedl náměstek primátora pro oblast dopravy Adam Scheinherr (DPP). 

„Tramvajovou trať na nábřeží Edvarda Beneše jsme rekonstruovali v roce 1982. Před 11 lety sice prošla opravou, nicméně se tehdy jednalo o opravu užitým materiálem, část z ní leží na původních velkoplošných panelech, které dožívají. Nová trať bude na betonové desce s pružným upevněním kolejnic a asfaltovým povrchem, díky čemuž se sníží hluk a vibrace z tramvajového provozu,“ sdělil technický ředitel DPP Jan Šurovský.

Trať se během rekonstrukce posune o zhruba půl metru směrem k řece, aby se plně využil uliční profil. Ve směru na Klárov se po rekonstrukci zlepší průjezd v tomto směru nejen pro tramvaje, ale i pro zájezdové autobusy i pro širší osobní auta. 

Ve směru z centra naopak budou auta nově jezdit po tramvajovém tělese. „V konečném důsledku očekáváme, že díky tomuto řešení zde ubude konfliktních a nebezpečných situací mezi tramvajemi a individuální automobilovou dopravou, a v neposlední řadě se zlepší jízdní doba tramvajových spojů,“ podotkl Šurovský. 

Tramvajovou trať v úseku Čechův most – Klárov DPP zatím rekonstruovat nechystá. „V tomto úseku je zhruba třetinový provoz ve srovnání s úsekem mezi Čechovým a Štefánikovým mostem, proto se trať tolik neopotřebovává, navíc v roce 2008 byly panely kompletně vyměněny za nové,“ doplnil Šurovský. Navazující úsek na nábřeží kapitána Jaroše je mnohem mladší, zde rekonstrukce proběhla v roce 2012 a výměna opotřebených kolejnic na jaře 2019. 

Změny tras tramvajových linek během rekonstrukce 

Linka 15 je ve směru od Olšanských hřbitovů ze zastávky Dlouhá třída odkloněna přes zastávky Strossmayerovo náměstí a Veletržní palác do obratiště Výstaviště. 

Linky 17 a 93 jsou v úseku Staroměstská – Strossmayerovo náměstí odkloněny přes zastávky Malostranská, Sparta a Letenské náměstí (všechny spoje linky 17 jsou provozovány v trase Levského – Vozovna Kobylisy). 

Historická linka 42 je vedena v trase Dlabačov – Pražský hrad – Královský letohrádek – Sparta – Strossmayerovo náměstí – Dlouhá třída – Náměstí Republiky – Masarykovo nádraží – Václavské náměstí – Národní třída – Národní divadlo – Újezd – Malostranská – Královský letohrádek – Pražský hrad – Dlabačov. 

Historická linka 43 je vedena v trase Vozovna Střešovice – Prašný most – Hradčanská – Sparta – Strossmayerovo náměstí – Výstaviště – Planetárium Praha – Výstaviště – Strossmayerovo náměstí – Sparta – Chotkovy sady – Královský letohrádek – Pražský hrad – Vozovna Střešovice. 

V denním provozu je zavedena linka 27 polookružně v trase Levského – Sídliště Modřany – Nádraží Modřany – Nádraží Braník – Výtoň – Palackého náměstí – Jiráskovo náměstí – Národní divadlo – Staroměstská – Malostranská – Čechův most – Právnická fakulta – Staroměstská – Národní divadlo – Jiráskovo náměstí – Palackého náměstí – Výtoň – Nádraží Braník – Nádraží Modřany – Sídliště Modřany. 

Změny v zastávkách tramvají

Na nábřeží Edvarda Beneše se zřizuje zastávka Čechův most (směr Právnická fakulta). 

Náhradní doprava není zavedena.


Autor: red

V Cholupické přibyla parkovací místa, navýšení chystá Praha 12 i v dalších ulicích

21. října 2021 v 10:12

V ulici Cholupická na Kamýku v Praze 12 se změnou dopravního režimu podařilo zhruba o deset navýšit počet parkovacích míst. Odpovídá to koncepci, kterou připravil dopravní odbor radnice. Dvanáctá městská část o tom informovala na svém webu.

Jednosměrné uzavření tunelu Mrázovka

21. října 2021 v 10:11

Od neděle 24. října od 23 hodin do pondělí 25. října do 5 hodin bude uzavřen západní tunelový tubus A směrem na Barrandovský most a druhý tubus bude jednosměrný s původním směrem provozu.

V lokalitách Baby a Liboce budou zóny placeného stání

20. října 2021 v 11:56

V pondělí 15. listopadu spouští hl. m. Praha zóny placeného stání v Praze 6 v lokalitách Baba a Liboc. Na nich mohou bez omezení parkovat pouze řidiči s platným parkovacím oprávněním. K jeho získání je třeba občanský průkaz, kde je uvedeno místo trvalého pobytu v Praze 6, a velký technický průkaz...

Začala oprava opěrné zdi a sanace svahu v Komořanské ulici

19. října 2021 v 08:40

Technická správa komunikací (TSK) naváže na přípravné práce, které probíhaly během září, a začne od úterý 19. října s opravou opěrné zdi včetně sanace nestabilního svahu u komunikace Komořanská.

Bubenečský tunel bude jednu noc uzavřen

14. října 2021 v 06:30

Ve čtvrtek 14. říjne ve 23 hodin dojde k uzavření Bubenečského tunelu. Uzavírka potrvá do pátku 15. října do 5 hodin.

Další články
Nahoru