dnes
Pátek - obcasny-dest
13°C
zítra
Sobota - obcasny-dest
9°C
pozítří
Neděle - skorojasno
5°C
Začal boj o titul Hlavní město cyklistů. Počet kol v ulicích není jediným kritériem soutěže
Ilustrační foto: archiv

Začal boj o titul Hlavní město cyklistů. Počet kol v ulicích není jediným kritériem soutěže

Která česká města mohou o sobě říci, že jsou přátelská k cyklistům? Vybrat to nejlepší má pomoci soutěž nazvaná Hlavní město cyklistů, která začala včera. Třináctičlenná odborná porota v ní bude posuzovat nejen stav infrastruktury nebo počet cyklistů v ulicích, ale také kvalitu připravených strategií a spolupráci klíčových hráčů, kteří mají vliv na dopravní politiku města. Utkání o titul Hlavní město cyklistů začalo včera, 10. února 2014.

„Soutěž trvá až do konce března, kdy se lze přihlásit prostřednictvím formuláře na www.cyklomesta.cz,“ říká národní cyklokoordinátor Jaroslav Martinek, který společně s dvanácti dalšími porotci bude vybírat „Hlavní město cyklistů ČR roku 2014“.

Jednotlivá města budou hodnocena nejen podle počtu cyklistů v ulicích nebo dopravní infrastruktury. O vítězi rozhodne celková kvalita procyklistické politiky města, znalost dopravního chování, konkrétní infrastruktura a úroveň probíhajících kampaní.

„Soutěž hodnotí cyklodopravní klima v jednotlivých městech, a to jak z pohledu dlouhodobých strategií rozvoje cyklodopravy a integrovaného plánování, tak i z pohledu konkrétních opatření zaměřených na podporu a rozvoj cyklodopravy,“ říká o podmínkách soutěže Jaroslav Martinek.

Vyhodnocení soutěžě na konci dubna

Vítěze určí porota, v níž usednou zástupci Centra dopravního výzkumu, odborníků na dopravu a bezpečnost a zástupci státních organizací (ministerstva, Státní zdravotní ústav, Státní fond dopravní infrastruktury) či profesních sdružení (Asociace výrobců a dovozců jízdních kol a velomateriálu – AVDK).

Soutěže se může zúčastnit kterékoli město v ČR, stačí pouze vyplnit internetovou přihlášku. Slavnostní vyhodnocení soutěže proběhne koncem dubna v Praze.

„Přestože pro vítěze jsou připraveny i věcné ceny, hlavním přínosem soutěže bude pro města vědomí, jak na tom s podporou cyklodopravy jsou, a také možnost srovnat se s ostatními českými městy,“ komentuje cíl soutěže Jaroslav Martinek. Zúčastnit se tak mohou i města, kde jízda na kole nemá velkou tradici a která stojí v podpoře cyklodopravy na pomyslné startovní čáře.


Další články
Nahoru