dnes
Úterý - obcasny-dest
8°C
zítra
Středa - zatazeno
10°C
pozítří
Čtvrtek - oblacno
10°C
Za dva roky se možná začne severojižní magistrála měnit na městskou třídu
Po severojižní magistrále, tedy samotným centrem města, projede denně zhruba 100 000 aut denně. Foto: archiv

Za dva roky se možná začne severojižní magistrála měnit na městskou třídu

Praha si nechá vypracovat koncepci zklidnění severojižní magistrály, která by se postupně měla přeměnit na městskou třídu. Studie se bude týkat celé magistrály, tedy od Veletržní ulice až po Jižní spojku. Rozhodli o tom radní hlavního města. Dokument vypracuje Institut plánování a rozvoje. V minulosti bylo vypracováno několik studií, žádná z nich ale nebyla realizována.  

„Dnes je Severojižní magistrála dálnicí, která vytváří v Praze v celé své délce bariéru tak, že vlastně dělí město vedví. Tato studie nakreslí, jak udělat z dálnice městskou třídu, po které budou vedle aut také normálně chodit lidé, jezdit cyklisté, kde přibudou stromy. Očekávám, že tato proměna sem přitáhne i obchodní aktivity, že vznikne bulvár. Studie se bude týkat celého úseku magistrály od Veletržní ulice až po Jižní spojku,“ uvedl náměstek Matěj Stropnický (SZ/Trojkoalice).

V uplynulých letech vzniklo několik iniciativ pro zklidnění magistrály. Například v roce 2010 vypracovalo město materiál nazvaný Humanizace severojižní magistrály. Za vlády bývalého primátora Pavla Béma (ODS) dokonce město podepsalo s tehdejší vládou Mirka Topolánka (ODS) memorandum o zklidnění komunikace. Výrazné změny se ale nikdy neuskutečnily.

 „Dnešní podobu magistrály považují za překonanou i všechny městské části, jimiž prochází, léta ji kritizují občanské iniciativy. Jednání mé a náměstka Petra Dolínka musí tak v následujících týdnech vést nejprve k tomu, abychom sladili všechny tyto představy,“ dodal Stropnický.

Koncepční studie bude hotova v únoru příštího roku a poté začne bezodkladně zpracovávání dokumentace pro územní a stavební řízení. „Očekávám, že v roce 2017 by mohla začít přestavba,“ uzavřel.


Praha uspěla ve sporu s řidičem UBERu. Podle soudu se jedná o taxislužbu

8. listopadu 2017 v 18:30

Nejvyšší správní soud zrušil verdikt městského soudu v kauze řidiče využívajícího aplikaci UberPop. Řidič město žaloval kvůli tomu, že nesouhlasil s pokutou od magistrátu. Nejvyšší správní soud tak svým rozhodnutím potvrdil, že UBER má být posuzován jako klasická...

Další články
Nahoru