Dnes Pátek - zatazeno 18°C
Zítra Sobota - jasno 22°C
Pátek 29. 3. 2024
Svátek má Taťána
Nabídka pro inzerenty
Inzerujte na serveru www.prazskypatriot.cz za zvýhodněné ceny.
Z Veleslavína na letiště mají do tří let jezdit velkokapacitní elektrobusy
Elektrobus v úseku Pamlovka - Letňany. Foto: Petr Ludvíček / DPP

Z Veleslavína na letiště mají do tří let jezdit velkokapacitní elektrobusy

Na Letiště Václava Havla mají z Veleslavína na lince 119 místo klasických autobusů jezdit velkokapacitní elektrobusy. Důvodem je nízká kapacita naftových autobusů a zlepšení ovzduší. Jezdit by mohly začít do tří let. ČTK to řekl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Náklady budou zhruba 900 milionů korun. Praha zavedla elektrobusy již na lince z Palmovky do Letňan a plánuje elektrifikovat ještě další linky.

„Myslím, že bychom mohli mít během dvou let povolení a do tří let by se tam mohlo jezdit. Dnes zkrátka nejsme schopni těmi kloubovými autobusy, které máme, zajistit kvalitní dopravu na letiště. Elektrobus poskytuje přínos v celkovém komfortu, je velkokapacitní, takže se nemusí autobusy zdvojovat jako letos v létě," řekl Scheinherr.

Magistrát chce pořídit elektrobusy s takzvaným dynamickým dobíjením. Vozy bude pohánět baterie, které bude moci za jízdy na některých místech dobíjet z troleje.

Nové trolejové vedení chce Praha vybudovat obousměrně na některých místech v úseku mezi Nádražím Veleslavín, Dědinou a Terminálem 3. Trolej by měla v součtu délku 4,8 kilometru. Dobíjecí trolej by byla rovněž v obratišti na Veleslavíně a na letišti.

Náklady na vybudování infrastruktury radnice odhaduje na necelých 300 milionů korun. Dalších 600 milionů korun má stát pořízení 20 elektrobusů.

V garáži Řepy má vzniknout základna pro další rozvoj elektrifikace autobusových linek v levobřežní části Prahy. V areálu tak budou například dobíjecí stanice. Nové troleje by budoucnu mohl dopravní podnik troleje využít při rozšiřování tramvajových tratí.

Kromě linky číslo 119 zamýšlí město v této části Prahy elektrifikovat další dvě linky, a to autobusy číslo 131 a 191. „Ty přijdou na řadu ale až po zavedení elektrobusu na lince 119," řekl Scheinherr.

Elektrobus, který je schopen se dobíjet během jízdy z troleje, jezdí od loňska na lince z Palmovky do Letňan. Na trase se z troleje nabíjí v Prosecké ulici, kde překonává velké stoupání, při kterém se rychleji vybíjí baterie.

V hlavním městě vyjel první klasický trolejbus před více než 80 lety, tedy 9. srpna 1936. První linka vyjela od tramvajové vozovny Střešovice a trolejbusy jezdily v Praze přes 30 let. Poslední vyrazil od vinohradské Orionky v neděli 15. října 1972.


Autor: ČTK

Na Štěrboholské spojce budou opravena svodidla

25. března 2024 v 06:58

V termínu od 28. března do 28. dubna bude na Štěrboholské spojce probíhat oprava svodidel a zábradlí mostní konstrukce přes Hostavický potok.

Výměna plynového potrubí na Lehovci a omezení dopravy v Kukelské

24. března 2024 v 07:47

V termínu od 6. dubna do 30. dubna bude postupně pro veškerý automobilový provoz i parkování uzavírána Kukelská ulice na Lehovci. Důvodem postupného uzavírání ve 3 fázích je výměna starého plynového potrubí, které vede ve vozovce.

Koncem března se mění vedení dopravy v Komořanské ulici

22. března 2024 v 09:35

Technická správa komunikací hl. m. Prahy (TSK) naplno obnoví po zimní přestávce práce na Komořanské ulici. V pondělí 25. března se změní aktuální vedení dopravy, a to s ohledem na postup stavebních prací. Spočívat bude v převodu automobilové dopravy ve směru do centra na novou komunikaci...

Hornokrčská ulice bude uzavřena

21. března 2024 v 15:47

V pondělí 25. března zahájí Technická správa komunikací (TSK) opravu dalšího úseku vozovky a chodníků v ulici Hornokrčská v Městské části Praha 4, a to v úseku od křižovatky U Krčské vodárny po ulici Budějovická. 

Další články
Nahoru