dnes
Úterý - mlha
15°C
zítra
Středa - zatazeno
16°C
pozítří
Čtvrtek - zatazeno
15°C
Z Veleslavína na letiště mají do tří let jezdit velkokapacitní elektrobusy
Elektrobus v úseku Pamlovka - Letňany. Foto: Petr Ludvíček / DPP

Z Veleslavína na letiště mají do tří let jezdit velkokapacitní elektrobusy

Na Letiště Václava Havla mají z Veleslavína na lince 119 místo klasických autobusů jezdit velkokapacitní elektrobusy. Důvodem je nízká kapacita naftových autobusů a zlepšení ovzduší. Jezdit by mohly začít do tří let. ČTK to řekl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Náklady budou zhruba 900 milionů korun. Praha zavedla elektrobusy již na lince z Palmovky do Letňan a plánuje elektrifikovat ještě další linky.

„Myslím, že bychom mohli mít během dvou let povolení a do tří let by se tam mohlo jezdit. Dnes zkrátka nejsme schopni těmi kloubovými autobusy, které máme, zajistit kvalitní dopravu na letiště. Elektrobus poskytuje přínos v celkovém komfortu, je velkokapacitní, takže se nemusí autobusy zdvojovat jako letos v létě," řekl Scheinherr.

Magistrát chce pořídit elektrobusy s takzvaným dynamickým dobíjením. Vozy bude pohánět baterie, které bude moci za jízdy na některých místech dobíjet z troleje.

Nové trolejové vedení chce Praha vybudovat obousměrně na některých místech v úseku mezi Nádražím Veleslavín, Dědinou a Terminálem 3. Trolej by měla v součtu délku 4,8 kilometru. Dobíjecí trolej by byla rovněž v obratišti na Veleslavíně a na letišti.

Náklady na vybudování infrastruktury radnice odhaduje na necelých 300 milionů korun. Dalších 600 milionů korun má stát pořízení 20 elektrobusů.

V garáži Řepy má vzniknout základna pro další rozvoj elektrifikace autobusových linek v levobřežní části Prahy. V areálu tak budou například dobíjecí stanice. Nové troleje by budoucnu mohl dopravní podnik troleje využít při rozšiřování tramvajových tratí.

Kromě linky číslo 119 zamýšlí město v této části Prahy elektrifikovat další dvě linky, a to autobusy číslo 131 a 191. „Ty přijdou na řadu ale až po zavedení elektrobusu na lince 119," řekl Scheinherr.

Elektrobus, který je schopen se dobíjet během jízdy z troleje, jezdí od loňska na lince z Palmovky do Letňan. Na trase se z troleje nabíjí v Prosecké ulici, kde překonává velké stoupání, při kterém se rychleji vybíjí baterie.

V hlavním městě vyjel první klasický trolejbus před více než 80 lety, tedy 9. srpna 1936. První linka vyjela od tramvajové vozovny Střešovice a trolejbusy jezdily v Praze přes 30 let. Poslední vyrazil od vinohradské Orionky v neděli 15. října 1972.


Palmovka – Maniny: V sobotu a v neděli nepojedu tramvaje

Včera v 08:39

V sobotu 26. října a v neděli 27. října, vždy od 8 hodin do 18:15 hodin bude z důvodu výměny svítidel veřejného osvětlení na Libeňském mostě obousměrně přerušen provoz tramvají v úseku Palmovka – Maniny.

Uzavření Bubenečského tunelu potrvá 3 noci

18. října 2019 ve 13:30

Z důvodu mytí bude Bubenečský tunel od 21. 10. do 24. 10. uzavřen vždy od 23 do 5 hodin.

Letenský tunel bude od pondělí čtyři noci uzavřen

18. října 2019 v 11:37

Z důvodu pravidelné údržby a mytí bude Letenský tunel od 21. října do 25. října, tj. 4 noci, vždy od 23 hodin do 5 hodin uzavřen.

V pondělí začne oprava povrchu vozovky ulice Do Říčan

18. října 2019 v 11:02

V pondělí 21. října zahájí Technická správa komunikací souvislou údržbu komunikace Do Říčan v úseku Českobrodská – Na Korunce.

Uzavření tunelového komplexu Blanka

17. října 2019 ve 13:26

Od soboty 19. října od 23 hodin do neděle 20. října do 5 hodin bude tunelový komplex uzavřen.

Další články
Nahoru