dnes
Středa - jasno
7°C
zítra
Čtvrtek - jasno
10°C
pozítří
Pátek - obcasny-dest
9°C
Z Veleslavína na letiště mají do tří let jezdit velkokapacitní elektrobusy
Elektrobus v úseku Pamlovka - Letňany. Foto: Petr Ludvíček / DPP

Z Veleslavína na letiště mají do tří let jezdit velkokapacitní elektrobusy

Na Letiště Václava Havla mají z Veleslavína na lince 119 místo klasických autobusů jezdit velkokapacitní elektrobusy. Důvodem je nízká kapacita naftových autobusů a zlepšení ovzduší. Jezdit by mohly začít do tří let. ČTK to řekl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Náklady budou zhruba 900 milionů korun. Praha zavedla elektrobusy již na lince z Palmovky do Letňan a plánuje elektrifikovat ještě další linky.

„Myslím, že bychom mohli mít během dvou let povolení a do tří let by se tam mohlo jezdit. Dnes zkrátka nejsme schopni těmi kloubovými autobusy, které máme, zajistit kvalitní dopravu na letiště. Elektrobus poskytuje přínos v celkovém komfortu, je velkokapacitní, takže se nemusí autobusy zdvojovat jako letos v létě," řekl Scheinherr.

Magistrát chce pořídit elektrobusy s takzvaným dynamickým dobíjením. Vozy bude pohánět baterie, které bude moci za jízdy na některých místech dobíjet z troleje.

Nové trolejové vedení chce Praha vybudovat obousměrně na některých místech v úseku mezi Nádražím Veleslavín, Dědinou a Terminálem 3. Trolej by měla v součtu délku 4,8 kilometru. Dobíjecí trolej by byla rovněž v obratišti na Veleslavíně a na letišti.

Náklady na vybudování infrastruktury radnice odhaduje na necelých 300 milionů korun. Dalších 600 milionů korun má stát pořízení 20 elektrobusů.

V garáži Řepy má vzniknout základna pro další rozvoj elektrifikace autobusových linek v levobřežní části Prahy. V areálu tak budou například dobíjecí stanice. Nové troleje by budoucnu mohl dopravní podnik troleje využít při rozšiřování tramvajových tratí.

Kromě linky číslo 119 zamýšlí město v této části Prahy elektrifikovat další dvě linky, a to autobusy číslo 131 a 191. „Ty přijdou na řadu ale až po zavedení elektrobusu na lince 119," řekl Scheinherr.

Elektrobus, který je schopen se dobíjet během jízdy z troleje, jezdí od loňska na lince z Palmovky do Letňan. Na trase se z troleje nabíjí v Prosecké ulici, kde překonává velké stoupání, při kterém se rychleji vybíjí baterie.

V hlavním městě vyjel první klasický trolejbus před více než 80 lety, tedy 9. srpna 1936. První linka vyjela od tramvajové vozovny Střešovice a trolejbusy jezdily v Praze přes 30 let. Poslední vyrazil od vinohradské Orionky v neděli 15. října 1972.


Registr vozidel v Praze 6 bude otevřen

Včera ve 12:56

Od středy 1. dubna bude otevřeno dočasně uzavřené pracoviště registru vozidel v Radimově ulici v Praze 6. Pracoviště bude mít úřední hodiny v pondělí 8:00 – 11:00 hodin a ve středu 13:00 – 16:00 hodin pouze pro objednané.

Dopravní omezení na Letenské

Včera v 10:20

V noci z 1. na 2. dubna bude od 20 do 4:40 hodin uzavřena ulice Letenská v Praze 1. Důvodem je údržba tramvajové trati.

Uzavření tubusu Bubenečského tunelu

24. března 2020 v 07:14

Tubus A ve směru na Barrandovský most bude od 30. března do 3. dubna vždy od 23 hodin do 5 hodin uzavřen, tubus B bude bez omezení s provozem v původním směru.

Vlak projel u Masarykova nádraží návěstidlem zakazujícím jízdu

23. března 2020 ve 12:37

Spěšný vlak dnes ráno kolem 8:30 projel u Masarykova nádraží návěstidlem zakazujícím jízdu. Nikomu se nic nestalo, nevznikla žádná škoda. Kvůli zadokumentování události ale zhruba hodinu stál provoz na trati do Českého Brodu. Musely být také odřeknuty některé osobní vlaky. Provoz byl obnoven po...

Další články
Nahoru