dnes
Neděle - jasno
22°C
zítra
Pondělí - jasno
23°C
pozítří
Úterý - skorojasno
24°C
Z pražských ulic bude odstraňována nelegální reklama
Staré reklamni cedule jsou k vidění u mnoha pražských cest. Foto: Facebook

Z pražských ulic bude odstraňována nelegální reklama

Nelegální reklamy do osmi metrů čtverečních budou v Praze odstraněny. Týká se to 247 plakátovacích ploch, reklamních laviček a dalších reklam, které jsou na pozemcích metropole, ale nejsou součástí městského mobiliáře. V pondělí o tom rozhodli pražští radní.

Hlavní město vypoví smlouvy na tyto reklamy, Technická správa komunikací hl. m. Prahy (TSK) učiní totéž a zajistí odstranění reklam na pozemcích ve své správě i ve správě magistrátu.

Jedná se zhruba o 100 městských pozemků, kde se nachází téměř 250 reklamních zařízení. Přibližně polovina z nich je ovšem umístěna bez platné smlouvy a budou odstraněny v nejbližších dnech.

„Reklam v Praze od devadesátých let minulého století neustále přibývalo, nosiče neměly jednotnou podobu a dneska už z nich mnohde zbyly jen opuštěné rezavé konstrukce. Velká část reklamy je navíc umístěna nelegálně. Reklama do města patří, ale musí mít jasná pravidla,“ uvedl náměstek primátora pro oblast dopravy Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Výše nájmu za rok 2019 na legálně zasmluvněných nosičích činila celkem 2,2 milionu korun.  K nelegálnímu umisťování reklamních zařízení na pozemcích hlavního města však podle Scheinherra dochází i nadále. Je přitom komplikované vykonávat efektivní kontrolní činnost, v každém jednotlivém případě je totiž nutné dohledávat, zda k danému zařízení smlouva existuje.

To činí kontrolu administrativně náročnou, proto se pondělním rozhodnutím radních budou odstraňovat všechny reklamy bez rozdílu s výjimkou ploch městského mobiliáře. Nelegální reklamu TSK odřeže a ostatním bude vypovězena smlouva. Na pozemcích Prahy tak zůstane jen reklama do osmi metrů čtverečních zajišťovaná prostřednictvím městského mobiliáře.

„Praha je stále velmi zahlcena reklamními nosiči, které vizuálně znehodnocují podobu města, a navíc často překáží v pohybu chodcům nebo výhledu řidičům na křižovatkách. Naším cílem je kultivovat prostředí, ve kterém žijeme. Postupné čištění města od reklam je navíc v souladu s Manuálem tvorby veřejných prostranství z dílny Institutu plánování a rozvoje Prahy,“ dodal náměstek primátora pro oblast územního rozvoje Petr Hlaváček (za TOP 09).

Dále do této kategorie malých reklam patřila podle Hlaváčka i smlouva na lavičky uzavřená se společností AD-Net, která byla již loni v září vypovězena. Na základě výpovědi a rozsudku soudu bude z území metropole odstraněno celkem 1411 reklamních laviček s reklamní plochou do jednoho metru čtverečního.


Další články
Nahoru