Dnes Sobota - zatazeno 19°C
Zítra Neděle - oblacno 16°C
Sobota 13. 7. 2024
Svátek má Markéta
Pražské drby
Co se v Praze povídá aneb Tak trochu jiný pražský bulvár
Nabídka pro inzerenty
Inzerujte na serveru www.prazskypatriot.cz za zvýhodněné ceny.
Z pojištění auta mohou klienti Kooperativy dostat až 40 procent zpět
Provoz v Praze. Foto: archiv

Z pojištění auta mohou klienti Kooperativy dostat až 40 procent zpět

Pojišťovna Kooperativa nedávno představila bezplatnou aplikaci KOOPILOT do mobilního telefonu, která poskytne řidičům základní data o jejich stylu jízdy. Kromě zpětné vazby mohou motorizovaní klienti získat i slevu na pojištění. Na otázky ohledně novinky odpovídal Aleš Zethner, ředitel Úseku pojištění motorových vozidel v Kooperativě.  

Proč se rozhodla Kooperativa vyvinout aplikaci KOOPILOT?

Celosvětově dochází k rychlému rozvoji autopojištění na principu PHYD – Pay how you drive – plať tak, jak bezpečně jezdíš. Kooperativa jako lídr inovací na českém pojistném trhu proto nechtěla zůstat stranou. Náš produkt je, na rozdíl od konkurenčních řešení, založen nikoliv na instalaci dodatečného zařízení do automobilu, ale na pouhé instalaci aplikace do chytrého mobilního telefonu. Základní filozofii nového produktu asi nejlépe vystihuje heslo „každý, kdo jezdí bezpečně, si zaslouží odměnu“. Prostřednictvím aplikace budeme vyhodnocovat základní jízdní dovednosti jako je rychlost a její překračování, intenzita zrychlování, zatáčení a brždění, zaměříme se ale například i na to, jestli řidič používá mobilní telefon za jízdy. Všechny tyto funkcionality zároveň poskytnou cennou zpětnou vazbu zejména začínajícím nezkušeným řidičům a řidičkám, a mohou přispět ke zlepšení jejich řidičských schopností. Pokud budou jezdit bezpečně, po vyhodnocení skóre jim za každý kvartál vrátíme část pojistného vrátíme, takzvaný cashback. Ten se může vyšplhat až na 40 procent ze zaplaceného pojistného. 

koopilot-prezka Jaká jsou hlavní očekávání Kooperativy od této novinky?

Vzhledem k tomu, že po našich klientech nechceme několikatisícovou investici do telematické jednotky, tedy zařízení instalovaného do vozidla, ani o jeho cenu nenavyšujeme pojistné, doufáme, že „kouzlo“ stanovení pojistného dle způsobu řízení dostaneme k podstatně širší cílové skupině, než tomu bylo doposud. Vývoj aplikace bereme rovněž jako zajímavý příspěvek k bezpečnosti silničního provozu, protože dosavadní zkušenosti ukazují, že samotná instalace aplikace obvykle vede k odpovědnějšímu chování na silnici. Věříme, že novinka postavená na zajímavém technologickém principu nám pomůže lépe oslovit skupinu mladých, kde zatím nebodujeme tak, jak bychom si přáli.

S jakým počtem uživatelů budete spokojení?

Věříme, že naše novinka osloví každého, kdo se na silnici chová odpovědně a chce jezdit bezpečně. Zejména chceme oslovit mladé řidiče nebo ty, kteří ještě nemají vyježděný žádný bonus a s řízením teprve začínají. Možná to bude znít překvapivě, ale z našich průzkumů vyplývá, že jednou z nejzajímavějších cílových skupin jsou, kromě samotných mladých řidičů, i jejich rodiče, kterým není jedno, jak jejich potomek řídí a zároveň o něj mají obavy. Na druhou stranu, pokud bude mít zájem o aplikaci jakýkoliv náš klient, neexistuje žádné omezení, které by tomu bránilo. Věříme, že už během prvního roku s produktem oslovíme vyšší tisíce řidičů, potenciál do budoucna je obrovský. 

Kdy bude mít klient možnost na maximální výši cashbacku 40 procent? 

Samozřejmou podmínkou je instalace aplikace a její aktivní používání, klíčovým parametrem pro výplatu cashbacku je takzvané řidičské skóre – souhrnné vyjádření řidičských kvalit, skládající se z jednotlivých sledovaných parametrů. Maximální výše cashbacku není pro všechny stejná, souvisí s rizikovostí řidiče a kategorií vozidla – na ten nejvyšší dosáhnou právě mladí řidiči ve vybraných kategoriích vozidel. Aktuálně dosažený cashback klient v každý okamžik najde na úvodní obrazovce aplikace. Cashback se nevyplácí, pokud měl řidič v daném období pojistnou událost. 

zethnera-2

Aleš Zethner

V dozelena laděné aplikaci nelze přehlédnout červené tlačítko SOS. K čemu slouží?

V případě poruchy nebo nehody stačí zmáčknout tlačítko a dojde k odeslání veškerých údajů o poloze, řidiči, smlouvě a automobilu asistenční službě, která obratem zavolá zpět a s klientem se domluví na řešení situace. 

Plánujete v aplikaci, třeba podle zkušeností z fungování, v budoucnu nějaké změny?

Celý projekt je živoucím organismem, do budoucna plánujeme celou řadu dalších funkcionalit. Testujeme například automatickou detekci nehody tak, aby v jejím případě došlo okamžitě k předání informace buď asistenční službě, nebo přímo složkám integrovaného záchranného systému. Přemýšlíme o tom, jak aplikaci dále zatraktivnit například prostřednictvím různých soutěží, či výzev, nebo aktivních tipů ke způsobu řízení. Samotným spuštěním aplikace naše práce rozhodně neskončila.


Autor: puc

Praha 4 hledá členy do volebních komisí při volbách do Senátu

Včera v 10:33

Radnice se rozhodla výrazně navýšit odměnu pro členy OVK. Za první kolo bude přidáno 500, v případě druhého kola pak dalších 1500 korun.

Aplikace KOOPILOT funguje už přes rok, užívá ji už deset tisíc řidičů

10. července 2024 ve 12:46

Vloni v květnu představila pojišťovna Kooperativa unikátní aplikaci KOOPILOT, která vyhodnocuje styl jízdy řidiče. Klienti si ji zdarma nainstalují do svého chytrého telefonu při sjednání pojištění vozidla a na základě hodnocení této aplikace mohou získat část zaplaceného...

Sládkovičovu ulici čeká několikaměsíční rekonstrukce

10. července 2024 v 10:25

Na tři etapy z různým dopravním režimem je rozdělena celková rekonstrukce Sládkovičovy na sídlišti Krč. První etapa začíná ve středu 10. července a potrvá až do pátku 9. srpna. Druhá, navazující etapa, by měla být hotova do pondělí 9. září a poslední etapa pak skončí v úterý...

Jiří Jarkovský bude novým členem představenstva Czech Airlines Handling

9. července 2024 v 15:02

Novým členem představenstva odbavovací společnosti Czech Airlines Handling (dceřiná společnost Letiště Praha) bude od prvního srpna Jiří Jarkovský. Jeho hlavním úkolem bude strategické plánování činností společnosti CSAH v kombinaci s nepravidelností provozu. Současný předseda představenstva Tomáš...

Praha 14: Letní čištění ulic

8. července 2024 ve 12:17

Letní blokové čištění ulic bude v Praze 9 probíhat v termínu od 29. července do 9. srpna.

Další články
Nahoru