Dnes Čtvrtek - jasno 12°C
Zítra Pátek - polojasno 12°C
Čtvrtek 28. 9. 2023
Svátek má Václav, státní svátek
Newsletter Pražský patriot
Pro odběr ranního přehledu článků za posledních 24 hodin se přihlaste zde.
Z pojištění auta mohou klienti Kooperativy dostat až 40 procent zpět
Provoz v Praze. Foto: archiv

Z pojištění auta mohou klienti Kooperativy dostat až 40 procent zpět

Pojišťovna Kooperativa nedávno představila bezplatnou aplikaci KOOPILOT do mobilního telefonu, která poskytne řidičům základní data o jejich stylu jízdy. Kromě zpětné vazby mohou motorizovaní klienti získat i slevu na pojištění. Na otázky ohledně novinky odpovídal Aleš Zethner, ředitel Úseku pojištění motorových vozidel v Kooperativě.  

Proč se rozhodla Kooperativa vyvinout aplikaci KOOPILOT?

Celosvětově dochází k rychlému rozvoji autopojištění na principu PHYD – Pay how you drive – plať tak, jak bezpečně jezdíš. Kooperativa jako lídr inovací na českém pojistném trhu proto nechtěla zůstat stranou. Náš produkt je, na rozdíl od konkurenčních řešení, založen nikoliv na instalaci dodatečného zařízení do automobilu, ale na pouhé instalaci aplikace do chytrého mobilního telefonu. Základní filozofii nového produktu asi nejlépe vystihuje heslo „každý, kdo jezdí bezpečně, si zaslouží odměnu“. Prostřednictvím aplikace budeme vyhodnocovat základní jízdní dovednosti jako je rychlost a její překračování, intenzita zrychlování, zatáčení a brždění, zaměříme se ale například i na to, jestli řidič používá mobilní telefon za jízdy. Všechny tyto funkcionality zároveň poskytnou cennou zpětnou vazbu zejména začínajícím nezkušeným řidičům a řidičkám, a mohou přispět ke zlepšení jejich řidičských schopností. Pokud budou jezdit bezpečně, po vyhodnocení skóre jim za každý kvartál vrátíme část pojistného vrátíme, takzvaný cashback. Ten se může vyšplhat až na 40 procent ze zaplaceného pojistného. 

koopilot-prezka Jaká jsou hlavní očekávání Kooperativy od této novinky?

Vzhledem k tomu, že po našich klientech nechceme několikatisícovou investici do telematické jednotky, tedy zařízení instalovaného do vozidla, ani o jeho cenu nenavyšujeme pojistné, doufáme, že „kouzlo“ stanovení pojistného dle způsobu řízení dostaneme k podstatně širší cílové skupině, než tomu bylo doposud. Vývoj aplikace bereme rovněž jako zajímavý příspěvek k bezpečnosti silničního provozu, protože dosavadní zkušenosti ukazují, že samotná instalace aplikace obvykle vede k odpovědnějšímu chování na silnici. Věříme, že novinka postavená na zajímavém technologickém principu nám pomůže lépe oslovit skupinu mladých, kde zatím nebodujeme tak, jak bychom si přáli.

S jakým počtem uživatelů budete spokojení?

Věříme, že naše novinka osloví každého, kdo se na silnici chová odpovědně a chce jezdit bezpečně. Zejména chceme oslovit mladé řidiče nebo ty, kteří ještě nemají vyježděný žádný bonus a s řízením teprve začínají. Možná to bude znít překvapivě, ale z našich průzkumů vyplývá, že jednou z nejzajímavějších cílových skupin jsou, kromě samotných mladých řidičů, i jejich rodiče, kterým není jedno, jak jejich potomek řídí a zároveň o něj mají obavy. Na druhou stranu, pokud bude mít zájem o aplikaci jakýkoliv náš klient, neexistuje žádné omezení, které by tomu bránilo. Věříme, že už během prvního roku s produktem oslovíme vyšší tisíce řidičů, potenciál do budoucna je obrovský. 

Kdy bude mít klient možnost na maximální výši cashbacku 40 procent? 

Samozřejmou podmínkou je instalace aplikace a její aktivní používání, klíčovým parametrem pro výplatu cashbacku je takzvané řidičské skóre – souhrnné vyjádření řidičských kvalit, skládající se z jednotlivých sledovaných parametrů. Maximální výše cashbacku není pro všechny stejná, souvisí s rizikovostí řidiče a kategorií vozidla – na ten nejvyšší dosáhnou právě mladí řidiči ve vybraných kategoriích vozidel. Aktuálně dosažený cashback klient v každý okamžik najde na úvodní obrazovce aplikace. Cashback se nevyplácí, pokud měl řidič v daném období pojistnou událost. 

zethnera-2

Aleš Zethner

V dozelena laděné aplikaci nelze přehlédnout červené tlačítko SOS. K čemu slouží?

V případě poruchy nebo nehody stačí zmáčknout tlačítko a dojde k odeslání veškerých údajů o poloze, řidiči, smlouvě a automobilu asistenční službě, která obratem zavolá zpět a s klientem se domluví na řešení situace. 

Plánujete v aplikaci, třeba podle zkušeností z fungování, v budoucnu nějaké změny?

Celý projekt je živoucím organismem, do budoucna plánujeme celou řadu dalších funkcionalit. Testujeme například automatickou detekci nehody tak, aby v jejím případě došlo okamžitě k předání informace buď asistenční službě, nebo přímo složkám integrovaného záchranného systému. Přemýšlíme o tom, jak aplikaci dále zatraktivnit například prostřednictvím různých soutěží, či výzev, nebo aktivních tipů ke způsobu řízení. Samotným spuštěním aplikace naše práce rozhodně neskončila.


Autor: puc

Začne zatím nepovinná registrace aut Ukrajinců

Dnes v 10:34

Od 1. října bude spuštěn registr vozidel ukrajinských vozidel provozovaných na území České republiky (mimo mezinárodní provoz). Do konce roku se mohou řidiči těchto vozidel v registru zapsat jako provozovatelé dobrovolně, od 1. ledna 2024 to bude jejich povinnost. Informoval o tom mluvčí pražského...

V Praze 14 se bude opravovat přechod pro chodce ve Slévačské

Včera ve 13:52

Od 9. do 31. října se bude opravovat přechod pro chodce ve Slévačské ulici před křižovatkou s ulicí Vizírská.

Praha 6: Uzavření Gymnasijní ulice

25. září 2023 v 09:01

Od 25. září do 4. října bude z důvodu obnovy vodovodního řadu uzavřena v obou směrech Gymnasijní ulice.

Silniční běh Běchovice - Praha přinese dopravní omezení

23. září 2023 v 06:05

V neděli 24. září se uskuteční 127. ročník silničního běhu Běchovice – Praha, který budou doprovázet dopravní opatření.  

Další články
Nahoru