Dnes Čtvrtek - oblacno 28°C
Zítra Pátek - bourky 27°C
Čtvrtek 30. 6. 2022
Svátek má Šárka
Zpravodajství
Aktuální zprávy z hlavního města
Byznys

Vzniklo Sdružení českých firem venkovní reklamy, kritizuje vyhlášku o regulaci reklamy

Nově vznikající Sdružení českých firem venkovní reklamy (SČVR) si klade za cíl hájit zájmy podnikatelů působících v oblasti venkovní reklamy. V současné době zastupuje 95 % menších firem dlouhodobě působících v tomto odvětví. Předsedou sdružení se stal Josef Soušek.

SČVR chce působit jako plnohodnotný partner pro jednání o koncepci reklamního trhu v hlavním městě, a je připraveno v těchto jednáních zastupovat zájmy svých členů. Hájit hodlá své členy i v dalších možných sporech se správními orgány, zejména pak v souvislosti s novelou vyhlášky č. 26/2005 Sb. hl. m. Prahy, která je podle sdružení zcela v rozporu s pravidly pro ochranu rovné hospodářské soutěže a měla by být kompletně přepracována.

„V současné době se nás nejvíce dotýká právě novela vyhlášky č. 26/2005 Sb. hl. m. Prahy, která je pro naše členy téměř likvidační. Hlavní město se s její pomocí údajně snaží snižovat vizuální smog. Chce toho dosáhnout zákazem pouze jednoho typu nosiče reklamy, a to reklamních plachet, kterých je ale na území Prahy jen několik desítek. Tisíce billboardů, bigboardů, doublebigboardů, citi light vitrín, výstrčí na sloupech veřejného osvětlení, reklamě na MHD město nadále ponechává a někde dokonce na tyto reklamní nosiče uzavírá nové smlouvy. Takto si tedy boj proti vizuálnímu smogu nepředstavujeme,” komentuje Josef Soušek, předseda sdružení.

Podle sdružení je vyhláška bezzubá, naprosto nekoncepční, a naopak zvýhodňuje primárně větší subjekty podnikající v reklamním byznysu právě na pozemcích a majetku města. Město tak svým nařízením zvýhodňuje samo sebe. Už samotná fáze přípravy vyhlášky a její konzultace byly dle Souška pochybné.

„Očekávali bychom, že u takto významné regulace zasahující výrazně do práv podnikatelů se bude Magistrát snažit zapojit zástupce byznysu a další přímo dotčené subjekty. To se vůbec nestalo, a naopak se s námi ze začátku úředníci bavit odmítali.”

Podporu SČVR vyjádřilo mimo jiné i Občanské sdružení majitelů domů, zastupující více než 3000 členů, nebo někteří ředitelé pražských škol. Podle sdružení kvůli zákazu reklamních plachet přijdou o nemalé příjmy do svých rozpočtů (řádově miliony korun ročně) a vzhledem k absenci přechodného období by mohli výpadky příjmů očekávat již v horizontu měsíců.

„Je opravdu nešťastné, že vyhlášku nikdo během její přípravy s dotčenými subjekty nediskutoval. Takhle máme z celé situace pocit, že materiál vznikl účelově jako předvolební politické PR a malá domů pro velké provozovatele reklamy. Tomu nasvědčuje i na vodě postavená argumentace magistrátu obhajující nutnost regulace. Navíc opřená o jakousi blíže nespecifikovanou poptávku veřejnosti. Absence detailní dopadové studie už je jen pomyslnou třešničkou na dortu,” dodává Soušek. 


Autor: TZ, red

Nezveřejňování finančních výkazů ve sbírce listin může mít pro firmy fatální následky

Včera ve 14:57

Daňové přiznání za rok 2021 bylo letos možné podávat do konce března v papírové formě, elektronicky do konce dubna a do konce června, pokud společnost využije služeb daňového poradce. Přesto, že se nejzazší termín pro zveřejnění výsledků hospodaření se blíží, finanční výkazy za loňský rok ve...

EY Světovým podnikatelem roku 2022 se stal Gaston Taratuta z Argentiny

10. června 2022 v 19:44

Vítězem letošního světového finále soutěže EY Podnikatel roku byl na slavnostním ceremoniálu v monackém Salle des Étoiles vyhlášen Gaston Taratuta, zakladatel a generální ředitel argentinské společnosti Aleph Group, Inc. Soutěže se zúčastnilo více než 350 podnikatelů, Gaston Taratuta byl vybrán...

Skanska spouští prodej vysočanského bytového domu Alfred

6. června 2022 v 07:54

Společnost Skanska zahajuje prodej bytů v dalším domě druhé etapy projektu čtvrť Emila Kolbena. Bytový dům Alfred vyroste na 11 tisících m2 a nabídne 179 bytových jednotek. Výstavba začne ke konci letošního roku a její dokončení se předpokládá v roce 2025. 

Téměř tři čtvrtiny sporů se zahraničními prodejci loni vyřešilo ESC

30. května 2022 v 11:40

Čeští spotřebitelé se loni dočkali výrazné pomoci od Evropského spotřebitelského centra (ESC). Jeho právníci úspěšně vyřešili 72 procent jejich sporů s podnikateli z jiných zemí Evropské unie, Norska, Islandu a Velké Británie, a to hlavně v oblasti nákupů přes internet. Nejvyšší mimosoudně...

Další články
Nahoru