Dnes Středa - polojasno 19°C
Zítra Čtvrtek - polojasno 17°C
Středa 5. 10. 2022
Svátek má Eliška
Zpravodajství
Aktuální zprávy z hlavního města
Vytvoření Hradebního korza schváleno, první část začne vznikat za dva roky
Takto by měla po úpravách vypadat ulice Revoluční, pohled od náměstí Republiky směrem k Vltavě. Zdroj vizualizace: Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy

Vytvoření Hradebního korza schváleno, první část začne vznikat za dva roky

Oblast ulic Revoluční, náměstí Republiky, Na Příkopě, 28. října a Národní v centru Prahy se má stát jednolitým bulvárem a obchodní třídou. V celé délce by mělo vzniknout oboustranné stromořadí a mezi Perštýnem a náměstím Republiky by v budoucnu mohly opět jezdit tramvaje. Plyne to z koncepce takzvaného Hradebního korza, kterou nedávno schválili městští radní. Informoval o tom mluvčí magistrátu Vít Hofman.

Dvoukilometrová procházka od Národní k Prašné bráně bude konečně příjemným zážitkem. Rada hl. m. Prahy na konci června schválila dokončenou studii na proměnu ulic Na Příkopě, 28. října a Jungmannova náměstí.

Souvislé území vedoucí od mostu Legií ke Štefánikovu mostu by se mělo stát novým bulvárem a obchodní třídou. Studii vypracoval Aoc ateliér, zadavatelem byl Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR). Ještě v létě bude zahájeno projektování, fyzicky by se území mělo postupně začít měnit za dva roky, začne se na Revoluční.

Prostor ulic Národní, 28. října, Na Příkopě a Revoluční, který dnes chápeme společně jako Hradební korzo, je urbanistickým otiskem stopy někdejších staroměstských hradeb, respektive hradebního příkopu.

Projekt Hradebního korza má za cíl podpořit rozšíření pražské hlavní promenádní obchodní ulice z dnes vymezeného úseku Jungmannovo náměstí – náměstí Republiky do celého území od mostu Legií, až po Štefánikův most. Ty se nacházejí v území bývalých staroměstských hradeb, které chtěl za svého života odstranit už Karel IV. Hradby zde však zůstaly další čtyři století.

„Jedná se o jedno z nejrušnějších a také nejvýznamnějších kulturně společenských center Prahy, nicméně v dnešní době je prostor přesycen nevzhlednou reklamou, v převážné většině přetížen automobilovou dopravou jak v pohybu, tak parkujícími auty v ulicích. Studie nabízí řešení všech těchto problémů, dojde i k rekonstrukci povrchů, opravu a doplnění nového mobiliáře nebo umístění zeleně,“ řekl náměstek primátora pro územní rozvoj Petr Hlaváček (za TOP 09). 

Nejrychlejší možnou spojnicí náměstí Republiky a Václavského náměstí je v současnosti chůze. Cílem koncepce je takto důležité obchodní tepně Prahy navrátit důstojnost metropolitního bulváru, zajistit příznivé podmínky pro nemotorovou a hromadnou dopravu, podpořit zdravou ekonomiku, a hlavně vytvořit kvalitní veřejný prostor.

„Součástí koncepce je i návrh tramvajové trati, která bude propojovat zastávky Náměstí Republiky, Národní třída a Muzeum. Tramvaj zde jezdila do roku 1985, kdy došlu k rozhodnutí ji zrušit po dokončení výstavby metra,“ připomněl náměstek primátora pro oblast dopravy Adam Scheinherr (Praha Sobě).

„Společně s ateliérem Aoc jsme připravili informační kontejner, který byl umístěn přímo na území Hradebního korza. Cílem bylo občanům představit historii území či jeho možný vývoj a zároveň od nich získat podněty. Většina místních si stěžovala na katastrofální dopady masového turismu, na kvalitu a nabídku služeb a prostor. Mnoho architektonických prvků nebo mobiliář jsou za hranicí své životnosti,“ uvedl Ondřej Boháč, ředitel IPR.

Samostatnou částí je pak přeměna ulice Revoluční. Ta by měla být dokončena v roce 2024. Kromě širších chodníků a odstranění bariér zde přibydou na dvě desítky nových stromů.


Autor: Karel Netolický

Hasiči vyprostili dvě osoby po nehodě na Jižní spojce

24. září 2022 v 16:50

Hasiči ze dvou stanic zasahovali v pátek 23. září od 12:01 hodin v Praze 10, na Jižní spojce v oblasti Záběhlic, u nehody kamionu a dodávky. Informoval o tom mluvčí pražských hasičů Martin Kavka.

Další články
Nahoru