
Výtopna Zlíchov s historickými lokomotivami se bourat nebude, zachráněna však ještě není
29. října 2020 15:34 | Aktualizováno v 18:55
Výtopna Zlíchov z roku 1873 je místem, kde parkují a jsou vystaveny desítky historických lokomotiv, lokotraktorů, vagonů či parních válců.
Přesunutí stavebního zázemí pro připravovanou radiálu ČTK potvrdil náměstek primátora a radní pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě). „Připravili jsme alternativní varianty řešení zařízení staveniště a přístupu do stavební jámy, díky kterým budeme moct zachránit objekt Výtopny Zlíchov. Finální řešení bude dopracováno v dokumentaci pro stavební povolení popřípadě v realizační dokumentaci. Důležitou proměnou pro alternativní řešení úpravy projektu bude i odkup pozemků od Českých drah Městskou částí Praha 5, protože k zachování Výtopny je zásadní i vlastnictví pozemků pod ní," řekl. Výtopna se tak bourat nebude.
„Je to dobrá zpráva, stále však v celém projektu zůstávají nesmysly," okomentoval současné plány k Radlické radiále Sitta. Nelíbí se mu především možné přeložení přilehlé ulice Ke Sklárně, nad kterou by nově měl vést jeden z nadjezdů. Tento krok by podle něj neumožnil využívat zadní halu a také přilehlý dvůr.

Zhruba 5,5 kilometru dlouhá Radlická radiála má propojit vnější a vnitřní okruh na jihozápadě metropole. Podle původního projektu by měla zahrnovat pět mimoúrovňových křižovatek a tři tunely, polovina trasy má podle dřívějších plánů vést pod zemí. Původní odhad nákladů je 14 miliard korun.