
Výstavba tramvajové trati mezi Libuší a Modřany začne na jaře, bude stát 304 milionů korun
20. října 2021 07:18
„Pokud vše půjde, jak má, brzy zahájíme stavbu tohoto 1,7 kilometru dlouhého úseku, který výhledově čeká prodloužení až k budoucí stanici metra D Nové Dvory,“ uvedl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě).
„Po podepsání smlouvy s vítězem veřejné zakázky začneme s přípravnými pracemi, abychom mohli na jaře příštího roku zahájit samotnou výstavbu, která potrvá 14 měsíců. První cestující by se po nové trati mohli svézt nejpozději na konci jara 2023,“ upřesnil technický ředitel DPP Jan Šurovský.
Nová dvoukolejná trať naváže na stávající obratiště Sídliště Modřany, odkud dále povede podél ulice Generála Šišky k Sídlišti Libuš a křižovatce s Novodvorskou ulicí, do které odbočí. Po Novodvorské ulici pak povede k budoucí stanici metra D Libuš, do úrovně současné autobusové zastávky Pavlíkova, kde zatím bude končit úvratí.
DPP zde nicméně na základě dohody s majiteli tamních pozemků připravuje dočasnou smyčku, která bude sloužit do doby, než DPP zprovozní prodloužení tratě až na Nové Dvory.

Čtěte také:
Byl vybrán projektant tramvaje na Strahov
Na nové budou čtyři dvojice zastávek: Modřanský vodojem, Observatoř Libuš, Sídliště Libuš a Libuš. Poslední dvě jmenované umožní cestujícím přestup na místní autobusové linky.
Prodloužení tramvajové tratě na Nové Dvory je předpokládáno v horizontu pěti let. Tramvaje tak budou jezdit do lokality, ve které Praha plánuje novou zástavbu. Tu by měla zajišťovat městská Pražská developerská společnost.
Prodloužení tramvajové trati je přáním Prahy 12, Prahy-Libuš a také čtvrté městské části. Už předloni v červenci schválili radní Prahy 4 usnesení, kterým „MČ Praha 4 zásadně nesouhlasí s ukončením (byť dočasným) tramvajové trati na Libuši a žádá o neprodlené přehodnocení záměru a nejpozději v souvislosti s metrem D dostavbu trati až na Nové Dvory.“
„Toto je opakovaně schválená varianta obsažená roky v územním plánu, je jediná vyhovující z hlediska organizace MHD na jihu města. Nové Dvory budou dobudovány do obvodového spádového centra a také musí být zásadním dopravním uzlem, je to jediné vhodné místo,“ sdělil již dříve serveru Pražský patriot 1. místostarosta Prahy 4 pro oblasti financí, dopravy a evropských fondů Zdeněk Kovářík (ODS).
DPP připravuje také další prodloužení tramvajových tratí. V září získal stavební povolení na prodloužení trati z Divoká Šárky na sídliště Dědina. Stavět by se mělo začít v příštím roce.Podnik již buduje prodloužení trati z Barrandova do Holyně, která bude posléze protažena do Slivence. Nedávno dokončil také novou smyčku na Zahradním Městě a zprovoznil prodlouženou trať z Pražského povstání na Pankrác. Plánuje se i trať z Kobylis do středočeských Zdib.