Výstavba lávky z Holešovic do Karlína začne ještě v zimě, potrvá 14 měsíců
11. prosince 2021 08:50
Lávka nazývaná HolKa v Karlíně na Rohanském nábřeží vyústí na cyklostezku vedoucí po protipovodňové bariéře. CA Immo plánuje na tuto celoměstsky důležitou křižovatku pěších a cyklistických tras navázat jak ve směru jižně do Karlína, kde vznikne park s veřejnou zelení, tak oživením břehu řeky v rámci projektu Karlínská náplavka.
Vstup na lávku z holešovického břehu
„Vzájemná domluva se soukromými investory a společný zájem v lokalitě je základ pro úspěšnou proměnu území. A to neplatí pouze u lávky mezi Holešovicemi a Karlínem, jako tomu je v tomto případě, ale úplně všude. Díky lávce HolKa se karlínští dostanou za pár minut před brány Holešovické tržnice. Urychlí taky cestu lidem z Žižkova. Svou polohou totiž navazuje na Vítkovský tunel. Skvělé je, že získáme i nový bezbariérový přístup na ostrov Štvanice, který čeká celková proměna,” řekl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě).
„Jsem rád, že na projekt lávky HolKa můžeme na Karlínské straně navázat zvelebením prostoru na břehu řeky a komunitním parkem. Tato veřejná prostranství do budoucna nejen umožní navazující pěší vazby ve směru na Karlínské náměstí, ale stanou se i dějištěm mnoha kulturních, sportovních i gastronomických akcí a atraktivním místem pro volnočasové aktivitami pro místní rezidenty, obyvatele okolních čtvrtí, i zaměstnance z přilehlých kanceláří administrativní čtvrti River City Prague,“ uvedl Václav Jonáš, ředitel CA Immo v České republice.Místo, které se v budoucnu promění v komunitní park a také důležitou spojnici mezi Prahou 7 a Prahou 8, od začátku prosince oživilo zimní kluziště River Rink. V současné době tudy vedou také stezky pro běžce, cyklisty i bruslaře. Na nedalekém starém vodáckém kanále na Štvanici potom vznikne umělá říční surfová vlna s výhledem na Pražský hrad.
Výstavba lávky HolKa by měla začít letos v zimě a potrvá 14 měsíců. Stavbu pro město provede společnost Skanska, která zvítězila ve výběrovém řízení. Celá konstrukce po dokončení překlene Vltavu v délce 38 metrů mezi Karlínem a Štvanicí a 149 metrů mezi Štvanicí a Holešovicemi.
Konstrukce lávky do výšky a nebude bránit chodcům a cyklistům v pohledech na Prahu, vodu a stromy. Architektura mostu využívá minimalistické sochařství.
HolKa bude postavena z ušlechtilého materiálu, ultra-vysokohodnotného betonu s lesklým bílým mramorovým povrchem. Na lávku bude jednoduchý přístup. Její návrh počítá i s požadavky protipovodňové ochrany a bezbariérového řešení nástupů na lávku.