Dnes Neděle - mlha 9°C
Zítra Pondělí - oblacno 7°C
Neděle 25. 2. 2024
Svátek má Liliana
Nabídka pro inzerenty
Inzerujte na serveru www.prazskypatriot.cz za zvýhodněné ceny.
Vysokorychlostní trať mezi Prahou a Lovosicemi zná svého projektanta
Architektonický návrh terminálu vysokorychlostní železnice na východním okraji Prahy. Vizualizace: SŽ

Vysokorychlostní trať mezi Prahou a Lovosicemi zná svého projektanta

Správa železnic (SŽ) uzavřela smlouvu s dodavatelem dokumentace pro územní rozhodnutí (DUR) úseku vysokorychlostní trati (VRT) Podřipsko. Projektanti kromě dokumentace zpracují také záměr projektu, podklady pro proces posouzení vlivů stavby na životní prostředí EIA a digitální model tratě ve standardu BIM. Ve výběrovém řízení uspělo sdružení firem vedené společností METROPROJEKT Praha. Informoval o tom mluvčí SŽ Jan Nevola. Úsek po svém spuštění zkrátí jízdní dobu mezi Prahou a Ústím nad Labem o téměř 30 minut.

Státní organizace SŽ podepsala další smlouvu na dodavatele dokumentací pro DUR připravované sítě vysokorychlostních tratí. Tentokrát pro rameno Praha – Ústí nad Labem – Drážďany.

Zhruba šedesátikilometrový úsek VRT Podřipsko vyprojektuje mezinárodní sdružení firem METROPROJEKT Praha, Valbek, Mott MacDonald CZ, MOTT MACDONALD a EGIS RAIL. Součástí smlouvy je také komplexní projednání dokumentací s úřady a zajištění všech procesů pro získání pravomocného územního rozhodnutí.

„VRT Podřipsko bude na základě smlouvy zpracována v digitálním modelu BIM, který mimo jiné umožní efektivnější správu tratě a může snížit náklady na její údržbu. Dodavatel připraví také materiály pro potřeby vyhodnocení vlivů stavby na životní prostředí EIA,“ popsal mluvčí Nevola.

Vysokorychlostní trať mezi pražskou Balabenkou a Lovosicemi je součástí důležitého mezinárodního spojení mezi hlavním městem, Ústím nad Labem a německými Drážďany. Úsek bude využívat několik druhů vlaků osobní dopravy, přičemž nejrychlejší spoje svezou cestující rychlostí 320 kilometrů za hodinu.

Díky propojením se stávající železniční sítí budou moci vysokorychlostní vlaky obsluhovat také přilehlé regiony. VRT Podřipsko nebude sloužit nákladní dopravě, která však využije uvolněnou kapacitu na stávající koridorové trati. Spojení mezi Prahou a Ústím nad Labem se po spuštění tohoto úseku zkrátí o více než půl hodiny.

Zahájení stavby předpokládá Správa železnic zhruba za pět let. Spuštění provozu o zhruba tři roky později. Na VRT Podřipsko vznikne také terminál u Roudnice nad Labem, ze kterého se cestující dostanou do centra Prahy za 19 minut. Jeho projektování začalo před dvěma týdny podpisem smlouvy s vítězem architektonické soutěže.


Autor: puc

Prahu 14 v březnu čekají hned dvě dopravní omezení

23. února 2024 ve 13:40

Chlumeckou ulici v Praze 14 čekají hned dvě dopravní omezení. První souvisí se zatěžkávací zkouškou na nově stavěné lávce nad Chlumeckou ulicí a proběhne v termínu od 29. února do 1. března 2024. Uzavřené budou levé jízdní pruhy v obou směrech.

Demolice zavřené části Libeňského mostu začne zhruba za dva měsíce

21. února 2024 ve 13:35

Silničáři začnou bourat nyní uzavřenou část pražského Libeňského mostu blíže k Palmovce na přelomu letošního dubna a května. Do konce února přeloží inženýrské sítě a rovněž začnou v této části odstraňovat tramvajové koleje. Na úterním jednání výboru pro dopravu pražského magistrátu to řekl...

Flixbus kvůli blokádě přesune autobusy z hlavního nádraží na Florenc

18. února 2024 v 10:31

Autobusový dopravce Flixbus v pondělí v souvislosti s pražskou blokádou zemědělců přesune odjezdy autobusů ze zastávky u hlavního nádraží na autobusové nádraží Florenc. Dopravce podle mluvčího Tomáše Beránka pro řidiče vytipoval několik objízdných tras, autobusy se budou magistrále vyhýbat....

Mostek vedoucí přes Litovicko-Šárecký potok je pro auta uzavřen

17. února 2024 v 15:13

Mostek vedoucí přes Litovicko-Šárecký potok na Jenerálce je v havarijním stavu. Odhalil to posudek Kloknerova ústavu. Důvodem je významné podemletí obou jeho opěr.

Další články
Nahoru