dnes
Úterý - zatazeno
5°C
zítra
Středa - obcasny-dest
8°C
pozítří
Čtvrtek - zatazeno
7°C
Všimli jste si u sebe této chuťové změny? Jak se vypořádat s důsledky, radí Jarka Kučmášová
Jarka Kučmášová. Foto: archiv

Všimli jste si u sebe této chuťové změny? Jak se vypořádat s důsledky, radí Jarka Kučmášová

Po bramborovém salátu a řízku cukroví, a potom obložený chlebíček. Všimli jste si, že v období vánočního hodování se často střídají chutě na slané a sladké? Není to z nudy ani svátečního nicnedělání, ale kvůli tomu, že organismus je překyselený a chce vyvážit. Jenže výše popsaným způsobem to nejde, překyselenost se tím ještě zvyšuje, tvrdí lektorka hot jógy Jarka Kučmášová z Domu jógy Anděl a Vinohrady.

Proč je dlouhodobé překyselování pro tělo nebezpečné? Organismus si začne brát prvky k vytvoření zásad z kostí, kloubů i odjinud z těla. Při překyselení vznikají z nepoměrů artrózy, osteoporózy a další nemoci.

Hlavními příčinami překyselení organismu jsou stres, špatné dýchání, nevhodná strava, ale třeba i spaní v přetopené místnosti. Nejvíce překyseluje ranní pití kávy s mlékem nalačno. „Zkuste si proto ranní cappuccino či latté odpustit,“ radí Kučmášová.

Ze stresu často povrchně dýcháme, čímž se organismus také překyselí. „Kdo cvičí jógu, organismus vyvažuje proti překyselení. Velké účinky má hot jóga, kdy se i vyplavují škodliviny,“ pokračuje. Na třetím místě je viníkem našeho překyselení náš jídelníček.

8 POTRAVIN, KTERÉ NEJVÍCE PŘEKYSELUJÍ
(jak a čím je vyvažovat)

1.    Maso a uzeniny
Obsahují mnoho konzervantů, jsou zpracovávány a krmeny způsobem, který zvyšuje kyselost v organizmu.
Čím vyvažovat pH: K masu nejezte přílohu z obilovin či těstoviny, vždy jen rýži, rýžové nudle či brambory. Maso před konzumací na talíři si „ocitrónujte“, vždy k němu snězte kousek zeleniny syrové a kousek dušené

2.    Čokoláda
Čím vyvažovat pH:Zapijte její konzumaci zásaditým nápojem

3.    Všechna sladidla, nejen cukr, či ta umělá, ale i různá obilná sladidla
Čím vyvažovat pH: Sladké zapíjíme zásaditým čajem. Nyní v zimě je skvělý i zazvorový.

4.    Káva  
Čím vyvažovat pH: Nikdy ji nepijte s mlékem, ani se sojovým. Snažte se ji pít jen dopoledne, kdy jsme celkově více zásadití. Zapíjejte ji zásaditým nápojem, který si dopředu připravte. Pijte kávu jako obřad, dobrou a silnou.

5.    Bublinkové nápoje, i ty bez cukru a konzervantů
Čím vyvažovat pH: Nepít tyto nápoje.

6.    Mléko a mléčné výrobky
Čím více jich jíte, tím více si musí organismus odebírat z kostí vápník a další minerály. Vzniká paradox. Vy si myslíte, že si dodáváte vápník a on vám zatím  z těla ubývá. Děje se demineralizace.
Čím vyvažovat vznikající špatné pH: stačí jednou týdně si dát zakysaný mléčný výrobek. Lze nahradit různými výrobky, jako jsou kozí sýry či kozí krémy (opět jen jednou týdně), ovčí sýry, kvalitními výrobky ze sóji.

7. Obiloviny, překyselují i ty takzvaně zdravé, celá zrna, luštěniny
Čím vyvažovat pH: Jíst vždy se zeleninou.
Zde je dobré uplatnit princip dělené stravy.

8. Ovoce
Čím vyvažovat pH: Ovoce jíst extra. Zase je ideální dopoledne. V zimě jíst místo ovoce jen sušené ovoce a kysané zelí. Je vhodné pít citrónovou vodu.



Tato nemoc si nevybírá: Je často spojená se studem, zranitelností, pochybnostmi o sobě a negativními myšlenkami. Snadno se tak může stát, že člověk začne nenávidět své tělo jako zdroj depresí a překážku, která mu zabraňuje žít spokojeným životem

16. ledna 2018 ve 14:01

Různým stupněm onemocní téměř každý druhý člověk starší padesáti let, většina lidí ale vůbec neví, že touto nemocí trpí. Podle Tomanové se dá rozvoji předcházet

29. prosince 2017 v 18:46

Primářka Rehabilitačního ústavu Brandýs nad Orlicí Michaela Tomanová formou otázek a odpovědí bolest nohou u dětí, bezpečné lyžování u lidí nad 65 let a jak předcházet osteoporóze, která hrozí každému druhému člověku staršímu padesáti let.

Absurdní požadavek: Vraťte mi peníze, potkala jsem totiž arabské hosty, což mne šokovalo

25. prosince 2017 v 09:08

Na odlehčení mezi svátky si přečtěte kuriozity a vtipné příhody klientů ERV Evropské pojišťovny. Některé případy jen potvrzují, že jsme někdy národem skutečně vynalézavým.

Novoroční předsevzetí tentokrát vydrží

21. prosince 2017 v 10:42

Příchod nového roku je pro většinu z nás spjat s bilancováním roku předešlého. Co se nám podařilo, v čem jsme úspěšní či naopak, co nám v životě chybí a co nám na sobě samých vadí. Zkrátka co bychom mohli změnit v roce nadcházejícím. Není tedy divu, že právě milník mezi dvěma roky je příhodný...

Jeho doporučení mohou znít až strašidelně, ale je dobré o nich vědět. Nyní jsou totiž jedním z nejohroženějších orgánů, neodborné provedení může vést ke katastrofě, ne k úspěšnému vstupu do nového roku

20. prosince 2017 v 08:17

Oslavy vánočních svátků a příchodu nového roku jsou plné radosti a veselí, mnohdy ale bohužel i úrazů. Oči jsou v tomto období jedním z nejohroženějších orgánů. I když podle statistik vedou zranění rukou a prstů, poranění očí má častěji fatální následky. Největší hrozbou jsou amatérské ohňostroje....

Další články
Nahoru