dnes
Neděle - polojasno
3°C
zítra
Pondělí - zatazeno
2°C
pozítří
Úterý - snih-dest
3°C
Vrátí se konečně přívoz na vhodnější trasu? Ne!
Přívoz pendluje mezi Lihovarem a Veslařským ostrovem. Dříve měl na pravém břehu zastávku ve Žlutých lázních, což bylo praktičtější. Plánek: Ropid

Vrátí se konečně přívoz na vhodnější trasu? Ne!

Lidé, kteří vyhlížejí návrat oblíbeného přívozu v oblasti Podolí do své původní trasy Lihovar – Žluté lázně, mají smůlu. Na pravém břehu budou muset nastupovat a vystupovat dále na Veslařském ostrově, který nemá oproti „Žlutkám“ dobrou návaznost na MHD.

Když začal na začátku května 2008 fungovat přívoz s označením P3 mezi Lihovarem a areálem Žlutých lázní v Praze 4, spousta cestujících si pochvalovala jeho výbornou návaznost na veřejnou dopravu.

Na smíchovské straně na tramvaje jedoucí z Barrandova a také na řadu autobusových linek. Na pravém břehu to měli od přívozu na tramvajovou i autobusovou zastávku také jen pár metrů.

V roce 2010 se však se zavedením vstupného do Žlutých lázní pravobřežní přístaviště přemístilo na Veslařský ostrov. Argumentem pro změnu trasy byl placený vstup do areálu a jeho sezónní provoz. Přitom přívoz mezi Prahu 4 a 5 funguje celoročně.

Všeobecně se přesto očekávalo, že se nějaké řešení najde a nepopulární úprava bude mít jen krátké trvání. Maximálně v řádu měsíců. Ani po třech letech to však nevypadá, že se přívoz do původní, mnohem logičtější trasy, vrátí.

Jako možné řešení se přitom od počátku nabízí umístění stanice přívozu na jižní stranu pozemku Žlutých lázní. Lidé by to odtud měli na tramvaj či autobus jen pár desítek metrů. Nyní musí ujít od přístaviště na ostrově k navazující MHD stovky metrů. Přívoz proto užívají většinou jen výletníci.

Na první pohled logické řešení přesunu přístaviště pravém břehu Vltavy do původní trasy jeden velký háček.

„Vytvoření nového průchodu mezi řekou a Modřanskou ulicí v prodloužení Jeremenkovy ulice je komplikováno nejen nutnou dohodou a smluvním ošetřením průchodu přes tři nezávislé pozemky, ale i financováním nutných stavebních úprav v tomto koridoru. V současné době se však takové úpravy nejeví jako realizovatelné,“ uvedl Filip Drápal, mluvčí společnosti Ropid, která dopravu v Praze organizuje.

Ropid přitom připouští, že i pro něj je ideálním řešením nejkratší a kvalitní návaznost jednotlivých zastávek. Tedy přívoz ve staré trase Lihovar – Dvorce.


Další články
Nahoru