dnes
Sobota - zatazeno
8°C
zítra
Neděle - skorojasno
5°C
pozítří
Pondělí - jasno
4°C
Volby 2017: Strany v Praze se nejvíce zaměřují na kontaktní kampaně
Piráti vyrazili na Vltavu se solární lodí. Foto: Facebook strany

Volby 2017: Strany v Praze se nejvíce zaměřují na kontaktní kampaně

Politické strany a hnutí v Praze kladou před volbami největší důraz na setkávání s voliči přímo v ulicích. Vyplývá to z ankety ČTK. Náklady na kampaň v metropoli se pohybují od stovek tisíc do jednotek milionů korun, nejvíce plánují dát hnutí STAN, nejméně Piráti. Strany se chtějí zaměřit i na sociální sítě a řada jich bude oslovovat voliče z různých dopravních prostředků, například z lodě, tramvaje, karavanů či vozítek tuk-tuk.

Sociální demokracie pro pražskou kampaň zvolila jako hlavní hesla „Dostupné bydlení všem Pražanů„, „Férové platy i pro Pražany“ a „Praha bez kamionů". Na billboardech, plakátech a letácích se objeví i hesla z celostátních témat. V kontaktní kampani do ulic vyrazí vozítka tuk-tuk, nabízející čerstvý džus, a strana plánuje i čtyři větší předvolební mítinky. Kampaň má v Praze vyjít nejvýše na 2,8 milionu korun. O startu kampaně ČSSD v Praze jsme informovali zde: Pražská ČSSD odstartovala kampaň. Metropole nesmí být jen pro bohaté, burcuje

TOP 09 v metropoli využívá stejná předvolební hesla jako ve zbytku republiky. Patří mezi ně například „EU se musí změnit. Ale ne bez nás. S námi", „Máte právo na nadstandard ve zdravotnictví" nebo „Žena má právo na rodinu i kariéru". Kromě kontaktní kampaně plánuje TOP 09 větší koncert těsně před volbami a chystá i překvapení, která zatím nechce prozrazovat. Na kampaň v Praze vydá strana zhruba tři miliony korun. O startu kampaně TOP 09 v Praze jsme informovali zde: TOP 09 začala hlavní fázi kampaně. Zdůrazňuje podporu podnikání a omezování byrokracie

Také ODS má v Praze stejné heslo jako ve zbytku republiky, a to „Nižší daně, méně byrokracie, více svobody". Pro oslovení voličů organizují občanští demokraté například promítání v letních kinech, zaměřit se chtějí i na přímé oslovování na ulicích. Budou vydávat vlastní noviny a rozdávat lidem předvolební materiály. Náklady na pražskou kampaň strana nesdělila. O startu kampaně ODS v Praze jsme informovali zde: Občanští demokraté představili Vyšehradskou deklaraci. Vstoupíme jenom do vlády, která se zaváže ke konkrétním opatřením, tvrdí ODS

Komunisté v metropoli oslovují voliče hesly „Praha patří lidem, ne kmotrům" a „Ne hazardu". Základ bude v kontaktní kampani, po městě se objeví také stovky plakátů na reklamních plochách a vozech MHD. Do všech domácností zašlou komunisté volební noviny. Větší předvolební akce bude 23. září u Křižíkovy fontány a 11. října plánuje strana předvolební jízdu speciální tramvaje. Strana na kampaň hodlá vydat 1,6 milionu Kč.

Hlavním heslem KDU-ČSL je v Praze „Stálí v názorech, odvážní v činech. Zodpovědně". Kromě přímého oslovování voličů lidovci v ulicích rozmístí 29 billboardů a na 170 polepů autobusů a tramvají. Starosta Prahy 7 Jan Čižinský bude po Praze jezdit na speciálně upraveném kole a strana připravuje volební noviny. Za kampaň lidovci zaplatí 1,5 milionu korun.

Nejvíce peněz chtějí před volbami v hlavním městě vydat Starostové a nezávislí, kteří původně měli do voleb jít v koalici s KDU-ČSL. Základním heslem kampaně, na kterou v metropoli plánují vydat 4,5 až šest milionů korun, je „Stát má sloužit, ne překážet". Kontaktní kampaň spustili v pondělí společně se středočeskou organizací. STAN plánuje na přelomu září a října v kampani překvapení, které zatím nechce prozradit.

Zelení se ve svých předvolebních heslech v Praze zaměřují na dostupné bydlení, školství, přírodu a lidská práva. Těžiště kampaně vidí i oni v kontaktní kampani, z reklamních nosičů neplánují využívat billboardy, které podle nich zamořují veřejný prostor.

Na náplavce bude stát jejich stan. Voliče budou po celé republice oslovovat také ze dvou karavanů, které navštíví 82 měst. Na kampaň v Praze Zelení dají asi milion korun. O startu kampaně Zelených v Praze jsme informovali zde: Zelení vyráží se Selským rozumem proti Babišovi, přitom s jeho hnutím na mnoha radnicích vládnou

Piráti v Praze jako hlavní heslo zvolili „Bojujeme proti korupci na Magistrátu – zvládneme to i ve Sněmovně". V kampani se zaměří na využití moderních technologií, korupci či bydlení. Strana hodlá rozdat zhruba 100 000 výtisků volebních novin, téměř denně jsou Piráti v ulicích a provozují tři petiční stánky.

Tento týden na náplavce kotvila solární loď, kde dnes Piráti pořádají koncert. Od 18. do 20. září bude v Praze jejich volební autobus. O startu kampaně Pirátů v Praze jsme informovali zde: Pirátská loď zakotví v Modřanech a u náplavky na Výtoni Náklady na kampaň v Praze jsou 400 000 korun. Vládní hnutí ANO na dotazy ČTK neodpovědělo.

O hlasy voličů bude v říjnových volbách do Poslanecké sněmovny v Praze usilovat 29 politických stran a hnutí, což je o osm sdružení více než v minulých volbách a nejvíce ze všech krajů. Podrobněji jsme informovali zde: O hlasy voličů se v Praze bude za dva měsíce ucházet 29 stran a hnutí V posledních volbách v roce 2013 zvítězila v metropoli TOP 09, následovalo hnutí ANO 2011.


Pirátům v pražském zastupitelstvu byla zamítnuta možnost vzdát se odměn

2. listopadu 2017 v 15:15

Pražští zastupitelé dnes nesouhlasili s tím, aby se jejich kolegové za Piráty zvolení do Sněmovny mohli vzdát odměn za výkon funkce v zastupitelstvu. Pro návrh Pirátů hlasovalo 13 z celkem 65 zastupitelů. Piráti mají v pražském zastupitelstvu čtyři členy. Ve volbách do Sněmovny získala strana...

Další články
Nahoru