Dnes Pondělí - zatazeno 3°C
Zítra Úterý - obcasny-dest 2°C
Úterý 10. 12. 2024
Svátek má Julie
Pražské drby
Co se v Praze povídá aneb Tak trochu jiný pražský bulvár
Pro inzerenty
Inzercí na serveru www.prazskypatriot.cz cílíte na pražské zákazníky
Vlaky se pod Nuselským mostem ztiší, rekonstrukce trati začne v roce 2026
Trať, kterou čeká rekonstrukce. Zdroj foto: spolek Nuselské údolí

Vlaky se pod Nuselským mostem ztiší, rekonstrukce trati začne v roce 2026

Projekt rekonstrukce trati pod Nuselským mostem na pomezí druhé a čtvrté městské části zpracují společnosti Sudop Praha a Metroprojekt Praha. Tendr Správy železnic (SŽ) vyhrály s nabídkou ve výši 103,12 milionu korun. Součástí projektu je zvýšení kapacity úseku na tři koleje, výsledkem má být i rychlejší a tišší provoz vlaků. Stavba by měla začít v roce 2026, předpoklad zprovoznění úseku je pak v roce 2028. Informovala o tom mluvčí SŽ Nela Eberl Friebová.

Správa železnic vybrala projektanta rekonstrukce trati pod pražským Nuselským mostem. Projekt pro frekventovanou spojnici od vinohradských tunelů po most na Výtoni vypracují společnosti SUDOP Praha a METROPROJEKT Praha, které podaly nejvýhodnější nabídku ve výši 103 120 000 korun. Stavba přinese díky delšímu tříkolejnému úseku kapacitnější trať, výsledkem bude i rychlejší a tišší provoz vlaků. Samotné provedení prací se předpokládá v letech 2026 až 2028.   

Vítěz výběrového řízení vypracuje dokumentaci pro povolení záměru a pro provádění stavby. Celková výše nákladů bude známa po dokončení projektové přípravy.  

Obnovou projde několik kilometrů kolejí procházejících nuselským údolím. Díky posunutí výhybek směrem k ulici Na Folimance se prodlouží tříkolejný úsek.

„Kromě vyšší kapacity bude přínosem také zvýšení traťové rychlosti na sedmdesát kilometrů za hodinu V celé délce se navíc použijí antivibrační rohože a další prvky, které zajistí snížení vibrací a hlukové zátěže v tomto hustě zastavěném území,“ sdělila Eberl Friebová, podle které stavbaři také rozšíří několik podchodů.  

Vytížený traťový úsek mezi hlavním a smíchovským nádražím podle údajů SŽ denně využívá přes dvě stě dálkových i regionálních vlaků. V budoucnu se počítá s přidáním dalších spojů.

SŽ počítá s tříkolejnou tratí také na navazujícím výtoňském mostě. Na jeho podobu byla vyhlášena soutěž a již je známý i vítěz. Zároveň se řada lidí z laické i odborné představy nevzdala snahy o záchranu stávajícího železničního mostu a vybudování jednokolejného přemostění vedle něj.

Vítězný projekt soutěže SŽ má tři koleje, organizace počítá s odstraněním železničního mostu. Ten by se podle úvah hlavního města mohl přemístit k modřanskému jezu. O výběru lokality letos na základě studie možných umístění zpracované Institutem plánování a rozvoje (IPR) rozhodli pražští radní.


Autor: Jan Puci

Změna času rekonstrukce Peroutkovy ulice

Včera v 10:19

Technická správa komunikací (TSK) byla nucena změnit původně plánovaný harmonogram prací rekonstrukce ulice Peroutkova pro konec roku 2024. V rámci přípravy stavby nebylo možné předvídat všechny dodatečné nároky dalších správců na jejich stavby. Bylo nutné na ně reagovat okamžitě a upravit...

Kvůli výstavbě lávky byl omezen provoz v Opatovské ulici

8. prosince 2024 v 17:53

O tomto víkendu došlo kvůli montáži tělesa lávky spojující objekt bývalého KD Opatov s EUC klinikou k výraznému omezení provozu v Opatovské ulici. Praha 11 o tom informovala na sociálních sítích.

České dráhy startují Mikulášské jízdy

29. listopadu 2024 v 06:22

Mikulášské jízdy jsou po roce opět tady. Na řadě míst v republice vyjedou už o prvním prosincovém víkendu mikulášské vlaky Českých drah a jejich partnerů. Cestující se jimi svezou v Praze a jejím okolí, na Letohradsku, Choceňsku, na Moravě pak zavezou zájemce do skanzenu ve Strážnici. Ve všech...

Další články
Nahoru