
Vlak ComfortJet uskuteční zkušební jízdu z Prahy do Německa
21. července 2024 12:33
„Cílem zkušební jízdy je praktické ověření správné funkce veškerého vybavení vlaku, například správná činnost CZE, klimatizace, informačního systému, systémů řízení dveří a dalších prvků na železniční infrastruktuře v Německu na napájecí soustavě 15 kV 16,7Hz, která se v Česku nepoužívá,“ vysvětlil mluvčí.
Touto soustavou jsou vybaveny tratě v Německu a v Rakousku, tedy v zemích, kam budou jednotky ComfortJet nasazeny do pravidelného provozu. Postupně se ComfortJety budou podle dřívějšího vyjádření národního dopravce objevovat na vlacích Vindobona nebo Metropolitan.
Svou maximální rychlost 230 km/h budou po zavedení ETCS v Německu využívat například mezi Berlínem a Hamburkem a v budoucnosti ji budou moci využívat i na dalších tratích například na nové rakouské trati Koralmbahn nebo na prvních úsecích vysokorychlostních tratí v Česku.
Zkušební jízdy proběhnou na trase Praha – Berlín, Berlín – Hamburk – Flensburg – Kiel – Hamburk a Hamburk – Berlín – Praha. Po dobu zkušební jízdy a její přípravy, tedy od 21. července do 26. července, nebude jednotka Comfortjet nasazena na vlaky IC 510/511 Ostravan Bohumín – Praha – Bohumín. Spoje budou obsluhovány soupravou sestavenou z klasických vozů.Dodání prvních moderních souprav ComfortJet je součástí rekordní obnovy vozového parku kolejových vozidel Českých drah, jež probíhá během letošního roku. Letos dráhy obdrží skoro 140 nových elektrických, motorových a netrakčních jednotek a elektrických lokomotiv.
„Když budeme počítat každý vůz a článek jednotek samostatně, je to zhruba 440 jednotlivých vozidel. Přepočteno na sedačky uvedou České dráhy do provozu víc jak 22 tisíc míst v klimatizovaných a bezbariérových vlacích s palubní Wi-Fi,“ sdělil Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel ČD.