Dnes Neděle - jasno 7°C
Zítra Pondělí - oblacno 6°C
Neděle 6. 10. 2024
Svátek má Hanuš
Pražské drby
Co se v Praze povídá aneb Tak trochu jiný pražský bulvár
Pro inzerenty
Inzercí na serveru www.prazskypatriot.cz cílíte na pražské zákazníky
Virohrady, Marodní třída nebo Kašlíček. Prahu ocenili za kampaně k očkování
Očkovací vakcína proti covid-19. Foto: Jan Puci

Virohrady, Marodní třída nebo Kašlíček. Prahu ocenili za kampaně k očkování

Dvě mediální kampaně, jejímž zadavatelem bylo Hlavní město Praha (HMP), bodovaly v soutěži ADC Czech Creative Awards. V jedné z nejprestižnějších soutěží kreativního průmyslu v Česku získaly ve třech kategoriích stříbro a dvakrát bronz Očkovací kampaně pro Prahu a Lockdownů už bylo dost. A to v podobě vizuálu, mluveného slova i copywrittingu. O výsledcích soutěže informoval mluvčí pražského magistrátu Vít Hofman. Kampaně zpracovala pro hlavní město agentura DDB Prague.

Sérii plakátů, kde byla pomocí slovních hříček pozměněna známá pražská místa, mohli Pražané spatřit v létě roku 2021 na nejrůznějších reklamních plochách po Praze i v on-line médiích.

Odborníci z webu mediar.cz ji loni v lednu zhodnotili jako jednu ze dvou nejlepších v České republice za rok 2021. A v roce 2022 získala také Zlaté pero za nejlepší reklamní text roku. Nyní tato kampaň slaví další úspěch, a to v soutěži ADC Czech Creative Awards, která hodnotí inovativní a kreativní práce v oblasti reklamy, designu, komunikace a digitálních médií.

ockovani-3davka-kasel-340x340px

Jeden z vizuálů kampaně: Zdroj: se souhlasem HMP

„Ocenění nás velice těší, a i když to byla velká výzva, doufám, že už žádné další očkovací kampaně nebudou potřeba a budeme se moci více věnovat našim dalším projektům. Naše kampaně ukazují, že citlivě zvolená míra odlehčení může pracovat i s vážnější a složitější problematikou,“ uvedla ředitelka odboru médií a marketingu Magistrátu hl. m. Prahy Jana Berková.

Smyslem kampaně podle ní bylo odlehčeným způsobem motivovat veřejnost k očkování proti covidu-19 a zacílit přitom především na tehdy málo proočkované mladší věkové skupiny. Konkrétně kampaň v nadsázce ukazovala, jak se Praha v době pandemie a následných lockdownů proměnila a že očkování je jedním ze způsobů, jak docílit toho, aby lidé mohli v hlavním městě znovu žít jako dřív.

Například Vinohrady se zde vlivem pandemie změnily na „Virohrady“, Národní třída se pak stala „Marodní třídou“ kvůli tomu, že byla v rámci posledního roku víceméně opuštěná.

Pro hlavní město kampaň připravila agentura DDB Prague a vedena byla jako nízkonákladová. „Naší spolupráce si moc vážíme a doufáme, že odvaha pražského magistrátu inspiruje i další. Kreativní přístup k očkovací kampani ukazuje, že posouvat laťku komunikace ve veřejné sféře má smysl, a že dobrá kreativa se dokáže vyrovnat i s obtížnými tématy a efektivně tak oslovit laickou i odbornou veřejnost,“ sdělila Dora Pružincová, CCO agentury DDB Prague.

Anketa

Nechali jste se očkovat proti onemocnění covid-19?

12.5%
(12.5%)
37.5%
(37.5%)
50%
(50%)
Zvuková podoba kampaně nazvaná Lockdownů už bylo dost, která se vysílala v rádiích a na nejrůznějších streamovacích platformách na internetu, vybojovala bronz v kategorii Sound. Tento rozhlasový spot též získal stříbro za příběhový copywriting.

V něm se pražský magistrát rozhodl přistoupit k vážnému tématu dlouhých lockdownů během pandemie covidu-19 namísto strašení opět s humorem. Zvukový spot ukazuje běžné situace, které se ale mohou zvrtnout, když se dějí online během lockdownu.

Posluchači se vtipnou formou dozvědí, že problémy začínají vždy maličkostí, na kterou se ale nabalí další a další věci, situace se komplikuje a končí trpkým ale humorným finále, po kterém musíme vysvětlovat, že tomuhle všemu se dalo předejít, kdyby se dostatek lidí nechal očkovat.


Autor: Jan Puci

Projekt Ekoabeceda pro klima pomůže školám integrovat téma změny klimatu do výuky

4. října 2024 v 18:45

Vzdělávací program Recyklohraní aneb Ukliďme si svět představuje první výsledky dvouletého programu Ekoabeceda pro klima aneb Se změnou začínáme v místě, kde žijeme, učíme se nebo pracujeme. Cílem projektu je během let 2024–25 pomoci školám přirozeně začlenit aktuální téma klimatické změny do...

Ředitelka roku je z Prahy 11

4. října 2024 ve 12:44

Ředitelka základní školy Vitae, Iveta Jonášová, získala prestižní ocenění Ředitel/ka roku 2024 – Inspirativní osobnost. Toto ocenění je udělováno inovativním a progresivním ředitelům, kteří svým vedením škol naplňují vizi o kvalitním českém vzdělávání.

Památku Josefa Balabána uctili v Praze 6

4. října 2024 v 09:13

Za účasti představitelů městské části, senátu, zástupců armády i hostů z řad rodin pozůstalých se 3. října odehrál v jízdárně ruzyňských kasáren pietní akt u příležitosti výročí popravení generálmajora Josefa Balabána, velitele odbojové skupiny Tři králové, a dalších představitelů Obrany národa,...

Přívětivý úřad 2024. Praha 14 převzala ocenění

4. října 2024 v 07:49

V úterý 1. října převzal starosta Prahy 14 Jiří Zajac společně s tajemnicí Evou Koplíkovou ocenění Přívětivý úřad 2024, konkrétně za 2. místo v rámci hlavního města Prahy.

Praha 15 podala pomocnou ruku

3. října 2024 v 15:04

Zářijové povodně na mnoha místech naší republiky doslova ochromily život nejenom jednotlivců, ale celých obcí. Jedním takto krutě zasaženým místem v Olomouckém kraji je malebná horská obec Lipová-lázně, ležící na rozhraní pohoří Hrubého Jeseníku a Rychlebských hor, kde trvale žije zhruba...

Další články
Nahoru