Vinohradskou čeká kompletní rekonstrukce, frekventovaná ulice se výrazně promění
2. června 2015 14:44
Až do 16. června probíhá výstava, která návrh koncepční studie rekonstrukce Vinohradské ulice podrobně představuje. Panely, na kterých se mohou občané s plánovanými změnami seznámit, budou umístěné přímo v klíčových místech Vinohradské ulice.
Vinohradskou čeká především zlepšení dopravního řešení, bezbariérové tramvajové zastávky a celkově bezpečnější a příjemnější podmínky pro pěší. Na široké chodníky přibudou další stromy a vzniknout by mělo i více restauračních předzahrádek. Chybět nebudou ani nové lavičky, koše, pítka nebo stojany na kola.
„Příprava rekonstrukce Vinohradské třídy je od začátku projednávána s veřejností, což je v Praze novinka. Máme za sebou první kolo, na jehož základě Institut plánování zpracoval návrh studie. Tu teď vystavíme na čtrnáct dnů přímo na ulici a na konci přijdu se zástupci vedení Prahy 2 a 3 diskutovat s místními o tom, které připomínky ještě zapracovat, a jak. Nejobtížnější bylo zatím sladit různé dopravní požadavky: místní chtějí i parkovat, i širší chodníky i řešení pro cyklisty a zároveň víc stromů a přechodů, zejména na náměstí Jiřího z Poděbrad a na Floře. Řešila se také umístění zastávek tramvají, takže dojde k některým přesunům,“ řekl náměstek pražské primátorky Matěj Stropnický.
V dolní části ulice architekti navrhují samostatný jízdní pruh pro auta oddělený od tramvajové tratě. Už by tak nemělo docházet k běžné situaci, kdy jsou tramvaje blokovány kolonami aut. Vinohradská bude přívětivější i pro cyklisty, pro které je ve větší části ulice zajištěn buď cyklopruh nebo piktogramový koridor. Počítá se i s vytvořením nové chráněné trasy pro rekreační cyklisty podél Olšanských hřbitovů.
Plynulejší jízda pro tramvaje, kola i auta
Nejvíce změn se dočká křižovatka na zmíněném náměstí Jiřího z Poděbrad. Kromě posunutí zastávky tu pak IPR chystá odstranit z křižovatky všechny stávající zábradlí a domalovat přechody tak, aby se lidé přes křižovatku nemuseli dostávat pouze podchodem. Přechody pak přibudou také na Floře. Parkovací místa by na Vinohradské měla zůstat zachována v současném počtu.
V dolní části ulice architekti navrhují samostatný jízdní pruh pro auta oddělený od tramvajové tratě. Už by tak nemělo docházet k běžné situaci, kdy jsou tramvaje blokovány kolonami aut. Vinohradská bude přívětivější i pro cyklisty, pro které je ve větší části ulice zajištěn buď cyklopruh nebo piktogramový koridor. Počítá se i s vytvořením nové chráněné trasy pro rekreační cyklisty podél Olšanských hřbitovů.