dnes
Čtvrtek - oblacno
9°C
zítra
Pátek - zatazeno
10°C
pozítří
Sobota - zatazeno
8°C
Vestibul a eskalátory ve stanici metra B Karlovo náměstí jsou po desetiměsíční rekonstrukci opět v provozu
Nové eskalátory ve stanici metra Karlovo náměstí. Foto: DPP

Vestibul a eskalátory ve stanici metra B Karlovo náměstí jsou po desetiměsíční rekonstrukci opět v provozu

Pražský dopravní podnik (DPP) dnes slavnostně zprovoznil zrekonstruované eskalátory a vestibul ve stanici metra B Karlovo náměstí ve směru na Karlovo náměstí. Náklady na opravu jsou odhadovány na 225 milionů korun, přesná částka bude známá až po dokončení vyúčtování. Stanice byla uzavřena asi 10 měsíců. Schody jsou nyní ve zkušebním provozu, který potrvá půl roku. DPP nyní ve stanici buduje výtah pro vozíčkáře. Chystá také opravy v dalších stanicích.

DPP a společnosti HOCHTIEF CZ a BREMA otevřely pro veřejnost zmodernizovaný vestibul a eskalátory ve stanici Karlovo náměstí na lince metra B. Projekt se podařilo uspíšit a díky 24 hodinovému režimu prací mohou cestující výstup směr Karlovo náměstí využívat od dnešní 11. hodiny, o týden dříve, než byl původní plán.

S modernizací stanice Karlovo náměstí se začalo loni 9. října. Během uplynulých 10 měsíců se podařilo vyměnit staré sovětské eskalátory Petrohrad za nové, moderní, značky Schindler, vyměnit také osvětlení eskalátorového tunelu, zrekonstruovat vestibul metra, podchody, podhledy, obklady stěn, dlažby, bezpečnostní prvky na schodišti či vstupní prosklené stěny.

Kromě toho byl ve stanici nainstalován nerezový odvodňovací systém, zrealizována sanace průsaků, vybetonována nová konstrukce, vyčištěny nástěnné malby, obnoveny antigrafitti nátěry a zrekonstruováno technické zázemí.

„Jednou z nejobtížnějších částí komplexní rekonstrukce stanice metra Karlovo náměstí byla výměna tří ramen eskalátorů, které na vzdálenosti zhruba 64 metrů překonávají dopravní výšku 31,9 metrů,“ uvedl Tomáš Koranda, předseda představenstva HOCHTIEF CZ.

Staré sovětské eskalátory Petrohrad sloužily ve stanici od počátku osmdesátých let. Pouze jejich odstraňování zabralo 35 dnů. Jeden schod původních eskalátorů vážil až 40 kilogramů, hmotnost nového je o více než polovinu nižší. Celý ocelový kolos byl demontován na jednotlivé sekce, stroje musely být částečně rozřezány, aby je bylo možné dostat ven. Nové eskalátory byly vyrobeny v závodě společnosti Schindler v Dunajské Středě na jižním Slovensku.

„Jednotlivé díly pohyblivých schodů vážily 2 až 7,4 tuny a musely se do stanice spouštět na ocelových lanech, a poté osazovat na místo pomocí kladkového systému,“ doplnil Tomáš Koranda. Nové eskalátory svými parametry plně odpovídají požadavkům na sníženou energetickou náročnost a zvýšenou bezpečnost provozu.

„Modernizace vestibulu a eskalátorů není jedinou akcí, kterou ve stanici Karlovo náměstí realizujeme. Na konci června příštího roku zde zprovozníme výtahy, čímž se Karlovo náměstí stane 46. bezbariérovou stanicí metra v Praze. V příštích letech nás čekají rekonstrukce stanice Florenc, Anděl, Jiřího z Poděbrad či Nádraží Holešovice,“ uvedl Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel DPP

„U dalších starých eskalátorů ve stanicích pražského metra podrobně přezkoumáme jejich stav a spolehlivost, a pokud se prokáže, že je už nebude možné opravit, necháme je vyměnit. Budeme je s DPP řešit jednotlivě podle stavu každého z nich. Neplánuji plošně vyměnit všechny staré nebo naopak vůbec žádný. Zkrátka je necháme přezkoumat a na základě posudků profesionálů se rozhodneme.

Nicméně prioritou jsou pro nás momentálně bezbariérové stanice. Příští rok začneme pracovat na výtazích ve stanicích Jiřího z Poděbrad a Opatov. Projekčně se plánuje ve stanici Invalidovna,“ řekl Adam Scheinherr, náměstek primátora hl. m. Prahy pro dopravu a předseda dozorčí rady DPP.


Tunelový komplex Blanka bude neprůjezdný

19. listopadu 2019 v 07:46

Z důvodu pravidelné údržby a kontroly technologie bude Tunelový komplex Blanka uzavřen od soboty 23. listopadu od 23 hodin do neděle 24. listopadu do 5 hodin.

Rozšíření modrých zón v Praze 6 od pondělí 18. listopadu

18. listopadu 2019 v 09:09

Parkování pro rezidenty, tzv. modré zóny, začnou už v pondělí 18. listopadu platit i v dalších částech Prahy 6.

Výluka tramvají v úseku Malostranská – Chotkovy sady

16. listopadu 2019 v 07:59

Z důvodu opravy tramvajové trati v Chotkově ulici bude od pondělí 18. listopadu od 4:30 hodin do pátku 22. listopadu do 4:30 hodin přerušen provoz tramvají v úseku Malostranská – Chotkovy sady, v uvedeném směru. 

Bubenečským tunelem neprojedete

14. listopadu 2019 v 07:02

Z důvodu pravidelné údržby a kontroly technologie tunelů bude uzavřen Bubenečský tunel od 16. listopadu od 23 hodin do 17. listopadu do 5 hodin.

V ulicích Pánkova a Jeremiášova dojde k omezení provozu

14. listopadu 2019 v 06:24

Technická správa komunikací provede výměnu povrchu vozovky, bude položen nový povrch s obnovou vodorovného dopravního značení. 

Dopravní opatření na Táborské

13. listopadu 2019 v 18:32

Od 18. do 24. listopadu bude omezen provoz na Táborské ulici v Praze 4. Důvodem je rekonstrukce kanalizace.

Feřtekova ulice a obratiště autobusů projdou opravou

12. listopadu 2019 v 10:18

Od pondělí 18. listopadu do 5. prosince provede Technická správa komunikací souvislou údržbu vozovky Feřtekova v úseku od křižovatky s ulicí Cafourkova za přechod pro chodce, který se nachází za obratištěm autobusů v ulici Feřtekova včetně samotného obratiště.

Další články
Nahoru