Dnes Sobota - skorojasno 5°C
Zítra Neděle - jasno 5°C
Sobota 6. 3. 2021
Svátek má Miroslav
Koronavirus
Aktuální informace o šíření epidemie v Praze.
Vestibul a eskalátory ve stanici metra B Karlovo náměstí jsou po desetiměsíční rekonstrukci opět v provozu
Nové eskalátory ve stanici metra Karlovo náměstí. Foto: DPP

Vestibul a eskalátory ve stanici metra B Karlovo náměstí jsou po desetiměsíční rekonstrukci opět v provozu

Pražský dopravní podnik (DPP) dnes slavnostně zprovoznil zrekonstruované eskalátory a vestibul ve stanici metra B Karlovo náměstí ve směru na Karlovo náměstí. Náklady na opravu jsou odhadovány na 225 milionů korun, přesná částka bude známá až po dokončení vyúčtování. Stanice byla uzavřena asi 10 měsíců. Schody jsou nyní ve zkušebním provozu, který potrvá půl roku. DPP nyní ve stanici buduje výtah pro vozíčkáře. Chystá také opravy v dalších stanicích.

DPP a společnosti HOCHTIEF CZ a BREMA otevřely pro veřejnost zmodernizovaný vestibul a eskalátory ve stanici Karlovo náměstí na lince metra B. Projekt se podařilo uspíšit a díky 24 hodinovému režimu prací mohou cestující výstup směr Karlovo náměstí využívat od dnešní 11. hodiny, o týden dříve, než byl původní plán.

S modernizací stanice Karlovo náměstí se začalo loni 9. října. Během uplynulých 10 měsíců se podařilo vyměnit staré sovětské eskalátory Petrohrad za nové, moderní, značky Schindler, vyměnit také osvětlení eskalátorového tunelu, zrekonstruovat vestibul metra, podchody, podhledy, obklady stěn, dlažby, bezpečnostní prvky na schodišti či vstupní prosklené stěny.

Kromě toho byl ve stanici nainstalován nerezový odvodňovací systém, zrealizována sanace průsaků, vybetonována nová konstrukce, vyčištěny nástěnné malby, obnoveny antigrafitti nátěry a zrekonstruováno technické zázemí.

„Jednou z nejobtížnějších částí komplexní rekonstrukce stanice metra Karlovo náměstí byla výměna tří ramen eskalátorů, které na vzdálenosti zhruba 64 metrů překonávají dopravní výšku 31,9 metrů,“ uvedl Tomáš Koranda, předseda představenstva HOCHTIEF CZ.

Staré sovětské eskalátory Petrohrad sloužily ve stanici od počátku osmdesátých let. Pouze jejich odstraňování zabralo 35 dnů. Jeden schod původních eskalátorů vážil až 40 kilogramů, hmotnost nového je o více než polovinu nižší. Celý ocelový kolos byl demontován na jednotlivé sekce, stroje musely být částečně rozřezány, aby je bylo možné dostat ven. Nové eskalátory byly vyrobeny v závodě společnosti Schindler v Dunajské Středě na jižním Slovensku.

„Jednotlivé díly pohyblivých schodů vážily 2 až 7,4 tuny a musely se do stanice spouštět na ocelových lanech, a poté osazovat na místo pomocí kladkového systému,“ doplnil Tomáš Koranda. Nové eskalátory svými parametry plně odpovídají požadavkům na sníženou energetickou náročnost a zvýšenou bezpečnost provozu.

„Modernizace vestibulu a eskalátorů není jedinou akcí, kterou ve stanici Karlovo náměstí realizujeme. Na konci června příštího roku zde zprovozníme výtahy, čímž se Karlovo náměstí stane 46. bezbariérovou stanicí metra v Praze. V příštích letech nás čekají rekonstrukce stanice Florenc, Anděl, Jiřího z Poděbrad či Nádraží Holešovice,“ uvedl Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel DPP

„U dalších starých eskalátorů ve stanicích pražského metra podrobně přezkoumáme jejich stav a spolehlivost, a pokud se prokáže, že je už nebude možné opravit, necháme je vyměnit. Budeme je s DPP řešit jednotlivě podle stavu každého z nich. Neplánuji plošně vyměnit všechny staré nebo naopak vůbec žádný. Zkrátka je necháme přezkoumat a na základě posudků profesionálů se rozhodneme.

Nicméně prioritou jsou pro nás momentálně bezbariérové stanice. Příští rok začneme pracovat na výtazích ve stanicích Jiřího z Poděbrad a Opatov. Projekčně se plánuje ve stanici Invalidovna,“ řekl Adam Scheinherr, náměstek primátora hl. m. Prahy pro dopravu a předseda dozorčí rady DPP.


Rekonstrukce mostu v Horoměřické ulici

Včera v 19:01

Technická správa komunikací (TSK) zahájí v pondělí 15. března 2021 kompletní přestavbu mostního objektu S071 v ulici Horoměřická. Práce by měly být hotové do konce listopadu 2021. 

Začíná další část rekonstrukce Jabloňové ulice

4. března 2021 ve 12:30

Technická správa komunikací začne po zimní přestávce pracovat na další části rekonstrukce Jabloňové ulice, v úseku V Korytech – Topolová na území Prahy 10.

Uzavření cyklotrasy podél Strakonické

4. března 2021 ve 12:24

V období od 8. března do 31. prosince 2021 se uskuteční několik dlouhodobých uzavírek frekventované cyklotrasy EuroVelo 4/A1 v Praze v úseku ulice Dostihová – Barrandovský most z důvodu stavebních prací při rozšiřování komunikace Strakonická. 

Po zimní přestávce pokračují práce v Türkově ulici

3. března 2021 ve 12:30

Technická správa komunikací (TSK) začne od 15. března 2021 se stavebními pracemi na mostním objektu X699 v ulici Türkova. Práce by měly skončit 31. května 2021.

V úseku Flora – Náměstí Míru nepojedou tramvaje

2. března 2021 v 15:37

Z důvodu údržby tramvajové trati dochází od pátku 5. března od 20 hodin do neděle 7. března přibližně do 22:30 hodin k obousměrnému přerušení provozu tramvají v úseku Flora – Náměstí Míru.

Křižovatku ulic Karlická x Pod Klapicí čeká rekonstrukce

2. března 2021 v 11:14

Technická správa komunikací začne v pondělí 8. března v okolí Karlické ulice s přípravnými pracemi pro stavbu a její objízdnou trasu v Radotíně. Hlavní práce na stavbě začínají od 15. března a skončit by měly začátkem srpna 2022.

Tunely Strahovský, Brusnický a Dejvický budou uzavřeny

1. března 2021 ve 13:01

Z důvodu údržby technologie a čištění kamer bude Strahovský tunel uzavřen od středy 3. března od 23 hodin do čtvrtka 4. března do 5 hodin.

Křižovatka Suchdolské a Kamýcké je v provozu

1. března 2021 v 11:48

Od pondělí 1. března je křižovatka Suchdolské a Kamýcké ulice opět v obousměrném provozu. Do Suchdolské se vrátily i autobusy linky 147 ve směru do centra.

Další články
Nahoru