
Velkokapacitní trolejbus z Veleslavína na letiště vyjede 6. března
4. března 2024 07:38
Tříčlánkový trolejbus má dva motory a měří 24,7 metru. Kapacita vozu je 179 cestujících, z toho 54 sedících. Trolejbusy budou takzvaně parciální, tedy schopné ujet část trasy na baterii bez síťového vedení.
Trasa linky 119 měří necelých 19 kilometrů a pod trolejovým vedením bude zhruba 11 kilometrů. Zbytek pojede trolejbus na baterie, dojezd nového vozu na baterie je při plném zatížení 12 kilometrů.
Trolejbusy již jezdí na trati z Palmovky do Miškovic, kde začala linka číslo 58 v plném provozu jezdit od letošního 1. února. Linka nahradila autobus číslo 140. Trasa, počet spojů i jízdní řád na trolejbusové lince jsou stejné jako u autobusů. Také v tomto případě jezdí trolejbus část trasy připojen k troleji a část na baterii.
Do ulic Prahy trolejbusy vyjely v srpnu 1936. První linka vedla z tramvajové vozovny Střešovice přes Ořechovku a Hanspaulku ke kostelu svatého Matěje nedaleko Šárky.
Poslední trolejbusová linka, která jezdila na Strahov, ukončila provoz na podzim roku 1972. Loni v prosinci byla po desetiletích vybudována trolejbusová trať z Palmovky do Miškovic. DPP chystá elektrifikaci dalších autobusových linek.