dnes
Úterý - zatazeno
9°C
zítra
Středa - jasno
10°C
pozítří
Čtvrtek - polojasno
14°C
Velkokapacitní autobus se osvědčil, v Praze by jich mohlo jezdit až patnáct
Dvoukloubový autobus Van Hool AGG 300. Foto: Aneta Řehková / DPP

Velkokapacitní autobus se osvědčil, v Praze by jich mohlo jezdit až patnáct

V Praze by mohlo jezdit až 15 nových velkokapacitních autobusů, dosud jezdil jeden v rámci zkušebního provozu na Letiště Václava Havla. Vyplývá to z materiálu, který v úterý projednají pražští radní a kterým by uložili dopravnímu podniku a organizaci Ropid, která plánuje pražskou MHD, začít o nákupu jednat. Problémem současného spojení letiště s centrem je nedostatečná kapacita autobusů.

Letos v březnu skončil čtyřměsíční zkušební provoz velkokapacitního autobusu Van Hool na lince 119. „Zkušební provoz potvrdil vhodnost tohoto řešení, které významně nenavýší finanční prostředky vynaložené na provoz, nesníží kapacity současné infrastruktury a nezhorší průjezd skrz křižovatky a nenavyšuje počet řidičů," píše se v dokumentu.

Podle organizace Ropid by mělo město nové autobusy koupit a nasadit na trasu do 1. května 2018. Pro letošní rok chce Ropid řešit problém se spoji zkrácením intervalů z pěti až šesti minut na čtyři.

Velké autobusy by mohly jezdit i na dalších linkách, kde má DPP problémy s kapacitou vozů. Mezi vytipovanými jsou 107, 112 a 136. Autobus 107 jezdí z Dejvic do Suchdola k České zemědělské univerzitě. Linka 112 z Holešovic k zoo v Troji a 136 spojuje Čakovice přes Vinohrady s Jižním Městem.

Podle Ropidu se vzhledem k nedostatku řidičů, ceně nafty a zvyšující se poptávce po MHD velkokapacitní autobusy vyplatí. „Rovněž průjezdnost všech výše uvedených linek byla zhodnocena jako velmi dobrá," stojí v dokumentu.

Do autobusu, který byl vyroben v Belgii firmou Van Hool, se vejde téměř 200 cestujících, v běžných kloubových autobusech to je zhruba o třetinu méně. Celková délka je 24,79 metru. Cena autobusu Van Hool AGG300 je 4,5 milionu korun, zhruba třikrát více než cena běžného vozu.

DPP provozuje více než 1100 autobusů s průměrným stářím devět let. Náklady podniku na provoz autobusů v rámci pražské integrované dopravy činí ročně zhruba čtyři miliardy korun.


Parkovací zóny v Praze 13? Odpoví průzkum mínění obyvatel

17. března 2019 v 06:28

V období od 18. března do 30. dubna bude v Praze 13 probíhat průzkum, jak obyvatelé pohlížejí na případné zavedení parkovacích zón.

Uzavření Bubenečského tunelu na víkend

15. března 2019 ve 14:53

Z důvodu pravidelné údržby a kontroly technologie tunelů bude Bubenečský tunel od soboty 16. března od 23 hodin do neděle 17. března do 5 hodin uzavřen.

U Vršovického hřbitova bude uzavřen podjezd pod železniční tratí

14. března 2019 v 15:37

Od 17. do 22. března bude vždy v noci, a to od 21 do 5 hodin, uzavřen podjezd pod železniční tratí na ulici U Vršovického hřbitova. Důvodem je pokračující rekonstrukce železničního mostu v rámci optimalizace traťového úseku Praha Hostivař – Praha hl. nádraží.

Během víkendu nepojedou tramvaje v úseku Ohrada – Palmovka

13. března 2019 v 08:38

Od soboty 16. března od 7 hodin do neděle 17. března do 18 hodin bude obousměrně přerušen provoz tramvají v úseku Ohrada – Palmovka.

Další články
Nahoru