dnes
Sobota - prehanky-dest
24°C
zítra
Neděle - prehanky-dest
26°C
pozítří
Pondělí - bourky
26°C
Velkokapacitní autobus se osvědčil, v Praze by jich mohlo jezdit až patnáct
Dvoukloubový autobus Van Hool AGG 300. Foto: Aneta Řehková / DPP

Velkokapacitní autobus se osvědčil, v Praze by jich mohlo jezdit až patnáct

V Praze by mohlo jezdit až 15 nových velkokapacitních autobusů, dosud jezdil jeden v rámci zkušebního provozu na Letiště Václava Havla. Vyplývá to z materiálu, který v úterý projednají pražští radní a kterým by uložili dopravnímu podniku a organizaci Ropid, která plánuje pražskou MHD, začít o nákupu jednat. Problémem současného spojení letiště s centrem je nedostatečná kapacita autobusů.

Letos v březnu skončil čtyřměsíční zkušební provoz velkokapacitního autobusu Van Hool na lince 119. „Zkušební provoz potvrdil vhodnost tohoto řešení, které významně nenavýší finanční prostředky vynaložené na provoz, nesníží kapacity současné infrastruktury a nezhorší průjezd skrz křižovatky a nenavyšuje počet řidičů," píše se v dokumentu.

Podle organizace Ropid by mělo město nové autobusy koupit a nasadit na trasu do 1. května 2018. Pro letošní rok chce Ropid řešit problém se spoji zkrácením intervalů z pěti až šesti minut na čtyři.

Velké autobusy by mohly jezdit i na dalších linkách, kde má DPP problémy s kapacitou vozů. Mezi vytipovanými jsou 107, 112 a 136. Autobus 107 jezdí z Dejvic do Suchdola k České zemědělské univerzitě. Linka 112 z Holešovic k zoo v Troji a 136 spojuje Čakovice přes Vinohrady s Jižním Městem.

Podle Ropidu se vzhledem k nedostatku řidičů, ceně nafty a zvyšující se poptávce po MHD velkokapacitní autobusy vyplatí. „Rovněž průjezdnost všech výše uvedených linek byla zhodnocena jako velmi dobrá," stojí v dokumentu.

Do autobusu, který byl vyroben v Belgii firmou Van Hool, se vejde téměř 200 cestujících, v běžných kloubových autobusech to je zhruba o třetinu méně. Celková délka je 24,79 metru. Cena autobusu Van Hool AGG300 je 4,5 milionu korun, zhruba třikrát více než cena běžného vozu.

DPP provozuje více než 1100 autobusů s průměrným stářím devět let. Náklady podniku na provoz autobusů v rámci pražské integrované dopravy činí ročně zhruba čtyři miliardy korun.


Praha 1 zve na setkání k dopravním změnám v Anenské čtvrti

Včera ve 21:50

Setkání s radními Prahy 1 pro dopravu Davidem Skálou a pro investice Vladanem Brožem v úterý 3. září v 17 hodin. Hlavním tématem budou dopravní změny a úpravy na Betlémském náměstí.

Zastávka Brumlovka je dočasně přemístěna

20. srpna 2019 ve 13:08

Z důvodu opravy zastávky je od pondělí 19. srpna do odvolání – přibližně 1 měsíc k dočasnému přemístění zastávky Brumlovka pro linky číslo 118, 124, 170, 905, 910, 956 a BB1.

Linka 108 do dalších školek a škol v Praze 6

19. srpna 2019 v 07:53

Od 1. září dojde ke změně trasy autobusové linky 108 a zlepší se tak dopravní obslužnost Bubenče. Cíl linky zůstane stejný – Sídliště na Dědině, ale v úseku mezi zastávkami Zelená a Sibiřské náměstí pojede jinou trasou, kde lépe obslouží školy a školky na území šesté městské části...

V Praze 6 začne podzimní úklid již v srpnu

18. srpna 2019 v 07:48

Technická správa komunikací bude v Praze 6 provádět od 26. srpna do 25. října komplexní úklid vozovek, vždy od 8 do 15 hodin.

Další články
Nahoru