dnes
Čtvrtek - jasno
19°C
zítra
Pátek - jasno
19°C
pozítří
Sobota - skorojasno
15°C
Velkokapacitní autobus se osvědčil, v Praze by jich mohlo jezdit až patnáct
Dvoukloubový autobus Van Hool AGG 300. Foto: Aneta Řehková / DPP

Velkokapacitní autobus se osvědčil, v Praze by jich mohlo jezdit až patnáct

V Praze by mohlo jezdit až 15 nových velkokapacitních autobusů, dosud jezdil jeden v rámci zkušebního provozu na Letiště Václava Havla. Vyplývá to z materiálu, který v úterý projednají pražští radní a kterým by uložili dopravnímu podniku a organizaci Ropid, která plánuje pražskou MHD, začít o nákupu jednat. Problémem současného spojení letiště s centrem je nedostatečná kapacita autobusů.

Letos v březnu skončil čtyřměsíční zkušební provoz velkokapacitního autobusu Van Hool na lince 119. „Zkušební provoz potvrdil vhodnost tohoto řešení, které významně nenavýší finanční prostředky vynaložené na provoz, nesníží kapacity současné infrastruktury a nezhorší průjezd skrz křižovatky a nenavyšuje počet řidičů," píše se v dokumentu.

Podle organizace Ropid by mělo město nové autobusy koupit a nasadit na trasu do 1. května 2018. Pro letošní rok chce Ropid řešit problém se spoji zkrácením intervalů z pěti až šesti minut na čtyři.

Velké autobusy by mohly jezdit i na dalších linkách, kde má DPP problémy s kapacitou vozů. Mezi vytipovanými jsou 107, 112 a 136. Autobus 107 jezdí z Dejvic do Suchdola k České zemědělské univerzitě. Linka 112 z Holešovic k zoo v Troji a 136 spojuje Čakovice přes Vinohrady s Jižním Městem.

Podle Ropidu se vzhledem k nedostatku řidičů, ceně nafty a zvyšující se poptávce po MHD velkokapacitní autobusy vyplatí. „Rovněž průjezdnost všech výše uvedených linek byla zhodnocena jako velmi dobrá," stojí v dokumentu.

Do autobusu, který byl vyroben v Belgii firmou Van Hool, se vejde téměř 200 cestujících, v běžných kloubových autobusech to je zhruba o třetinu méně. Celková délka je 24,79 metru. Cena autobusu Van Hool AGG300 je 4,5 milionu korun, zhruba třikrát více než cena běžného vozu.

DPP provozuje více než 1100 autobusů s průměrným stářím devět let. Náklady podniku na provoz autobusů v rámci pražské integrované dopravy činí ročně zhruba čtyři miliardy korun.


Dopravní omezení v Podbabské a Papírenské v Praze 6

Včera ve 14:01

Z důvodu budování hradidlové komory u břehu Vltavy, která do budoucna zabrání zaplavování nejníže položené části komunikace pod mostem, probíhají v úseku stavební práce. Jsou zde umístěny dočasné semafory, které řídí dopravu. 

Čtyři noci bude uzavřen Letenský tunel

15. října 2018 ve 22:39

Z důvodu údržby a mytí tunelu bude uzavřen Letenský tunel od 17. října do 21. října vždy v noci od 23 hodin do 5 hodin.

Nepojedou tramvaje křižovatkou Lazarská a Spálená

14. října 2018 v 07:41

Z důvodu opravy tramvajové trati na křižovatce ulic Lazarská a Spálená dochází od čtvrtka 18. října od 4:30 hodin do pondělí 29. října do 4:30 hodin k obousměrnému přerušení provozu tramvají v úseku Lazarská–Jindřišská.

Do srpna bude uzavřen vstup do metra z Karlova náměstí

9. října 2018 v 11:30

Ode dneška je kvůli výměně eskalátorů a dalším opravám uzavřen vstup do metra z Karlova náměstí. Cestující musí pro vstup i výstup do a ze stanice používat vestibul z Palackého náměstí.

Dopravní opatření v Povltavské ulici

8. října 2018 v 16:23

Zítra začnou stavební práce na rozšíření nájezdové rampy na most Barikádníků v ulici Povltavská v Praze 8. Práce skončí v neděli 18. listopadu. 

Víkend: Noční uzavření tunelů Brusnického a Dejvického

8. října 2018 v 10:15

Z důvodu pravidelné údržby a kontroly technologie tunelů budou Brusnický a Dejvický od 13. října od 23 hodin do 14. října do 5 hodin uzavřeny.

Svezte se historickým trolejbusem Škoda 8Tr

8. října 2018 v 08:22

V neděli 14. října, plánované časy odjezdů z Kundratky: 10:00, 11:00, 13:00, 14:00 a 15:00 hodin. Jízdenky za 35 korun budou prodávány přímo ve voze – nástup bude umožněn zadními dveřmi. Kapacita jízdy je 40 cestujících.

Další články
Nahoru