Dnes Úterý - polojasno 7°C
Zítra Středa - obcasny-dest 6°C
Úterý 16. 4. 2024
Svátek má Irena
Nabídka pro inzerenty
Inzerujte na serveru www.prazskypatriot.cz za zvýhodněné ceny.
Vedení Prahy 4 odmítá podobu Ekorezidence Braník, napadne proto rozhodnutí úřadu
Vizualizace projektu Ekorezidence Braník. Zdroj: Ekospol

Vedení Prahy 4 odmítá podobu Ekorezidence Braník, napadne proto rozhodnutí úřadu

Současné vedení Prahy 4 se opakovaně staví proti podobě developerského projektu Ekorezidence Braník. Podle představitelů městské části je urbanisticky nevhodný, ztíží využitelnost okolních pozemků a zhorší dopravu v ulicích starého Braníku. Firma Ekospol kritiku odmítá, podle ní se jedná o zdržování, které přispívá k nedostatku bytů v metropoli.

Ekorezidenci mezi Bezovou ulicí, Jižní spojkou a Kunratickým potokem povolil stavební úřad Prahy 4, projekt tak už od dubna má vydané společné územní a stavební povolení. Proti tomu vedení radnice podalo námitky, které poukazovaly zejména na „nevhodný urbanismus, ztížení využitelnosti navazujících pozemků a nevratné zhoršení dopravní situace v ulicích starého Braníka.“ Stavební úřad tyto námitky shledal jako nedůvodné.

„S tím nemůžeme souhlasit, a proto městská část využije své zákonné možnosti a proti vydanému rozhodnutí podá odvolání k nadřízenému orgánu,“ uvedl radní pro územní rozvoj a výstavbu Prahy 4 Patrik Opa (ODS).

„Jsem přesvědčen, že tento stavební záměr může být pro Braník skutečně škodlivý, a věřím, že o tom v odvolacím řízení přesvědčíme i magistrát,“ pokračoval.

Generální ředitel Ekospolu Evžen Korec odmítl všechny námitky Prahy 4. „Námitka na nevhodný urbanismus je jen laickým názorem některých politiků z vedení městské části Praha 4 a vůbec není relevantní. Architekturu a urbanismus vytvářeli renomovaní architekti,“ sdělil.

Stejně nedůvodná je podle něj i námitka na zhoršení dopravní situace. „K projektu byla vypracována dopravní studie, kde nezávislí odborníci tuto námitku vyvrátili. Kompetentním orgánem pro posuzování dopravní situace je Policie ČR a Odbor dopravy. Oba tyto orgány státní správy vydaly k projektu souhlasné stanovisko,“ sdělil Korec.

Podle radnice investor záměr vybudovat obytný soubor nekonzultoval s městskou částí ani s místními obyvateli. „Až po výzvě městské části představil svůj projekt na jednání komise pro územní rozvoj a následně i na setkání s obyvateli v Braníku. Bohužel až v době, kdy již byla kompletní dokumentace předána na stavební úřad k projednání," uvedl v tiskové zprávě Praha 4. Připomínky a požadavky městské části a obyvatel na úpravu záměru prý zůstaly bez odezvy.

„Záměr stavby není v souladu s požadavkem stavebního zákona na dosažení udržitelného rozvoje území. Nevyhovující je prostorové uspořádání jednotlivých budov, které půdorysem ani orientací nenavazují na dosavadní zástavbu v této části Braníka,“ sdělil radní Opa.

Podle Korce jde o subjektivní tvrzení, která nejsou doložena žádnými důkazy. „Tvrzení, že záměr není v souladu s požadavky stavebního zákona na dosažení udržitelného rozvoje, je zcela nesmyslný, a proto byl stavebním úřadem zamítnutý,“ sdělil ředitel Ekospolu.

Městská část uvedla, že výstavba, která počítá s 289 bytovými jednotkami pro nové residenty, plánuje pouze 173 parkovacích stání. Tedy skoro 40 procent bytů bude bez nároku na vlastní parkování.

„V projektu není plánováno pouze 173 parkovacích stání, ale dalších 14 stání pro návštěvníky. K dispozici budou také další parkovací místa na stávajícím parkovišti, které je v majetku Ekospolu. Počet parkovacích stání je zcela v souladu s pražskými stavebními předpisy,“ reagoval Korec.

Jak uvedlo už dříve občanské sdružení Náš Braník na svém webu, „tento projekt je problematický, zatíží výrazně prostředí naší čtvrti a naprosto nebere v úvahu infrastrukturní důsledky výstavby.“

Podle Korce zdržování výstavby přispívá k tomu, že bytů je v Praze velký nedostatek, a to způsobuje nárůst jejich ceny. Již dříve serveru Pražský patriot v souvislosti s Ekorezidencí Braník napsal, že veřejnost se mohla s projektem seznámit minimálně dvakrát. Jednou při jednání komise městské části, které bylo veřejné, podruhé při veřejném jednání, kterého se účastnilo několik desítek lidí.


Autor: Jan Puci

Tragédie v Kyjích: Vlak srazil dva muže, přebíhali přes koleje

Dnes v 09:41

Kolem půl desáté v pondělí večer došlo k tragédii u železniční zastávky Praha – Kyje. Dva muže, které přebíhali přes koleje v místech, kde to je zakázáno, srazil vlak mířící do centra Prahy. Oba na místě zemřeli. Železniční doprava byla odkloněna.

Dotační program podpoří inovační akce

Včera v 08:07

Rada hl. m. Prahy minulý týden schválila Program na podporu akcí v oblasti inovací v hlavním městě pro rok 2024. Program spouští město s cílem poskytovat podporu inovačním akcím systematicky a předvídatelně. K financování akcí z tohoto programu Praha pro rok 2024 vyčlenila...

V Praze se konalo sympozium o jaderné spolupráci mezi ČR a Jižní Koreou

14. dubna 2024 v 11:19

V Praze se čtvrtek odpoledne konalo sympozium o jaderné spolupráci mezi ČR a Jižní Koreou, resp. jihokorejskou firmou KHNP. Ta mimo jiné podala i nabídku na dostavbu jaderné elektrárny Dukovany, a i když dosud v Evropě nic nepostavila, může se pyšnit téměř padesáti roky zkušeností se stavbou a...

Na chodníku u Strakonické ulice se našlo tělo mrtvého muže

13. dubna 2024 v 19:46

Od sobotního odpoledne prověřují kriminalisté úmrtí muže v Malé Chuchli. Jeho tělo bylo nalezeno na chodníku vedle Strakonické ulice, na dohled od Branického mostu.

Další články
Nahoru