Dnes Pátek - zatazeno 8°C
Zítra Sobota - obcasny-dest 7°C
Pátek 19. 4. 2024
Svátek má Rostislav
Nabídka pro inzerenty
Inzerujte na serveru www.prazskypatriot.cz za zvýhodněné ceny.
Vedení Prahy 2 kvůli změně u parkovacích stání nesouhlasí s novelou stavebních předpisů
Bytová výstavba v Praze. Ilustrační foto: archiv

Vedení Prahy 2 kvůli změně u parkovacích stání nesouhlasí s novelou stavebních předpisů

Vedení Prahy 2 nesouhlasí s návrhem novely pražských stavebních předpisů, protože podle něj předpokládá v centrální části města v podstatě nulový požadavek na parkovací stání v nových stavbách. Taková úprava povede k nárůstu parkujících automobilů v již nyní přeplněných ulicích, tvrdí radní, a proto je podle nich tento požadavek neakceptovatelný. V tiskové zprávě o tom informovala mluvčí radnice Andrea Zoulová.

„Novela pražských stavebních předpisů z pera bývalé magistrátní koalice jde naprosto proti obyvatelům naší městské části. Úkolem radnice Prahy 2 je hájit zájmy obyvatel, a to budeme bezezbytku dělat. Prvním krokem je naše zamítavé stanovisko,“ uvedl místostarosta Jan Recman (ODS), který má ve své gesci oblast výstavby a územního rozvoje.

Důsledkem minimálního požadavku na parkovací stání ve stavbách dle současného požadovaného výpočtu podle něj bude nárůst parkujících automobilů v ulicích, přeplněnost rezidenčních zón a degradace veřejného prostoru. Parkovací stání, která vzniknou v souvislosti s novými stavbami, nástavbami a přístavbami, musí být podle vedení druhé městské části umístěny uvnitř stavby.

„Stojím si za tím, že auta patří pod zem, a to především v případě nově vznikajících developerských projektů zejména v centru města. Město by naopak mělo budovat nové parkovací domy, a to i v centru města. Tak, jako to všichni vidíme při návštěvě v Londýně nebo jiných evropských městech, kde se všichni prohánějí na kolech prázdnými ulicemi. Ta jejich auta ale nezmizela. Jsou pod zemí,“ dodal místostarosta Recman.

Nelze podle něj předpokládat, že nulový požadavek na parkovací místa bude mít efekt na regulaci dopravy v centru hlavního města, dokud není zajištěna náhradní infrastruktura jako je dostatek parkovišť P+R a podzemních garáží se zvýhodněným parkováním pro rezidenty.

Stejně tak podle něj nelze předpokládat, že novelou pražských stavebních předpisů dojde ke snížení ceny bytů, jak je uvedeno ve zdůvodnění návrhu. Celopražský nedostatek bytů včetně jejich ceny se nemůže řešit na úkor historické části města a jejích obyvatel.

„Naši rezidenti již nyní čelí nedostatku parkovacích míst. Přes noc často parkují tam, kde to alespoň trochu prostorově jde, protože jiné možnosti parkování neexistují. Pokud se chceme přiblížit moderním evropským metropolím, je zapotřebí řešit dopravu v hlavním městě komplexně a navrhnout systémové řešení,“ dodala starostka Prahy 2 Alexandra Udženija (ODS).


Autor: red

Primátor Svoboda zavítal v rámci návštěv v městských částech také do Řep

29. března 2024 v 19:57

Jednání o hotových, rozestavěných, ale i plánovaných projektech tvořilo hlavní část programu primátora Prahy Bohuslava Svobody (ODS) během jeho návštěvy Prahy 17, kterou tvoří městská čtvrť Řepy. Setkání s představiteli místní radnice se uskutečnilo ve středu...

Zastupitelé Prahy 1 odvolali Čižinského z funkce předsedy Kontrolního výboru

13. března 2024 v 09:17

Pavla Čižinského (Praha 1 Sobě) z funkce předsedy Kontrolního výboru odvolalo na svém zasedání v úterý 12. března Zastupitelstvo Prahy 1. Návrh na odvolání podpořila většina 14 z celkem 27 zastupitelů. Důvodem jsou pochybení Čižinského v tzv. kauze Donlič. V tiskové zprávě o tom informovala mluvčí...

Další články
Nahoru